Citat:
Ursprungligen postat av
KlartSur
Jag förstår inte heller hatet mot Pål. Jag tycker illa om honom och att han är jobbig och osympatisk, men inte mer än så. Du jämför med de värsta exemplen, på folk som medvetet förlorade för att få bort de bästa deltagarna från sitt eget lag, Dennis och Christopher. Fredrik och Rooble försökte förlora matcher helt i onödan, medan Christopher bara var elak och Dennis svartsjuk.
Pelle är dock fortfarande min favorit i år, även om han agerat fel vid vissa tillfällen. Han är smartare än alla andra och tänker framåt.
Det är en klassiker och det gäller Zayara också.. Varför Pål och Z funkar ihop, även om Z tjafsa lite i början med Pål.
Generellt kommer folk alltid störa sig på andra människor som inte riktigt klarar av att förstå den sociala koden, eller kunna vara lyhörd/inlyssnande, eller helt enkelt bara låta andra prata och lyssna själv.. Lättast för dom är att tala rakt ut oavsett vad som kommer ut. Att känna av andras känslor är svårt för dom. Rakhet är det enda som fungerar någorlunda..
Lägg då till en personlighet där man har uttalad egoism (omedveten också ) där man visar aktivt att man inte bryr sig eller kör sitt egna race och kör över andra människor.
Oftast har dessa människor svårt att se att dom har problem med detta eller tycker sig behärska det ändå, och de går liksom aldrig att socialt förklara för dom heller. Vilket blir ännu mer frustrerande. Visst ibland är det kultur också inblandat och i Sverige blir det megakrock med det här.
Det är människor som ligger åt Aspberger/ autism hållet.. Allt ovan stämmer inte in på enbart en person, utan dom delar olika saker men har några gemensamma saker ihop.
Z lider ju också av att hon har en fruktansvärd dålig självkänsla så hon hamnar i ett personligt krig med alla som ens pekar åt hennes håll "spelmässigt " enormt destruktivt.
Pål ser allt som ett spel och i spelet är allt tillåtet oavsett vad han gör (nästan). Typ som ett försök till Kamouflage för hans normala personlighet. Konsekvenserna blir oavsett påverkat socialt.