2010-03-11, 23:09
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Jag har torskat en gång för cannabis, det var förra veckan i onsdags. Polisen kom, hussransakan. Hittade rester av cannabis. Jag erkände bruk. Idag var första gången efter att jag torskat jag har pissat där hos maria ungdom.

Gick dit, väntade i rummet, pissade och sen fick jag gå hem. Om 2-3 veckor ska jag på ett möte och snacka om hur det gått typ. Var positiv på första provet som togs för en vecka sen. Har inte knarkat mer sen dess. Så halterna av thc metaboliter sjunker ständigt.

Jag vet att maria ungdom skickade in proverna på analys hos SKL vet inte hur det är nu dock. Pissar i ett litet rum med en svartspegel där de övervakar provet så att fuska går inte så enkelt.
Om man vänder lite på det och tänker så här. Vad skall dom göra om du fråga vilka droger de letar efter? Skall dom leta efter alla droger de går att leta efter då för att du kanske ser en möjlighet till att knarka medan du ändå bli negativ? Nej, skulle inte tro det. Skulle hon/han fråga varför det är så viktigt att veta eller varför du vill veta det säger du bara att du är nyfiken och är intresserad utav vätske- och gaskromatografi samt masspektromi.
2010-03-12, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Om man vänder lite på det och tänker så här. Vad skall dom göra om du fråga vilka droger de letar efter? Skall dom leta efter alla droger de går att leta efter då för att du kanske ser en möjlighet till att knarka medan du ändå bli negativ? Nej, skulle inte tro det. Skulle hon/han fråga varför det är så viktigt att veta eller varför du vill veta det säger du bara att du är nyfiken och är intresserad utav vätske- och gaskromatografi samt masspektromi.

Okej.

Jag är precis 180cm samt väger runt 79 kg. Ungefär hur lång tid skulle det ta för att bli ren från 1mg xanor. Skulle det vara helt lungt inom 4 dagar?
2010-03-12, 14:38
Medlem
Recycles avatar
Hej kan någon förklara hur drogtest Via saliv fungererar alltså det där när dom stoppar in nå topsar i munnen. Hur långt tillbaks kan dom visa ? och vilka droger kan dom leta efter?

Sett flera trådar där dom tar upp detta men inga svar.

Mvh Recyckeln

Ingen knarkskalle som kan detta eller?
2010-03-12, 15:26
Medlem
Info;

Saliva Tests

* Are a little more expensive than urine testing, but less than hair or blood. (~$15-$75).
* Are considered a relatively unintrusive method of drug testing.
* Are becoming more common.
* Are easy to administer but require lab processing to ensure accuracy.
* Detect use primarily within the past few days.
* Can detect more recent use than other testing methods.
* Have no nationally accepted standards or cutoff concentrations for detection, making results greatly dependent on the specific product purchased. This could also make results less-reliable and/or acceptable for legal cases.
* More reliable for detection of Methamphetamine and Opiates, less reliable for THC or Cannabinoids (2004).

Och;

Saliva drug screen / Oral fluid-based drug screen

Saliva / oral fluid-based drug tests can generally detect use during the previous few days. Saliva or oral fluid based drug tests are becoming more prevalent because of their convenience and the fact that they are very difficult to adulterate. Furthermore, on-site oral based tests in particular enable the implementation of random testing programs, proven to be the most effective type of drug screening. Testing is usually performed by employers, for either pre-employment, random, post-accident, reasonable suspicion, or return-to-duty testing. Oral fluid based testing most closely mimics results found with blood and is preferable for detecting on-the-job drug use or in post-accident applications in this case because the degree of intoxication can be approximated based on the amount of substance.

Detection in saliva tests begins almost immediately upon use of the following substances, and lasts for approximately the following times:

* Alcohol: 6-12 hours[11]
* Marijuana and hashish (THC): 12-24 minutes[12]
* Cocaine (including crack): 1 day[13]
* Opiates: Up to 2-3 days
* Methamphetamine ("Tweak," "crank," "ice") and ecstasy (MDMA, "Molly") : Up to 2 to 4 days.
* Benzodiazepines: From time of ingestion up to 2 to 3 months
* Amphetamines 3 days[14]
* Phencyclidine (PCP) 3 days[15]

NOTE: Saliva tests are highly sensitive and detection times can vary considerably based on the cutoffs used.
2010-03-12, 16:27
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamugly
Okej.

Jag är precis 180cm samt väger runt 79 kg. Ungefär hur lång tid skulle det ta för att bli ren från 1mg xanor. Skulle det vara helt lungt inom 4 dagar?
Helt lugnt skulle jag inte uttrycka mig i alla fall. Däremot så är chansen större att du är ren än att du är "smutsig".
2010-03-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klarkanin
Häromdagen var jag nere hos soc och pissade. I vanliga fall får jag pissa i ett rör som de sedan klistrar på en lapp och skickar någonstans. Jag vet att de testar bara de vanliga drogerna, eftersom jag har själv sett resultatpappren från de proven. Men den här gången så skulle jag pissa i två stycken rör.
Jag blev orolig eftersom jag har inte slutat med alla droger, utan jag röker spicemixar. Men jag hävdar inför dem att jag har slutat med ALLT. Då sa dom " Vad bra då ska du få kissa i ett till rör också ".
Vad kan de möjligen testa i det andra röret? Jag har förmodligen en och annan olaglig JWH-molekyl i systemet som i vanliga fall inte har synts till.

Så frågan är alltså:
Vad tror ni att de testar i det andra röret? Jag spekulerade kring ifall de kollar efter just sådana droger som i vanliga fall inte syns.

Någon som har erfarenhet av detta?
tjena.är med i metadon beh sen två år och har inte blivit påkommen,lämnar prov ca 2 ggr i veckan,även blodprover,så du kan nog simma lugnt!
2010-03-16, 13:22
Medlem
henkishs avatar
En bekant skulle flytta till behandlingshem för alkoholmissbruk och måste innan avfärd till hemmet göra ett urintest och vara ren. Det visade nu på bensodiazepiner men hon säger att hon ej tagit det. Hon påstår att det kan vara några värktabletter som orsakat detta och att det hände en annan gång med efter hon varit hos tandläkaren. Någon som vet om detta kan stämma och vad det är för värktabletter i så fall?
2010-03-16, 16:43
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkish
En bekant skulle flytta till behandlingshem för alkoholmissbruk och måste innan avfärd till hemmet göra ett urintest och vara ren. Det visade nu på bensodiazepiner men hon säger att hon ej tagit det. Hon påstår att det kan vara några värktabletter som orsakat detta och att det hände en annan gång med efter hon varit hos tandläkaren. Någon som vet om detta kan stämma och vad det är för värktabletter i så fall?
Om det är ifrån tandläkaren hon har fått någon tablett så tror jag mer på att hon fått just benso för att bli lite lugnare inför besöket. Benso är ju inget man ger för endast smärtstillande.
2010-03-18, 10:04
Medlem
Tja,

jag ska testa mig pga jobbet. Det är ett sånt test som skickas till Karolinska Universitetslaboratoriet. Jag har regelbundet brukat cannabis till för en månad sedan. Jag fick ett test av en polare, en liten smal plastbox (ca bredd/höjd/djup 10x50x3mm) med en kork på och två stickor som stack ut där under som man doppa i urinet. Tror det var 50ng/ml noggrannhet men är inte 100 på det. Jag testade positivt trots en månads uppehåll. Har inte varit så aktiv denna månaden dock. Ska göra testet om exakt en månad. Jag har börjat ta två långpromenader om dagen på ca 1½ timma styck. Äter redan nyttigt, mest kokt fisk och kokt kyckling + grönsaker. Jag är 186cm lång och väger ca 90-95kg och inte enbart muskler då, lite mage finns men jag ser fortfarande "kalle" när jag pissar. Nu har jag ett par frågor:

1. På mitt gamla drogtest står det "U-Cannabis scr. mätvärde**" under kolumnen "Analys" och "NEG" under kolumnen "Resultat" och "ng/ml" under kolumnen "Enhet". Kommer dom se om jag har 1ng/ml då tex?

2. Vad tror ni om mina förutsättningar för att göra ett "rent" prov?

3. Var kan jag köpa ett test med så noggrant resultat som möjligt? Har kollat på nätet men dom säljer ju bara till företag?

Skulle bli väldigt glad om jag fick svar på mina frågor och eventuella tips är också välkomna!
2010-03-18, 16:37
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redundant2
1. På mitt gamla drogtest står det "U-Cannabis scr. mätvärde**" under kolumnen "Analys" och "NEG" under kolumnen "Resultat" och "ng/ml" under kolumnen "Enhet". Kommer dom se om jag har 1ng/ml då tex?

2. Vad tror ni om mina förutsättningar för att göra ett "rent" prov?

3. Var kan jag köpa ett test med så noggrant resultat som möjligt? Har kollat på nätet men dom säljer ju bara till företag?

Skulle bli väldigt glad om jag fick svar på mina frågor och eventuella tips är också välkomna!
1. Vad har det med ditt gamla drogtest att göra? De har för övrigt inte så låga gränsvärden som 1ng/ml.

2. Beror på hur mycket du har rökt innan.

3. Jag rekommenderar inte någon sticka för att ingen är speciellt säker.
2010-03-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
1. Vad har det med ditt gamla drogtest att göra? De har för övrigt inte så låga gränsvärden som 1ng/ml.

2. Beror på hur mycket du har rökt innan.

3. Jag rekommenderar inte någon sticka för att ingen är speciellt säker.

1. Eftersom det står ng/ml på mitt gamla så undrade jag hur lågt dom kan gå/se.

2. Rökte kanske 1-2g/dag sista månaden innan jag slutade.

3. Så du menar att det inte finns något test att köpa som funkar?
2010-03-18, 18:38
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redundant2
1. Eftersom det står ng/ml på mitt gamla så undrade jag hur lågt dom kan gå/se.

2. Rökte kanske 1-2g/dag sista månaden innan jag slutade.

3. Så du menar att det inte finns något test att köpa som funkar?
1. Vilka gränsvärden de har på Karolinska vet jag inget om. Det skadar inte att ringa och fråga. Det är i alla fall under 30ng/ml, så kanske 10ng/ml i runda slängar. Bara en ren gissning från min sida.

2. Då kan de sitta i riktigt länge. Fortsätt att röra på dig som du gör nu. Det är svårt att säga om du är blir ren eller inte om 1 månad. Gör du allt rätt så tippar jag på att du är tillräckligt ren.

3. Nej, det menar jag inte. Jag menar att det inte finns något test på internet som är 100% tillförlitligt. Det var en tråd här i drogakuten som handlade om känsliga (under 30ng/ml) drogtest (cannabis) som gick att handla på internet. Edit: hittade sidan. http://www.natapoteket.se/index.php?mod=produkter&i=prod&sida=3&kat=4&pid=17 3&refmod=produkter&refi=list
Senast redigerad av SMD FB 2010-03-18 kl. 18:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in