2009-03-08, 09:54
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBitch
Jag skulle inte chansa om jag visste att jag skulle lämna prov. Torskade nyss själv - hade visserligen gått ca 4 under en vecka - sista natten mot söndag vid 3-4 tiden - pissade onsdag & blev toktorsk

Stickorna mätte från 500ng/ml & efter analys visade det sig att jag hade över 2000 så nu blir det jävulskt lugnt ett bra tag här!

okej, bäst jag blir sjuk till provet då
2009-03-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Svar i följande citat/första inlägget. Omöjligt att säga exakt dock. Andra aspekter som hur länge du har ätit dom, kön och kroppsbyggnad spelar in, som med allt annat.

Har inte svar på frågan, men det du skriver låter inte bra.

När införs dessa drogtest och vilka droger kommer kunna spåras som standard?

Vet inte när de införs här men de finns i några länder redan har jag hört. Tror att det ligger uppe som förslag att det ska få börja användas. Krävs tydligen en lagändring först då det idag skulle räknas som kroppsbesiktning att utföra kontrollen. Drogerna som ingår är vad jag vet de gamla standarddrogerna som de testar efter i pissprov.

Skulle detektionstiden på detta vara flera dagar eller längre så är det ju tyvärr färdigblazat..
2009-03-08, 19:03
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jillebille
Vet inte när de införs här men de finns i några länder redan har jag hört. Tror att det ligger uppe som förslag att det ska få börja användas. Krävs tydligen en lagändring först då det idag skulle räknas som kroppsbesiktning att utföra kontrollen. Drogerna som ingår är vad jag vet de gamla standarddrogerna som de testar efter i pissprov.

Skulle detektionstiden på detta vara flera dagar eller längre så är det ju tyvärr färdigblazat..

Ja, det är fördjävligt. Tur att jag sällan kör bil nu för tiden.
2009-03-09, 11:46
Medlem
Finnns det någon som på något sätt kan bekräfta att cannabis sitter i blodet i 12-24 timmar endast? Vad jag kunnat finna säger de flesta andra hemsidor 2-3 dagar och en del några veckor. Vad stämmer?
2009-03-09, 13:10
Bannlyst
Citat:
Finnns det någon som på något sätt kan bekräfta att cannabis sitter i blodet i 12-24 timmar endast? Vad jag kunnat finna säger de flesta andra hemsidor 2-3 dagar och en del några veckor. Vad stämmer?
I blodet ( om du inte röker//flera dagar i rad ) då är det max 24 H. Det du lästa tror jag är URIN!
2009-03-09, 14:11
Bannlyst
Hej, nu är det så att sheriffen mest troligt kommer testa mig då jag är skäligen misstänkt för narkotikabrott av normalgraden.

Självklart kommer jag vägra att pissa i nån kopp.

Provet kommer mest troligt nu till veckan, slutade blaza idag (Ska dra och köpa sprit nu för att klara sömnproblemen m.m )
Jag har varit vardagsrökare i några månader nu, kanske 4-6 månader med minst 1 spliff om dagen. (Oftast runt 2-6 kanske, 6 på helger.)

Har jag någon som helst chans att klara ett blodprov till veckan?

Nästa fråga är, vet någon hur länge Sub ger utslag på blodprov?
Har aldrig testat Sub, men blivit erbjuden gratis, så vem är jag att säga nej?

Eller bör jag vänta med Subben tills mina vänner med bricka slutar jaga mig?

Fan vad less jag är, jaja, tack för snabba svar.

Peace out!
Senast redigerad av Truce- 2009-03-09 kl. 14:14.
2009-03-10, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Hej, nu är det så att sheriffen mest troligt kommer testa mig då jag är skäligen misstänkt för narkotikabrott av normalgraden.

Självklart kommer jag vägra att pissa i nån kopp.

Provet kommer mest troligt nu till veckan, slutade blaza idag (Ska dra och köpa sprit nu för att klara sömnproblemen m.m )
Jag har varit vardagsrökare i några månader nu, kanske 4-6 månader med minst 1 spliff om dagen. (Oftast runt 2-6 kanske, 6 på helger.)

Har jag någon som helst chans att klara ett blodprov till veckan?

Nästa fråga är, vet någon hur länge Sub ger utslag på blodprov?
Har aldrig testat Sub, men blivit erbjuden gratis, så vem är jag att säga nej?

Eller bör jag vänta med Subben tills mina vänner med bricka slutar jaga mig?

Fan vad less jag är, jaja, tack för snabba svar.

Peace out!

Kom igen grabbar och tjejer, help me out plz.
2009-03-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roxs
I blodet ( om du inte röker//flera dagar i rad ) då är det max 24 H. Det du lästa tror jag är URIN!

Enligt den här länken: http://www.cannabis-med.org/english/faq/21-THC-blood.htm

Så tolkar jag det som att just THC går ur blodet inom 24h men metaboliterna kan spåras i flera dagar. Kollar det inte efter metaboliterna i blodtest eller?
2009-03-10, 16:07
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Enligt den här länken: http://www.cannabis-med.org/english/faq/21-THC-blood.htm

Så tolkar jag det som att just THC går ur blodet inom 24h men metaboliterna kan spåras i flera dagar. Kollar det inte efter metaboliterna i blodtest eller?

Jo. Men precis som han säger så varierar det väldigt mycket, både fysiologiska faktorn och hur ofta man har rökt spelar in. Vissa blir rena fort, andra blir det inte.
2009-03-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Jo. Men precis som han säger så varierar det väldigt mycket, både fysiologiska faktorn och hur ofta man har rökt spelar in. Vissa blir rena fort, andra blir det inte.

Jo. Men blir inte detta ganska missvisande då: "Cannabis i blodprov
Finns kvar i ditt blod upp till 12 timmar efter att du rökte senast. Om du däremot röker flera ggr dagligen kan du ha en konstant nivå av thc i blodet.
</från bodycleaners.com>"

Hjälper väl föga vid ett blodprov om thc går ur kroppen på 12 timmar när de kollar efter metaboliterna? Är lätt baserat på den där texten att tro att man är grön för blodprov efter 12 timmar när man egentligen inte är det om man inte är en ubermänniska som lyckas få ut både thc och dess metaboliter på så kort tid.
2009-03-10, 16:31
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Jo. Men blir inte detta ganska missvisande då: "Cannabis i blodprov
Finns kvar i ditt blod upp till 12 timmar efter att du rökte senast. Om du däremot röker flera ggr dagligen kan du ha en konstant nivå av thc i blodet.
</från bodycleaners.com>"

Hjälper väl föga vid ett blodprov om thc går ur kroppen på 12 timmar när de kollar efter metaboliterna? Är lätt baserat på den där texten att tro att man är grön för blodprov efter 12 timmar när man egentligen inte är det om man inte är en ubermänniska som lyckas få ut både thc och dess metaboliter på så kort tid.

Men det finns ju inget som visar hur långt metaboliterna sitter. Dom kanske bara sitter 12 timmar dom med. Eller mindre för en person som röker väldigt sällan. Jag är ärligt talat dåligt på det här med blodprov. Men jag kan säga att jag blev ren i urinet efter 10veckors nästan dagligen rökande på 4a dagar.

Måste få skryta lite
2009-03-10, 17:08
Bannlyst
Vafan betyder det att "Man kan ha en konstant nivå av THC i blodet vid vanerökande"?!

helt jävla galen formulering, så jag kommer ha THC i blodet til' death?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in