Jag tycker det är synd att du inte verkar kunna hålla isär en oro för ett barns säkerhet och tonen i vissa andra inlägg. För även om du säger att du inte tycker klubban var bra, så avfärdar du ändå diskussionen om den som ointressant. Det är den inte. Det var en farlig situation som visades upp inför tusentals följare. Att reagera på det är sunt – inte ett tecken på att man saknar värderingar.
Och ja, jag vet att vissa av mina formuleringar var skarpt skrivna – men de var riktade mot det som hon delar offentligt på sina sociala medier, inte mot henne som person. Att kritisera ett val är inte samma sak som att näthata någon. Det är skillnad på att säga ‘det här var farligt’ och att kalla någon för något nedsättande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anso22
Som jag skrev, ja jag tycker inte klubban är bra, men det var helt ointressant i sammanhanget för det handlade om hur folk beter sig. Om ni är genuint oroliga för ett barn och ”bryr” sig, gör det någonstans där det kan hjälpa barnet. Tycker lika synd om barn som har föräldrar som näthatar som om dom som får en klubba.
Det spelar ingen roll om du skryter om att du är ute 24 timmar om dygnet, ger morötter istället för godis, har noll skärmtid, perfekta rutiner för beter man sig och uttrycker sig som en del här inne gör (väldigt långt ifrån alla), så saknar man sunda värderingar och dom barna får inte en så sund uppväxt som ni försöker intala er själva.