2025-05-14, 16:50
Medlem
Om vi inte ska prata om och diskutera det hon visar på sin instagram som ju är hennes arbete, vad ska vi då diskutera tycker du? En genuin fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Men hur är det möjligt att det kan bli sådan här hatstorm mot en människa som inte gjort er något. En del meddelanden är tom riktade till H, ”när du läser här”. Men man vågar inte skriva till henne för man är rädd att bli blockat. Så jäkla fegt! Om ni är genuint orolig för ett barn, vad hjälper det att skriva långa förmaningar, förfasningar och påstå sig vara genuint orolig på fb?! 🙈. Agera som man bör om man har en genuin oro för ett barn. Och nej, jag tycker inte man ska ge klubbor eller annat socker i överdrivna mängder, men det är inte ens intressant eftersom alla vuxna får göra sina val. Det som är häpnadsväckande är hur ni beter er och vad man kallar en annan människa för.
Citera
2025-05-14, 17:10
Medlem
Kom å tänka på vår influenser

Undrar hur tandborstningen går med Lars med tanke på hur hennes egen tandvård är .

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...box=1747219462
Citera
2025-05-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Kom å tänka på vår influenser

Undrar hur tandborstningen går med Lars med tanke på hur hennes egen tandvård är .

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...box=1747219462

Jag gissar att Hannas lilla bästis inte behöver borsta sina tänder, för det gjorde inte Hanna när hon var liten (eller stor) så då ska inte lilla bästisen heller behöva.
Senast redigerad av FruKrokodil 2025-05-14 kl. 17:53.
Citera
2025-05-14, 17:25
Medlem
Möte avklarat med en boomerangbild, kan det vara socialtjänsten igen 😬
Citera
2025-05-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Haha, något att fira dock
Citera
2025-05-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Det kanske vi aldrig får veta. Allt ska vara så hemligt och kryptiskt med H. Det var säkert inget intressant ändå 😅
Citera
2025-05-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliceK2023
Det kanske vi aldrig får veta. Allt ska vara så hemligt och kryptiskt med H. Det var säkert inget intressant ändå 😅

Ändå måste hon skryta om de få gångerna hon ”jobbat” haha
Citera
2025-05-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Men ser du inte skillnaden på ett barnkalas och Lars vardag? Det här är Lars dag varje dag. Godis, socker, saft, TV, butiker. Mitt barn hinner aldrig ens se på TV! När hinner alla det? Vi är ute hela tiden på helgen eller efter förskolan, sen är det middag hemma och sen ska hon sova. Lars får godis och TV för att Hanna ska hinna med allt HON vill göra.

Är ni ute HELA helgen samt alltid efter förskolan?🙃🙃 hahahahahaha 😂🤣
Citera
2025-05-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Ändå måste hon skryta om de få gångerna hon ”jobbat” haha

Ja hon meddelar alltid när hon ”har” eller ”ska” jobba och det är inte så ofta 😆
Citera
2025-05-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Är ni ute HELA helgen samt alltid efter förskolan?🙃🙃 hahahahahaha 😂🤣

Haha ja alltså sanningen är ja…. Förutom frukost och göra sig i ordning (tar ju sin lilla tid förstås) och sedan middag, bad och läggning. Vi är ute typ 11-18 varje helg. 15/16-18 varje vardag. Vår dotter vill BARA vara ute. Jag ser verkligen inte var man hinner kolla på massa TV! Kanske någon kortis på någon förmiddag ibland. Men då leker man väl med leksaker i sådana fall.
Citera
2025-05-14, 18:54
Medlem
Jag förstår varför du ifrågasätter varför jag skriver här på Flashback som anses som ett håttråd. Jag gjorde det av en enkel anledning - att nå fram. Hon får säkert många meddelanden i DM och så försvinner mitt i mängden eller värre (som hennes händelse med bortförklaringar).

Det är inte feghet, utan förstå var man når fram. Inte bara till henne men också andra föräldrar som kanske inte har tänkt på risken. Enligt hennes händelser finns det många som stöttar henne i att ge en 1,5 åring en klubba. Sen fanns det även någon här i tråden som tycker det är helt ofarligt och jämför allvarligt kvävingsrisk med kväljningsreflexen på överkokta makaroner som hon läste om på någon föräldragrupp.

Det i sig visar varför det är viktigt att någon säger fakta om faran. Jag är ingen influenser och har inget räckvidd men jag har en röst och tänkte använda den.

Och jag hoppas att du – oavsett vad du tycker om tonen här (som jag kan hålla med om i vissa fall)– kan hålla med om att just det här med klubban var farligt? För det var det. Det är inte en smakfråga eller ett föräldraval. Det är en verklig risk, och det är därför det väcker så starka reaktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Men hur är det möjligt att det kan bli sådan här hatstorm mot en människa som inte gjort er något. En del meddelanden är tom riktade till H, ”när du läser här”. Men man vågar inte skriva till henne för man är rädd att bli blockat. Så jäkla fegt! Om ni är genuint orolig för ett barn, vad hjälper det att skriva långa förmaningar, förfasningar och påstå sig vara genuint orolig på fb?! 🙈. Agera som man bör om man har en genuin oro för ett barn. Och nej, jag tycker inte man ska ge klubbor eller annat socker i överdrivna mängder, men det är inte ens intressant eftersom alla vuxna får göra sina val. Det som är häpnadsväckande är hur ni beter er och vad man kallar en annan människa för.
Citera
2025-05-14, 19:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tabakaa
Jag förstår varför du ifrågasätter varför jag skriver här på Flashback som anses som ett håttråd. Jag gjorde det av en enkel anledning - att nå fram. Hon får säkert många meddelanden i DM och så försvinner mitt i mängden eller värre (som hennes händelse med bortförklaringar).

Det är inte feghet, utan förstå var man når fram. Inte bara till henne men också andra föräldrar som kanske inte har tänkt på risken. Enligt hennes händelser finns det många som stöttar henne i att ge en 1,5 åring en klubba. Sen fanns det även någon här i tråden som tycker det är helt ofarligt och jämför allvarligt kvävingsrisk med kväljningsreflexen på överkokta makaroner som hon läste om på någon föräldragrupp.

Det i sig visar varför det är viktigt att någon säger fakta om faran. Jag är ingen influenser och har inget räckvidd men jag har en röst och tänkte använda den.

Och jag hoppas att du – oavsett vad du tycker om tonen här (som jag kan hålla med om i vissa fall)– kan hålla med om att just det här med klubban var farligt? För det var det. Det är inte en smakfråga eller ett föräldraval. Det är en verklig risk, och det är därför det väcker så starka reaktioner.

Som jag skrev, ja jag tycker inte klubban är bra, men det var helt ointressant i sammanhanget för det handlade om hur folk beter sig. Om ni är genuint oroliga för ett barn och ”bryr” sig, gör det någonstans där det kan hjälpa barnet. Tycker lika synd om barn som har föräldrar som näthatar som om dom som får en klubba.
Det spelar ingen roll om du skryter om att du är ute 24 timmar om dygnet, ger morötter istället för godis, har noll skärmtid, perfekta rutiner för beter man sig och uttrycker sig som en del här inne gör (väldigt långt ifrån alla), så saknar man sunda värderingar och dom barna får inte en så sund uppväxt som ni försöker intala er själva.
Senast redigerad av Anso22 2025-05-14 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in