2010-05-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikkkkk
Jag skulle vilja ha klarhet i hur det ligger till med att kunna neka urinprov hos polisen, till förmån för blodprov.
Försöker polisen dryga ut det i timmar innan det blir blodprov?
Har man en rättighet att direkt kräva blodprov? Krävs någon speciell anledning?
Finns det någon anledning att inte visa att man inte vill pissa, och istället bara säga att man inte kan?

Till er som har som favorithobby att be folk söka: Har jag sökt på detta ämne? Ja, men då 99% av svaren i alla trådar följs av "har jag hört", "skulle jag tro" etc. etc. så är det svårt att ta något speciellt svar seriöst. Så vänligen, är du inte 100% säker på vad du tänkt skriva - skriv inte. Har du däremot varit med om just detta någon gång hos polisen, så berätta gärna

Säker källan då detta hände mig i torsdags denna vecka. De skiter blankt i om du tycker att det är kränkande. De ber dig iallafall att försöka. Bara att dra ner byxorna så får polisen bäst fan de vill kolla på din kuk. Efter några timmar så tröttnar de(tog mig ungefär 4 timmar och detta var mitt i natten, tar nog längre tid på dagen) och då får du åka till stationen. Där får du vänta på att läkaren kommer och tar blodprovet.

Säg bara till om du har några frågor, passa på när minnet är färskt.
2010-05-04, 19:45
Medlem
erikkkkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Säker källan då detta hände mig i torsdags denna vecka. De skiter blankt i om du tycker att det är kränkande. De ber dig iallafall att försöka. Bara att dra ner byxorna så får polisen bäst fan de vill kolla på din kuk. Efter några timmar så tröttnar de(tog mig ungefär 4 timmar och detta var mitt i natten, tar nog längre tid på dagen) och då får du åka till stationen. Där får du vänta på att läkaren kommer och tar blodprovet.

Säg bara till om du har några frågor, passa på när minnet är färskt.
Ok! Hur gick hela proceduren till? Sa du att du inte ville pissa, eller sa du bara att du inte kunde? Fick du dricka vatten osv.?
2010-05-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ok! Hur gick hela proceduren till? Sa du att du inte ville pissa, eller sa du bara att du inte kunde? Fick du dricka vatten osv.?

Sa att jag inte ville lämna provet. Då sa de att jag fick försöka. Fick försöka en massa gånger("försöka")
Fick dricka 2 småsmå plastkoppar vatten. Det var motvilligt från deras sida att äns få dricka den första.
2010-05-05, 23:07
Medlem
erikkkkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Sa att jag inte ville lämna provet. Då sa de att jag fick försöka. Fick försöka en massa gånger("försöka")
Fick dricka 2 småsmå plastkoppar vatten. Det var motvilligt från deras sida att äns få dricka den första.
Ok, då får jag tacka!

Är det fler som har erfarenheter så fyll gärna på!
2010-05-06, 07:20
Medlem
Citat:
Ok, då får jag tacka!

Är det fler som har erfarenheter så fyll gärna på!

Du får mer än gärna fråga mig här/via pm då jag gått igenom denna procedur ett par gånger nu. Hehe.
2010-05-06, 12:21
Medlem
Någon som vet något om detta salivtestet?
är detta rätt?

Detection times in saliva test:

Marijuana and hashish (THC): up to 24 hours
Cocaine: up to 2 to 3 days
Opiates (Codeine/Morphine): up to 2 to 3 days
Methamphetamine and ecstasy: up to 2 to 3 days
Benzodiazepines: up to 2 to 3 days

om dom skickar på labbet hur långt bak kan dt spåras?

Skriv eller PMa mig
Senast redigerad av lira 2010-05-06 kl. 12:45.
2010-05-06, 20:30
Medlem
eradnups avatar
Finns det stickor för stilnoct?
Ingår Stilnoct/Imovane i någon multisticka?
2010-05-06, 23:39
Medlem
Paskiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Finns det stickor för stilnoct?
Ingår Stilnoct/Imovane i någon multisticka?
Nej..
2010-05-07, 00:15
Medlem
förre helgen åt jag ca 50 MG valium. Denna vecka söndag måndag och torsdag har jag ätit ca 220 MG valim samt rökte lite cannabis dessa dagar. Hur lång tid ni gissa på att jag skulle bli ren?
2010-05-07, 18:29
Medlem
kanske en noobig fråga, men någon har irrat i mig att det märks om man har drogat på sånna alkoblås. är det sant?

för igår röktes det hash och idag ska vi på ett drogfritt ställe som har alkoblås i dörren... kommer det att ge utslag?
2010-05-07, 18:32
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojsikaffet
kanske en noobig fråga, men någon har irrat i mig att det märks om man har drogat på sånna alkoblås. är det sant?

för igår röktes det hash och idag ska vi på ett drogfritt ställe som har alkoblås i dörren... kommer det att ge utslag?
Nej, det syns inte. Du kan vara helt lugn.
2010-05-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Nej, det syns inte. Du kan vara helt lugn.

tack :3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in