2025-05-14, 19:37
Medlem
Jag tycker det är synd att du inte verkar kunna hålla isär en oro för ett barns säkerhet och tonen i vissa andra inlägg. För även om du säger att du inte tycker klubban var bra, så avfärdar du ändå diskussionen om den som ointressant. Det är den inte. Det var en farlig situation som visades upp inför tusentals följare. Att reagera på det är sunt – inte ett tecken på att man saknar värderingar.

Och ja, jag vet att vissa av mina formuleringar var skarpt skrivna – men de var riktade mot det som hon delar offentligt på sina sociala medier, inte mot henne som person. Att kritisera ett val är inte samma sak som att näthata någon. Det är skillnad på att säga ‘det här var farligt’ och att kalla någon för något nedsättande.

Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Som jag skrev, ja jag tycker inte klubban är bra, men det var helt ointressant i sammanhanget för det handlade om hur folk beter sig. Om ni är genuint oroliga för ett barn och ”bryr” sig, gör det någonstans där det kan hjälpa barnet. Tycker lika synd om barn som har föräldrar som näthatar som om dom som får en klubba.
Det spelar ingen roll om du skryter om att du är ute 24 timmar om dygnet, ger morötter istället för godis, har noll skärmtid, perfekta rutiner för beter man sig och uttrycker sig som en del här inne gör (väldigt långt ifrån alla), så saknar man sunda värderingar och dom barna får inte en så sund uppväxt som ni försöker intala er själva.
Citera
2025-05-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Ändå måste hon skryta om de få gångerna hon ”jobbat” haha
Ja det är så sjukt! Tänk om en annan skulle lägga upp varje gång ett möte är avklarat😅
Citera
2025-05-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkattunge
Ja, jag tror nog personen till och med tvättar sina kläder ute i en bäck, lagar sin mat i ett campingkök varje kväll och räfsar upp löven utomhus som städning.

Hon skriver ju att de inte är ute vid middag, badning och läggning? Läs igen.

Hahaha. Sanningen är att jag inte ens gillar att vara ute särskilt mycket. Men har man ett barn så har man 🤷‍♀️
Citera
2025-05-14, 20:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tabakaa
Jag tycker det är synd att du inte verkar kunna hålla isär en oro för ett barns säkerhet och tonen i vissa andra inlägg. För även om du säger att du inte tycker klubban var bra, så avfärdar du ändå diskussionen om den som ointressant. Det är den inte. Det var en farlig situation som visades upp inför tusentals följare. Att reagera på det är sunt – inte ett tecken på att man saknar värderingar.

Och ja, jag vet att vissa av mina formuleringar var skarpt skrivna – men de var riktade mot det som hon delar offentligt på sina sociala medier, inte mot henne som person. Att kritisera ett val är inte samma sak som att näthata någon. Det är skillnad på att säga ‘det här var farligt’ och att kalla någon för något nedsättande.

Ja nu var det ju inte bara dig jag menade, som jag skrev. Det finns massor av nedsättande ord om H här som inte är ok, om du läser. Och det är inte bara i kampen om klubban, utan hela tiden.
Senast redigerad av Anso22 2025-05-14 kl. 20:39.
Citera
2025-05-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Du missade poängen.
Skrev inget om skärmtid.
Vara på en lekplats, badplats, i skogen etc med ett barn som behöver tillsyn och ändå sitta med näsan i mobilen för att få läsa och skriva på Flashback är för mig väldigt konstigt. Kan hända tråkiga saker blixtsnabbt på den tiden med ett barn.
Jag skippade mobilen helt när jag var ute med mina barn.
Hade jag sällskap av andra så låg ju inte heller fokus på Flashback.
Men men, alla är olika 😁

Fanns det smartphones i samma utsträckning när dina var små då? Skärmtid är ju samma sak som att sitta med näsan i mobilen.

Personen kanske inte är ensam med barnet ens, och det tar inte ens en min att skriva ett inlägg på fb som man kan göra vid ett toabesök t.ex.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-05-14 kl. 21:43.
Citera
2025-05-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ja har man barn så har man…men du har aldrig tänkt på att ditt barn skulle må gott av att du inte satt med näsan i mobilen på Flashback när hon verkar vara i den åldern att hon behöver uppsikt hela tiden?
Jag höll aldrig på med sånt när mina barn var såpass små. Då var det just dom som gällde och inte Flashback.

Jag skriver inte här när jag är med mitt barn 😂 Jag skriver inte särskilt ofta här faktiskt. På väg till jobbet eller på väg hem. Efter hon somnat. Eller när jag är ensam.

Men har man hängt här inne i ett år så blir det ju ett antal inlägg! Hanna slutar aldrig skapa diskussion.
Citera
2025-05-14, 21:57
Medlem
Citat:
På ett toabesök?? Jaha, fräscht 🤢
Som jag skrev så hade jag fokus på barnen eftersom jag var ute med dom, då hade jag inte tankar på Flashback.
Hade jag sällskap av vänner eller dylikt så var inte Flashback i mina tankar.

Man kan ha skärmtid av olika anledningar, absolut. En del jobbar ju med det . Men på en lekplats eller badplats etc och på Flashback handlar det ju inte om arbete direkt.
Ja, många har mobilen med sig inne på toan. Det är väl ett utmärkt tillfälle att kolla mobilen om man har småbarn.
Nej och du vet ju inte att håller på med mobilen på dessa platser. Så ofta skriver hon ju inte.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-05-14 kl. 22:03.
Citera
2025-05-14, 22:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Brukar aldrig kommentera hennes inlägg men nu fick jag mig ett riktigt gott skratt så kunde inte hålla mig. Ja visst är skärmtid samma sak som det hon skrev men jag använde ett annat ord och då blev det fel tydligen.

Och den personen hon sitter och försvarar dag ut och dag in är den som använder sin mobil mest av alla, det tyckte jag var vansinnigt roligt

Det är ju iof hennes jobb också, att använda mobilen. Om ni ska få se några inlägg som ni ju påstår att ni vill, oavsett om ni tycker dom är bra eller inte, så blir det mycket tid med mobilen för henne.
Citera
2025-05-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ja du kanske är snabb, va vet jag 😀
Det var väl mer att man ens tänker på Flashback när man är med sitt barn som ju behöver uppsikt hela tiden.
Men då är jag med och fattar att du liksom jag ALDRIG skullle göra det när vi är med våra små 🙏
Då antar jag att du även dömer huvudpersonen i tråden rätt hårt. För egentligen spelar det ju ingen roll vad man gör på telefonen då det tar fokus från barnet.
Citera
2025-05-14, 22:57
Medlem
Hur rätt hade inte personen som igår skrev att Hanna bara skulle gå vidare idag som inget har hänt och endast lägga upp lite kassa reklamlänkar (och några tomma meningslösa stories däremellan)? Exakt det som hände!
Citera
2025-05-14, 23:11
Medlem
Hahaha åh den här diskussionen. Allt jag kan säga är att det måste vara jobbigt att vara en sån extremt närvarande morsa att man aldrig någonsin kunde gå på toaletten och ta med sig telefonen 😅. Eller att ha småbarn som ALDRIG sover dagtid 😅.

MVH
En förälder som inte är ensamstående och som får kissa i fred på dagarna 👌🏻.
Citera
2025-05-15, 07:45
Medlem
Alltså Hannas försök till att försöka vara relaterbar faller alltid så platt. ”Sovmorgon innan 7.30 haha”. Alltså förlåt men ingen människa tycker ju att halv åtta är tidigt. Alltså är det inget konstigt att se det som sovmorgon. Det är ju det fakto just det.
Hade hon skrivit ”när man ser halv SJU som sovmorgon” hade jag köpt det. Men halv åtta. Hallå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in