Citat:
Ursprungligen postat av
drhasch81
Har de kommit nån podd om fallet än?
Varför fastna på fallet ca nåt läste"hon red honom"..i min värld,rida våldtäktsmannen ,går ej ihop..om ej har en pistol mot sig..slog hon honom när hon red?
Ingen podd, än, vad jag vet. De hade sex med varandra i ca två timmar.
Notera att hon berättar för sin vän Z att hon var på date tidigare på kvällen, men till polisen säger hon att hon var med vänner.
Notera också att hon säger att hon låg på sidan i sängen med ryggen mot mannen, och att han tog sin vänsterarm mellan hennes ben, sedan berättar hon också att hon samtidigt inte kunde ta sig ur sängen för att han höll om henne. Vilket skulle kräva att han har minst två vänsterarmar. Hon "försäger" sig också några gånger under förhöret när hon säger att "vi" gjorde si eller så och så ändrar hon sig till att han gjorde det. Jag tror ett sånt exempel är när de går till bordet, hon säger "vi" gick till bordet, så ändrar hon till "han drog mig" till bordet.
Hon ursäktar sig med att hon bara gjorde allt som han sa åt henne att göra, och hon antyder att det skulle vara av rädsla. Men han har inte visat några som helst tendenser till våld eller hot, och hon, har det visat sig, tillhör sverige-eliten i självförsvarssporten judo.
Jo, det finns allt en del ingredienser i detta som visar att detta är en helt galen dom.
Lägg ovanpå detta det faktum att den åtalade mannen fick en försvarsadvokat som skrev följande på sin hemsida, men tog bort direkt när det uppmärksammats i denna tråden.
"Hon brinner för att hjälpa utsatta kvinnor i nöd. Atanya har ett nära samarbete med kvinnojourer runtom i landet."
Han har alltså fått en advokat som brinner för hans motpart, målsäganden i målet, och som hon vill mörka när det uppmärksammas.
Och mannen har vittnat om i ett överklagande som han själv skickade in till domstolen, att försvarsadvokaten har brustit på flera sätt i sitt ansvar mot honom som klient.