2010-03-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
1. Vilka gränsvärden de har på Karolinska vet jag inget om. Det skadar inte att ringa och fråga. Det är i alla fall under 30ng/ml, så kanske 10ng/ml i runda slängar. Bara en ren gissning från min sida.

2. Då kan de sitta i riktigt länge. Fortsätt att röra på dig som du gör nu. Det är svårt att säga om du är blir ren eller inte om 1 månad. Gör du allt rätt så tippar jag på att du är tillräckligt ren.

3. Nej, det menar jag inte. Jag menar att det inte finns något test på internet som är 100% tillförlitligt. Det var en tråd här i drogakuten som handlade om känsliga (under 30ng/ml) drogtest (cannabis) som gick att handla på internet. Edit: hittade sidan. http://www.natapoteket.se/index.php?mod=produkter&i=prod&sida=3&kat=4&pid=17 3&refmod=produkter&refi=list

1. Ok, får se om ja pallar ringa o fråga.

2. Har ju som sagt redan hållit upp en månad och om jag är riktigt jävla aktiv den här månaden så ska det förhoppningsvis gå ur kroppen. Mina promenader e ju inte som en vanlig promenad utan ja går så fort som det bara e möjligt för mig och är helt dyngsur när jag kommer hem efter varje promenad eller Power Walk.

3. Först o främst länkar du till ett test för Tramodal eller va de heter. Men det fanns för THC oxå men det står känslighet 30ng/ml först men när man klickar sig in för mer info så står det att dom har en känslighet på 300ng/ml. Kan ju vara felskrivet förvisso. Men sen har jag hört att dom ska vara sämre än dom multitesten med stickor som man doppar. Det jag använde mig av inhandlades på Safetest som verkar vara bra mycket mer seriös än den sidan du länkade till. Och dessa tester kostade 500 pix för 3 st. Men tyvärr säljer dom inte till privatpersoner längre. Och det skulle ju kunna vara en fingervisning på att dom är hyffsat korrekta. Och det testet är tom CE-märkt. Kallas för screen test och det står ju screen på mitt gamla drogtest så det är nog inte omöjligt att det är just sådana dom använder sig av. Har, under tiden jag skrev detta hittat ett ställe utomlands som säljer exakt likadana. Ska testa att beställa därifrån. Återkommer med hur beställningen gick.
2010-03-18, 23:22
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redundant2
Och det testet är tom CE-märkt. Kallas för screen test och det står ju screen på mitt gamla drogtest så det är nog inte omöjligt att det är just sådana dom använder sig av.
Med "screen" menar dom att dom använder sig utav en så kallad screeningsmetod och det gör alla sådana stickor.
2010-03-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Med "screen" menar dom att dom använder sig utav en så kallad screeningsmetod och det gör alla sådana stickor.

Ok, känns ändå som att CE-märkningen borde garantera att det åtminstone är hyffsat pålitligt.
2010-03-19, 00:09
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redundant2
Ok, känns ändå som att CE-märkningen borde garantera att det åtminstone är hyffsat pålitligt.
Ja, de är det. Men jag bör ändå förtydliga att drogtest (stickor) ger en bara ett hum om hur ren man är.
2010-03-19, 16:19
Medlem
Morfars vredes avatar
Jag vart tagen av civilpolisen förra helgen. Har blivit tagit av dom för typ två månader sedan pga narkotikabrott, så det var därför de stannade mig. Civilpolisen kom sedan fram till att jag såg ut som en knarkare eftersom att jag hade stora pupiller, torr mun och påsar under ögonen. Stora pupiller har jag alltid, torr i munnen är jag pga mina mediciner och att jag röker. Sen det där med påsar under ögonen hade jag för att jag sovit kasst.

Var inne i ett bensomissbruk när de tog mig första gången. Men sedan har jag faktiskt skärpt mig. Börjat gå på frivilligt pissprov hos missbruksenheten här i stan och så vidare. Så jag tänkte att ja, det var väl bara att följa med dem och lämna pissprov. Då pissade jag positivt på MDMA och Bensodiazepiner. Det var ju då bara på stickan, men i alla fall!

Varför gjorde jag det för? För jag har pissat negativt på alla prov jag har lämnat till missbruksenheten. Kan det bero på mina mediciner? (skriver lista på vilka jag tar längst ner i inlägget) Analysen borde väl visa negativt på dom ändå? För jag har fan inte lust att åka på en till böter. Speciellt för någonting som jag inte har tagit.

Lyrica
Concerta
Zopiklon
Atarax
Theralen
2010-03-19, 16:56
Medlem
Hejsan käraste flashbackare. I onsdags åt jag fem stycken Valium och har planerat att äta två stycken till Valium ikväll. Jag är 175 cm lång och väger 58 KG . Hur lång tid tar det innan jag blir ren?
2010-03-19, 20:27
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfars vrede
Jag vart tagen av civilpolisen förra helgen. Har blivit tagit av dom för typ två månader sedan pga narkotikabrott, så det var därför de stannade mig. Civilpolisen kom sedan fram till att jag såg ut som en knarkare eftersom att jag hade stora pupiller, torr mun och påsar under ögonen. Stora pupiller har jag alltid, torr i munnen är jag pga mina mediciner och att jag röker. Sen det där med påsar under ögonen hade jag för att jag sovit kasst.

Var inne i ett bensomissbruk när de tog mig första gången. Men sedan har jag faktiskt skärpt mig. Börjat gå på frivilligt pissprov hos missbruksenheten här i stan och så vidare. Så jag tänkte att ja, det var väl bara att följa med dem och lämna pissprov. Då pissade jag positivt på MDMA och Bensodiazepiner. Det var ju då bara på stickan, men i alla fall!

Varför gjorde jag det för? För jag har pissat negativt på alla prov jag har lämnat till missbruksenheten. Kan det bero på mina mediciner? (skriver lista på vilka jag tar längst ner i inlägget) Analysen borde väl visa negativt på dom ändå? För jag har fan inte lust att åka på en till böter. Speciellt för någonting som jag inte har tagit.

Lyrica
Concerta
Zopiklon
Atarax
Theralen
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_testing.shtml
Jag antar att det är concertan som kan ha legat bakom det positiva utslaget på stickan. Men var lugn, det kommer såklart att analyseras och då ser de att det är metylfenidat och inte mdma.

Citat:
Ursprungligen postat av Goodman!
Hejsan käraste flashbackare. I onsdags åt jag fem stycken Valium och har planerat att äta två stycken till Valium ikväll. Jag är 175 cm lång och väger 58 KG . Hur lång tid tar det innan jag blir ren?
Du kan bli ren på 2 veckor ungefär. Äter du valium kontinuerligt så kan valium (diazepam) sitta i flera månader om man har lite otur.
2010-03-19, 23:55
Medlem
Du kan bli ren på 2 veckor ungefär. Äter du valium kontinuerligt så kan valium (diazepam) sitta i flera månader om man har lite otur.[/quote]

Det var första gången jag tog Valium eller diazepam överhuvudtaget i onsdags. Men om jag ger fan i att äta Valium nu så bör jag vara ren inom två veckor?
2010-03-20, 00:00
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodman!

Det var första gången jag tog Valium eller diazepam överhuvudtaget i onsdags. Men om jag ger fan i att äta Valium nu så bör jag vara ren inom två veckor?
Ja, det kan du vara, det är normalt så att säga. Det finns dock inga garantier att du blir ren då utan det kan ta längre tid också, även kortare men det tillhör inte vanligheterna, speciellt om man har en fördelaktig metabolism.
Senast redigerad av SMD FB 2010-03-20 kl. 00:18.
2010-03-20, 12:43
Medlem
trissels avatar
Det står benzo 1-21 dagar. 20mg Valium (165cm*55kg) EN gång... vad tror ni om det? Jag vet, det är omöjligt att svara men när jag såg siffran 21 dagar dyka upp blev jag lite chockad.
2010-03-20, 13:15
Medlem
trissels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trissel
Det står benzo 1-21 dagar. 20mg Valium (165cm*55kg) EN gång... vad tror ni om det? Jag vet, det är omöjligt att svara men när jag såg siffran 21 dagar dyka upp blev jag lite chockad.

Ska nog tillägga att denna EN gång var förra helgen. Innan detta har jag legat på ~20mg i veckan sen i januari. Kan jag räkna med flera veckor då? Om jag inte rör "skiten" något mer nu.
2010-03-20, 13:16
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trissel
I värsta möjliga scenario som är så ovanligt att det knappt händer så kan diazepam sitta i säkert 2 månader vid ett intag.
Valium sitter i mycket länge men om det bara är en gång så är du ren runt 2 veckor.
En nästa identisk fråga svarade jag på precis, några inlägg ovanför.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in