Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibliotekskort
Sen har jag full respekt för att den känslan att hur man än gör finns det folk som kommer ge en hat hur gott man än gör är något som säkert bygger över år och absolut kan "brista" rent känslomässigt men hans fula spel har varit konsekvent sen början och det grundas mer i att han försöker vara listig på ett fult sätt och tidigare hade en illusion om att han och Fredrik var shot callers. Dom paktade dessutom aktivt mot Marcus på nån otroligt lös grund att han var "psykopat" så att nu påstå att Marcus skulle ogilla Rooble för att han är svart känns otroligt tunnt
Det där stämmer inte överhuvudtaget. Han har inte påstått någonstans att Marcus inte gillar honom för att han är svart. Han syftade mer på att han kommer få hat oavsett och att han inte bryr sig. Och mycket pga han är svart. Han sa inget om att Marcus inte skulle gilla han för att han är svart. Mer att Marcus som är en privilegerad vit kille från Lidingö inte behöver säga till han att han skall tänka på hur han blir porträtterad i tv. Vilket är sant. Det är inte hans sak. Det är inte bara Rooble och Fredrik som hade problem med Marcus. Många i laget har ju sagt att Marcus var rätt shady och paktade med ALLA i början. Den som sa att Marcus var psykopat var Lars. Jag kan förstå att man tycker att Marcus är shady. Han går ju till Rooble och andra och säger att Rooble behöver tänka på hur han blir framstod som när han är vän med Pål och det är ingen fin kommentar. SPeciellt när han går och säger de till flera i ön. Det är manipulativt.
2024-05-08, 00:16
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Har sagt mitt om honom nu snart men finner det också väldigt ironiskt när Rooble skriker åt Marcus att "Inte snacka skit om mig när jag inte är med" när det är typ, ordagrant allt han gjort om andra dag ett, om än kanske inte med samma glöd som Marcus kom in med nu. Dock unnar jag honom att han nog mer slängde ur sig det som något man sagt hemma i det civila livet men höjde ändå ett ögonbryn
2024-05-08, 00:17
Medlem
Citat:
Där är jag enig. Jag delar inte din bild att han inte gjort något elakt, han har varit rätt inkonsekvent (rytit ifrån när andra vunnit/firat för att sedan skratta folk rätt i ansiktet när rollerna vart ombytta) men i stort håller jag med i det du säger. Dock måste man ju då även få dömas liksom alla andra för att man är sig själv, men är med dig att det finns ett extra lager press att framstå "bättre" när man är i minoritet.
Många gånger har han dock gett folk deras roses när dom har vunnit. Han har tagit på sig när han har förlorat. De gånger han har varit skadeglad så har de varit mer eller mindre mot Marcus. Och ja, vissa gånger har sådant skett. Men han har blivit mycket mycket bättre på de på sistone. Det är ju de Alma säger när hon säger att han har gjort en resa. Han har blivit mer ödmjuk.
2024-05-08, 00:24
Medlem
mendokses avatar
Haha vad fan babblar Marcus om? Börjar snacka om grejer som Pål gjort när Markus inte ens varit med och säger att det skapar en enorm frustration hos honom. Varför bryr han sig? Fattar verkligen inte..
2024-05-08, 00:24
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Många gånger har han dock gett folk deras roses när dom har vunnit. Han har tagit på sig när han har förlorat. De gånger han har varit skadeglad så har de varit mer eller mindre mot Marcus. Och ja, vissa gånger har sådant skett. Men han har blivit mycket mycket bättre på de på sistone. Det är ju de Alma säger när hon säger att han har gjort en resa. Han har blivit mer ödmjuk.
Det håller jag med om, som tidigare antytt tycker jag han har mjuknat på ett positivt sätt. Det är dock en förändring jag skulle säga kommit skapligt nyligen och mest grundad i att hans tidigare ganska ogrundade ego sargats av en rad förluster, men credit where credit is due, han har definitivt blivit bättre
2024-05-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Haha vad fan babblar Marcus om? Börjar snacka om grejer som Pål gjort när Markus inte ens varit med och säger att det skapar en enorm frustration hos honom. Varför bryr han sig? Fattar verkligen inte..
För att Mark skällde ut pål så blev han inspirerad. Inget annat än det.
2024-05-08, 00:26
Medlem
Bibliotekskorts avatar
Citat:
Det var fan riktigt konstigt, kändes som han verkligen lost the plot när han försökte dra nån "nej betyder nej" liknelse i relation till matdramat som han inte ens var med på. Gissar väl att Karin och Ci kanske målat upp det dramatiskt på gränslandet innan han åkte eller nått.
2024-05-08, 00:29
Medlem
Citat:
Det håller jag med om, som tidigare antytt tycker jag han har mjuknat på ett positivt sätt. Det är dock en förändring jag skulle säga kommit skapligt nyligen och mest grundad i att hans tidigare ganska ogrundade ego sargats av en rad förluster, men credit where credit is due, han har definitivt blivit bättre
Absolut. Men jag måste också säga jag är inte biased. Jag hade väldigt väldigt svårt för han med i början då han pakta så hårt och kändes väldigt osympatisk. Men nu har han blivit en av mina favoriter. Mycket pga hur god vän han var till Lars och att de faktiskt var genuint. Speciellt när många ville ha ut han var för att han var äldre och svag. Och sedan hur hårt han försvara Pål. För mig visade de på en integritet och hederfullhet att försvara sina vänner på de viset. Och jag har även börjat förstå mig på han bättre. Han är ju en människa. En människa helt enkelt och där man inte enbart se de goda men även allt därimellan. Att bara få se de goda i en person kan va lite tråkigt i mina ögon. Ja, Mark var trevlig och så men de va allt. Han var rätt så tråkig och ointressant.
2024-05-08, 00:31
Medlem
fonders avatar
Det är ju fan 20 minuter per avsnitt och hälften går till att titta på vuxna män och kvinnor läsa brev och gråta som små barn, bort med den delen för gott!

Marcus, vilken skitstövel. Men bra gjort av Olivia och Robble att inte ge Marcus det han hade hoppats på, båda växte i mina ögon.
2024-05-08, 00:35
Medlem
Citat:
För mig gick det in i hjärtat när han sa om Pål "Folk gör fel, all kan göra fel. Men Pål är en vän till mig och jag tänker inte kasta han under bussen" och hur mycket han uppmuntra Pål under tävlingen där i slutet. Och för mig bekräfta de att han har en fin och gott hjärta. Bortom spelet.
2024-05-08, 00:39
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Mark har väl suttit i Gränslandet och skrutit för dom andra nallarna hur han minsann läxade upp Pål och berättade i detalj. Sen kommer Markus tillbaka och ska spänna sina muskler också och upprepar tillrättavisningen ordagrant. Det var otroligt fånigt och efter det fick han hela gruppen emot sig. I tävlingen hejar samtliga på Pål efter detta och på söndag får vi se hur det gick. Väldigt spännande.
2024-05-08, 00:46
Avstängd
Vipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Det är ju fan 20 minuter per avsnitt och hälften går till att titta på vuxna män och kvinnor läsa brev och gråta som små barn, bort med den delen för gott!

Marcus, vilken skitstövel. Men bra gjort av Olivia och Robble att inte ge Marcus det han hade hoppats på, båda växte i mina ögon.
Verkligen bra gjort av Olivia som visade kurage och så även Robble. Min "gilla-lista" vände jag upp och ner då jag såg avsnittet i måndagsnatt på plus. Pelle stod överst länge men hamnade näst sist . Överst står Pål, sen Olivia och Robble. Helt sjukt egentligen vad det kan vända snabbt. Avskyr när en person som känns lite skör mobbas av en hel flock. Vidrigt och det var likadant med Helen det året när Alex stod för utfrysningen. Jag skulle inte bli störd av om någon ur min nya topplista vann.

Det Alex gjorde mot Helene 2022 går aldrig att glömma och det är största anledningen varför jag avskyr det självgoda varelsen. Jag ser gärna att han åker hem på söndag.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-08 kl. 00:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in