Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-07, 20:38
Medlem
Eg0x3s avatar
Va inne en sväng på liven… Ellie är som hon är o det är som förväntat… men att vissa följare är så efterblivna (ursäkta uttrycket) är fan skrämmande… man skulle kunna lura i många av dom vad som helst 😱
Citera
2025-09-07, 21:01
Medlem
Vad stod det för rubrik i tidningen där hon var med. Att hon har läkt sig själv... 😳
Det är väl ändå ren lögn?
Senast redigerad av Pickelina 2025-09-07 kl. 21:14.
Citera
2025-09-07, 21:09
Medlem
Har följt henne I ett par år och jag måste säga att man knappt känner igen henne. Tyckte hon va en go tjej osv men vette fasiken.
Uttrycket högmod går före fall stämmer nog ganska bra just nu.
Det är tusan skrämmande hur hon predikar om vad man ska äta och inte, hur man ska vara och inte.
Tänker på dessa " svaga människor" som har satt henne på den högsta piedestalen., som verkar helt förblindade om vad som sker.

Om.hon ändå kunde hålla sig till det hon säger och gör, vara konsekvent med sitt tänkande kring mat och allt annat. Lev som du lär människa!

Sen undrar jag hur hennes relation med hans familj är. Hör aldrig att de träffar hans barn, ja förutom att hans son dök upp när hon inte var hemma. Lite märkligt är det.
Citera
2025-09-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickelina
Vad stod det för rubrik i tidningen där hon var med. Att hon har läkt sig själv... 😳
Det är väl ändå ren lögn?

Nej rubriken är ”’Huden brände som eld’ - så vände allt på ett år”.

Artikeln tar mest upp hur länge hon haft hudproblem, hur det varit att ha hudproblem, att hon tror det utlöstes av antibiotikan då hennes eksem blev mycket värre efter antibiotikan och att hon då tog en kortisonkur och allt blev som det blev. Den tar också upp vad hon gjort och ändrat, behandlingen i Malmö och att det nu börjat bli bättre. Den tar också upp info om TSW och att det inte finns som en etablerad diagnos och att mer forskning behövs.

Den säger egentligen inte bu eller bä om TSW, utan det är Ellies upplevelse som tas upp.

Det som är lite roligt är att hon berättar att alla hennes besparingar gått åt till Malmöresorna men nämner inte, tackar inte, alla som samlade in pengar till henne. Varför inte? Känns det pinsamt?
Det låter också som att hon ändrade sin kost och sen började allt bli bättre. Vi vet ju hur många bakslag det varit och att hon inte kunnat hålla sig till kosten. Kanske ingen förväntar sig det, men man kan ju berätta hur svårt det är att hålla sig till en strikt kost…

När jag tänker på att alla hennes besparingar gått åt till Malmö…. Jag gissar att minst hälften av besparingarna har gått åt till att köpa dyra, flummiga rensa-tarmen-produkter, kosttillskott, olika salvor som hon sen inte kunnat använda och då köpte hon direkt nytt med mera… Allt hon bara shoppat och shoppar sen hon flyttade… Herregud så konstiga prioriteringar hon gjort
Citera
2025-09-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Va inne en sväng på liven… Ellie är som hon är o det är som förväntat… men att vissa följare är så efterblivna (ursäkta uttrycket) är fan skrämmande… man skulle kunna lura i många av dom vad som helst 😱
Håller med dig.. var inne tre minuter sen orkade jag inte lyssna mer
Citera
2025-09-08, 08:06
Medlem
Ja det är mycket skumt med henne.
Holistisk coach går hon och läser till. Bland annat och psykoterapeut.

Kan ni tänka er.
Hon kommer garanterat att sälja preparat framöver när hon har gått färdigt holistisk coach och lura folk på pengar. Det är så det går till nu för tiden.

För det är så många som gör det på Facebook. Det finns så många falska människor där som säljer ocker dyra preparat. Alltså riktiga ockerpriser. För att tjäna pengar på svaga och sjuka människor.

Och i den gruppen hon har nu så finns det så många svaga och sjuka människor. Och de gör allt för att bli friska. Förstår ni? Jag förstår. Det är så äckligt.
Citera
2025-09-08, 09:53
Medlem
Ellie borde googla ”hur blir man legitimerad psykoterapeut?”

Att läsa på folkhögskola ger inga högskolepoäng. Att ens kunna påbörja grundläggande psykoterapiutbildning
måste man ha psykologexamen, socionomexamen, läkarexamen, eller sjuksköterskeexamen motsvarande 180 hp.

Har jag missat att hon har en akademisk examen?
Citera
2025-09-08, 11:50
Medlem
Eg0x3s avatar
Ljusbehandling alltså… sjukvården lär ju tycka att hon ska smörja med mjukgörande innan o efter… hur ska det gå eftersom hon inte smörjer sig… 🧐
Citera
2025-09-08, 14:10
Medlem
Någon som vet hur mycket Ellie fick in på gofound me?

Vad har resorna / hotellet kostat varje gång?
Jag bara undrar hur mycket hon har gjort över med av de pengarna som folk har skänkt till henne
Citera
2025-09-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Är det någon som vet om hon gjort någon video när hon berättar om sina tatueringar?

Tror inte hon vill berätta om sina tatueringar. Ärligt de ser ut som hon gjort dom själv. Ser väldigt skabbiga ut..

Även om hon har berättat om dom så kommer nästa gång vara nått annat 🤣🤣
Citera
2025-09-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Ellie borde googla ”hur blir man legitimerad psykoterapeut?”

Att läsa på folkhögskola ger inga högskolepoäng. Att ens kunna påbörja grundläggande psykoterapiutbildning
måste man ha psykologexamen, socionomexamen, läkarexamen, eller sjuksköterskeexamen motsvarande 180 hp.

Har jag missat att hon har en akademisk examen?

Ja, jag förstår inte heller hur det ska gå till. Vad jag förstår kan det bara i undantagsfall bytas ut mot annan erfarenhet/utbildning men då avgörs det från fall till fall av lärosätet och det måste ju vara en minimal chans att komma in då, som i hennes fall, för dessa utbildningar har alltid många sökande, som också har ”rätt kompetens”.

För hennes skull hoppas jag verkligen att hon gjort en plan med en studie- och yrkesvägledare så det verkligen är bekräftat att hon kan gå denna väg. Annars slösar hon tid.
Citera
2025-09-08, 19:26
Medlem
Eg0x3s avatar
Är det någon som har koll vad som krävs för att Ellie ska tjäna pengar på sina yt videos?

Jag speedar alltid upp hastigheten till 1,5 o snabbspolar även stora delar… så frågan är om jag bidrar till ”kassan” el om mitt tittande lixom faller bort.. vill helst inte bidra till hennes inkomst :-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in