Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-18, 20:07
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auntautismi
Väg, städning, tvätt och diskmaskinsurplockning på repat varje jäv*la vlogg, på highspeed med samma musik

Skittråkigt faktiskt 👎🏻
Citera
2025-09-18, 20:10
Tvivlar inte på att hennes ansikte gör ont men varför filma när hon smörjer sitt ansikte med zinksalva under stönande oh vilken smärta om man inte vill att följare ska tycka synd om henne? Sen göder dom hennes ego med kommentarer som vilken kämpe du är osv. Sen att människa själv gör saker värre är ett sånt jäkla hyckleri!
Citera
2025-09-18, 21:05
Medlem
Man borde ta en odling på öppningen på hennes zinksalva. Hur mycket bakterier finns det inte där… Hon tvättar knappast händerna innan hon smörjer sig och sen tar hon ny salva med samma finger hon tagit med på de öppna såren…
Citera
2025-09-18, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Man borde ta en odling på öppningen på hennes zinksalva. Hur mycket bakterier finns det inte där… Hon tvättar knappast händerna innan hon smörjer sig och sen tar hon ny salva med samma finger hon tagit med på de öppna såren…

Kan det vara rosfeber hon fått i ansiktet?
Citera
2025-09-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppskan

Det kan det mycket väl vara! Alltså har det ingenting med solningen att göra utan helt självförvållat pga bristande hygien. Tur i oturen att det ”bara” blev detta och inte sepsis.
Citera
2025-09-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppskan

Tror snarare det är en allvarlig fototoxisk eller fotoallergisk reaktion på läkemedel/tillskott + UVB-solningen. Sen gjordes ju en solning till när det redan börjat bli värre. Hon fick ökad klåda och smärta innan det blev svullnad och brännskador och sår igen, vanligt när man reagerar på solljus ihop med läkemedel.

Enkelt att dra på sig en infektion när hela ansiktet är ett sår (och handhygienen kanske inte är på topp och man smörjer på salva hela tiden. Sår ska man ju inte ens torka ut… Då läker det inte bra..)
Citera
2025-09-19, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Tror snarare det är en allvarlig fototoxisk eller fotoallergisk reaktion på läkemedel/tillskott + UVB-solningen. Sen gjordes ju en solning till när det redan börjat bli värre. Hon fick ökad klåda och smärta innan det blev svullnad och brännskador och sår igen, vanligt när man reagerar på solljus ihop med läkemedel.

Enkelt att dra på sig en infektion när hela ansiktet är ett sår (och handhygienen kanske inte är på topp och man smörjer på salva hela tiden. Sår ska man ju inte ens torka ut… Då läker det inte bra..)

Jag tror precis som dig. Jag tror att det har med de senaste UVB strålningarna att göra.
Citera
2025-09-19, 09:20
Medlem
Eg0x3s avatar
”Nu äntligen ska jag få börja med dupixent”

Hon får det att låta som att det är något hon velat hela tiden men inte fått… fan vad irriterad jag blir på på hennes skitsnack.. hon har ju för tusan vägrat ALL medicinering… jag har ju sett i kommentarer/lives där hon både skrivit o svarat att NEJ det kommer inifrån.. jag ska läka med bra kost… inga läkemedel.. det är bara skit! (Bajs)

Som hon har suttit o försökt övertala alla sina följare att man kan läka allt med rätt, ekologisk kost t o m cancer…

Jag kokar inombords… hoppas hon tappar merparten av sina följare… iaf tills hon kan säga att hon misstog sig, be om ursäkt för vilseledande information o uppmana sina följare att söka professionell läkarvård om det behövs!

😡🤬

Hoppas du läser det här o tar till dig detta Ellie Sandin!
Citera
2025-09-19, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
”Nu äntligen ska jag få börja med dupixent”

Hon får det att låta som att det är något hon velat hela tiden men inte fått… fan vad irriterad jag blir på på hennes skitsnack.. hon har ju för tusan vägrat ALL medicinering… jag har ju sett i kommentarer/lives där hon både skrivit o svarat att NEJ det kommer inifrån.. jag ska läka med bra kost… inga läkemedel.. det är bara skit! (Bajs)

Som hon har suttit o försökt övertala alla sina följare att man kan läka allt med rätt, ekologisk kost t o m cancer…

Jag kokar inombords… hoppas hon tappar merparten av sina följare… iaf tills hon kan säga att hon misstog sig, be om ursäkt för vilseledande information o uppmana sina följare att söka professionell läkarvård om det behövs!

😡🤬

Hoppas du läser det här o tar till dig detta Ellie Sandin!

+1. Oerhört oärligt och förutsägbart beteende. Det har varit konstant prat om självläkande inifrån. Att mediciner egentligen är skit eftersom de mest behandlar symtomen istället för att bota själva sjukdomen. Livsfarlig inställning att ha, men hon vet ju alltid bäst. Vägrat läkarhjälp och har sen mage att kritisera dem för att de saknar hennes kunskap. Och sen, när det här självläkandet går åt helvete så börjar hon skriva om historien.

Jag är väl medveten om att hennes anhängare inte har alla besticken i lådan, men frågan är hur många av dem som kommer fortsätta köpa hennes ord rakt av. Att kalla henne falsk är en enorm underdrift.
Citera
2025-09-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Skittråkigt faktiskt 👎🏻

Fattar inte att folk gillar hennes vloggar. Tänk om hon kunde röja upp sitt hem när hon blir frisk.
Ser ut som en loppis i varje rum. Med skit överallt..

Jag tittar på vloggen snabbt ..spolar mycket..saknar förra Ellie när hon nästan var normal i huvudet🤣🤣
Citera
2025-09-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Fattar inte att folk gillar hennes vloggar. Tänk om hon kunde röja upp sitt hem när hon blir frisk.
Ser ut som en loppis i varje rum. Med skit överallt..

Jag tittar på vloggen snabbt ..spolar mycket..saknar förra Ellie när hon nästan var normal i huvudet🤣🤣

Förstår att en sån kraftig sjukdom på kroppen tar över hennes vardag, men man måste ju inte ta med det i varje vlogg, och man kan göra färre eller kortare vloggar om man inte hinner eller orkar ”hitta på saker” i varje vlogg. Då kanske vloggarna blir mer varierade och roliga, för hon orkar testa baka ett recept i en video och i en annan kanske de är på picknick och pysslar.

Plocka ur disken i varje vlogg är ju inte så kul bara för att det ska bli content till en vlogg. Är det voiceover där man får höra något samtidigt är det helt okej kanske men ofta är det ju musik + disk/dammsuga. Inte så kul, så jag snabbspolar ofta jag med.
Citera
2025-09-19, 17:07
Medlem
Beckahestens avatar
Är det bara jag som gillar tråkig vardag och att se någon annan plocka disk? Men jag hoppas den nya medicinen funkar nu så den här tågkraschen som är hennes hud kan lugna ner sig.

Sedan förstår jag inte grejen att packa in ansiktet i zinksalva, det är utöver uttorkande också mycket fett och täpper till porerna och det är väl aldrig bra i ansiktet öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in