2025-11-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Nu är hon inne på att hon har nån annan diagnos gällande huden. Det är nya grejer hela tiden. Det pratade hon om i senaste vloggen.

Sen har jag märkt länge att hon ofta har smutsiga kläder på sig. Hon tvättar nog inte så ofta. Jag skulle inte vilja känna hennes kroppsdoft eftersom hon inte duschar särskilt ofta och inte använder deo och tar på sig så sketna kläder.
Den diagnosen pratade dem om redan när hon låg inne på sjukhuset. Men tror inte hon har detta då hunden fortsätter falla av/blir brännskador och man dör om man inte får snabb behandling. Det är en reaktion på läkemedel som är mycket farlig men man kan ju reagera utan att det blir den typen av reaktion.
Citera
2025-11-28, 16:55
Medlem
Citat:
Bomb sonen ska inte fira med Ellie. Han ska fira "nån annanstans" sa hon först. Sen säger hon: "med sin flickvän"
Han kanske sitter inne

Det går ju att kolla upp. Om nån nu vill lägga 100-150 kr på att kolla hans dom/ar. Var det inte någon som läst något tidigare i år?
Citera
2025-11-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Dom ska vänta med att julpynta i två veckor pga nån anledning som hon sen ska berätta…?
Om det pyntas och Nissedörren tas fram för tidigt så kommer väl Mellon tjata hål i huvudet på henne för det kommer ju en present från Nissen varje dag.
Citera
2025-11-29, 08:29
Medlem
Citat:
Stefan har skulder och har utmätning på lönen på över 10.000 kr i månaden. Ellie visste nog inte det för ett år sen. Stefan har haft utmätning sen 2022. Jag skulle inte heller vilja flytta ihop med nån med så mycket skulder.
Om hans företag sattes i konkurs i juni så förlorade han ju inte alls inkomst när han tog hand om Ellie när hon blev sjuk? Vart gick då Gofoundme till?

Och vart tog hon vägen nu? Tyst sen i torsdags.
Citera
2025-11-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AniaraMara
Om hans företag sattes i konkurs i juni så förlorade han ju inte alls inkomst när han tog hand om Ellie när hon blev sjuk? Vart gick då Gofoundme till?

Jag tror pengarna gått till Stefans skulder så de kan flytta ihop. Jag har frågat henne några ggr vart pengarna gått till. Hon vägrar svara.
Citera
2025-11-29, 08:56
Medlem
Citat:
Jag tror pengarna gått till Stefans skulder så de kan flytta ihop. Jag har frågat henne några ggr vart pengarna gått till. Hon vägrar svara.
Sjukt om det är så. Lura folk att man är så sjuk och få dem att samla ihop pengar till kronofogden. Synd om dem som går på hennes lögner. Många är förmodligen själv sjuka och har det tufft.
Citera
2025-11-29, 09:17
Medlem
Det skulle ju hända någonting innan hon tog upp julsakerna. Ni kommer att få se, sa han ju i vloggen.

Städfirma?
Citera
2025-11-29, 09:28
Medlem
Citat:

Han hade ju precis fått ett nytt jobb när hon blev inlagd på sjukhus. Så han fick då ledigt från jobbet i några veckor (utan lön) för att ta hand om henne/Mellon.

Vad GoFundMe gick till är ändå konstigt och uppenbarligen hemligt. Jag tror också delvis skulder och shopping.
Citera
2025-11-29, 09:41
Medlem
Citat:

😂😂😂😂jag som trodde jag blivit blockad 😉 så bra du skrev det hade varit tyst
Citera
2025-11-29, 11:23
Medlem
Tvättbladen hon gör reklam för verkar inte speciellt effektiva för har också tänkt på att kläderna ser skitiga ut. Hon har själv sagt att hon gillar naturliga kroppsdofter så det passar väl bra att duscha en gång per vecka.

Citat:
Nu är hon inne på att hon har nån annan diagnos gällande huden. Det är nya grejer hela tiden. Det pratade hon om i senaste vloggen.

Sen har jag märkt länge att hon ofta har smutsiga kläder på sig. Hon tvättar nog inte så ofta. Jag skulle inte vilja känna hennes kroppsdoft eftersom hon inte duschar särskilt ofta och inte använder deo och tar på sig så sketna kläder.
Citera
2025-11-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Tvättbladen hon gör reklam för verkar inte speciellt effektiva för har också tänkt på att kläderna ser skitiga ut. Hon har själv sagt att hon gillar naturliga kroppsdofter så det passar väl bra att duscha en gång per vecka.

Man kan ju tycka att det är viktigare än någonsin att hon faktiskt tvättar kläderna med riktigt tvättmedel och tvättar i så höga grader som möjligt

Brukar spela Ellies videos i bakgrunden medans jag städar/fixar och jobbar som bakgrundsljud. Hennes liv är så långt från mitt egna, så har varit intressant att se ur just det perspektivet. Jag förstår att hennes hud är ett stort problem, och jag har ingen kunnighet inom ämnet MEN är det inte lite konstigt att hon t.ex inte testat att leva utan husdjur? Hur är luften i huset?

Hoppas för hennes barns skull att allt löser sig med hennes hud, det måste vara jobbigt för alla inblandade.
Citera
2025-11-29, 13:30
Medlem
NEJ!!! JAG VISSTE DET!
Inte en hund att ta hand om OCKSÅ! Ta hand om dig själv och det du har först och främst. Vem ska gå ut med den om sjukdomen blir sämre igen? Hon som sa hon inte går ut på promenader för skolan är hela dagen och sen hämtas Mellon och han vill inte gå ut!

Vet att hon haft hund förut men livet var också annorlunda då… Stefan är ju borta i veckorna så han kan ju inte ta hand om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in