2025-09-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppskan
Kan absolut vara så att huset inte är iblandat men om aktiebolagets företrädare agerat oaktsamt eller om bokföringsbrott misstänkts så fryses även de privata tillgångarna tills konkursen är klar.
Vet inte om det är så i detta fallet men de pratade ju oavbrutet om att huset skulle säjas under vår/ sommaren. Sen knäpptyst!

Ja, det är allvarligt om det är så, men i de flesta konkurser är det ju inte det som det handlar om. Men vem vet. Hon blev ju också sjuk i somras och all tid har väl spenderats hos henne. Hon sa ju då någon gång förra hösten att hon inte kommer kunna åka till Sundsvall förrän hon blivit frisk och hon har ju bara blivit värre.
Tror inte det var så kul där uppe, verkade ha ett hus i kaos-renovering och inte ens toalett eller ordentligt kök i huset..
Citera
2025-09-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Har länge tänkt på alla dessa saker som denna tråd tar upp och undrat om det bara är jag som ser detta? Elli är överlycklig att hon fått denna sjukdom att rida på som content samt medlidande. Det är hennes föda, att folk tycker synd om henne. Så har det alltid varit. Jag är nämligen bekant med henne från tiden i Vallentuna. Känner både henne och hennes fd vän Freddan. Freddan bröt med henne för att hon tycker att hennes beslut att överge sina barn och flytta till rucklet i Gävle var något hon inte kunde stå bakom.

Gällande dessa resor har blivit lyx. Egen cupe, en, två, tre legoförpackniningar vid varje resa till Mellon och nu är dom på Sommarlovs-inspelingen. Var det inte hon som var i så dåligt skick att hon bara kunde ligga på hotellrummet? Jo, bara när Stefan var med och kan barnvakta. Då passar man på och utnyttja. Och varför i hela fridens namn envisas hon med att benämna honom som PAPPA? Han är inte Mellons pappa!

Den förra killen Birk eller Borka sa ju Mellon pappa till väldigt fort..

Jag har en son utan pappa men han säger aldrig pappa åt min nya gubbe.
Citera
2025-09-24, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Den förra killen Birk eller Borka sa ju Mellon pappa till väldigt fort..

Jag har en son utan pappa men han säger aldrig pappa åt min nya gubbe.

Ja vad hände med Borka? Gick från gulle gull till ”han var inte bra för mig” hur fort som helst.
Citera
2025-09-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppskan
Ja vad hände med Borka? Gick från gulle gull till ”han var inte bra för mig” hur fort som helst.

Så är det med ALLA hennes relationer! Se bara på Vanessa som var nere med henne till Malmö, poff! Nu är hon borta. Samma med den där Malin som har det söta mörkhyade barnet, Raily?, också borta. Alla försvinner! Att Stefan står pall är ta mig fan ett under!!
Citera
2025-09-25, 07:46
Medlem
Citat:
Så är det med ALLA hennes relationer! Se bara på Vanessa som var nere med henne till Malmö, poff! Nu är hon borta. Samma med den där Malin som har det söta mörkhyade barnet, Raily?, också borta. Alla försvinner! Att Stefan står pall är ta mig fan ett under!!
Hon den där mamman Elin(?!) som hon blev sån bra vän med när hon flyttade upp till Gävle. Hon som hade en dotter som gick på samma avdelning som Mellon på förskolan. Den mamman och hennes man var ju ofta hos Ellie ett tag och de hjälpte Ellie med div saker, bla sätta upp lampor. Var tog hon vägen?!
Citera
2025-09-25, 09:14
Medlem
Citat:

Han får väl en avsugning av henne då och då 🤣🤣
Citera
2025-09-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Hon den där mamman Elin(?!) som hon blev sån bra vän med när hon flyttade upp till Gävle. Hon som hade en dotter som gick på samma avdelning som Mellon på förskolan. Den mamman och hennes man var ju ofta hos Ellie ett tag och de hjälpte Ellie med div saker, bla sätta upp lampor. Var tog hon vägen?!

Ellie har säkert svårt upprätthålla relationer men jag skulle inte vilja umgås med henne heller eftersom alla får en kamera upp i ansiktet oavsett om de går en promenad eller ska mysa i soffan framför en film. Vem vill hela tiden dokumenteras och hamna offentligt? Och säger man nej verkar hon inte filma och det är bra, men hon filmar ju ändå sig själv och det man gör så då är hon ju ändå inte närvarande när man ”umgås”. Jag verkligen avskyr när folk bara sitter med skärmar eller liknande när man ska umgås och göra något tillsammans.
Citera
2025-09-25, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Nu har hon köpt jordande skor till henne och Stefan för 700 kr paret som inte passade och dem får inte skickas tillbaka. Pengarna rasslar in på GoFundMe från människor som inte fattar bättre och vill stötta hennes shoppingberoende. Hon berättar om det i nuvarande reel på Instagram.
Hon kan ju inte ha alla hästar hemma. Klart man får lämna tillbaka. Man har 14 dagars ångerrätt. Hon som hävdar att hon är så jävla påläst🤣🤣🤣
Ser på henne och hon är fan inte fräsch nånstans längre.. visst man får se ut som man vill,men förrän fixa till sig innan hon ska göra vloggar..

Men ser man hur rörigt hennes hus och trädgård då fattar mdn fävarflr hon inte snyggare till dig..

Jag tycker Stefan ser rae ut och han tröttnar väl att se och höra henne snart( hennes grav)
Citera
2025-09-25, 14:12
Medlem
Citat:
Han får väl en avsugning av henne då och då 🤣🤣
Inte nu när hon har så ont runt munnen… 🙈🤓
Citera
2025-09-25, 15:30
Medlem
Citat:
Inte nu när hon har så ont runt munnen… 🙈🤓

Jag stavar som en kratta ser jag🤣🤣tittade på alla Ellies kort . Stefan ser inte glad ut på något kort( finns säkert något).

Är man nyförälskad så ler man och man ser då glädje i ögonen .
Citera
2025-09-25, 15:31
Medlem
Citat:
Hon kan ju inte ha alla hästar hemma. Klart man får lämna tillbaka. Man har 14 dagars ångerrätt. Hon som hävdar att hon är så jävla påläst🤣🤣🤣
Ser på henne och hon är fan inte fräsch nånstans längre.. visst man får se ut som man vill,men förrän fixa till sig innan hon ska göra vloggar..

Men ser man hur rörigt hennes hus och trädgård då fattar mdn fävarflr hon inte snyggare till dig..

Jag tycker Stefan ser rae ut och han tröttnar väl att se och höra henne snart( hennes grav)

Det är ett sånt där scamföretag från Kina så även om hon skickar tillbaka finns inget företag på den adressen. De brukar köra med att ”du får 30 % rabatt” istället för att returnera, och då orkar många inte bråka med dem. Sett jättemånga sådana hemsidor senaste året och att många skrivit på Facebook att de blivit lurade för hemsidorna är ofta på svenska och låtsas finnas i Sverige. Just det där företaget tyckte jag såg uppenbart skumt ut, men som sagt hon är ju naiv. Sätt betydligt bättre scamföretag som helt kopierat det riktiga varumärket.
Citera
2025-09-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Det är ett sånt där scamföretag från Kina så även om hon skickar tillbaka finns inget företag på den adressen. De brukar köra med att ”du får 30 % rabatt” istället för att returnera, och då orkar många inte bråka med dem. Sett jättemånga sådana hemsidor senaste året och att många skrivit på Facebook att de blivit lurade för hemsidorna är ofta på svenska och låtsas finnas i Sverige. Just det där företaget tyckte jag såg uppenbart skumt ut, men som sagt hon är ju naiv. Sätt betydligt bättre scamföretag som helt kopierat det riktiga varumärket.
Då får man skylla sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in