Jag förstår varför du ifrågasätter varför jag skriver här på Flashback som anses som ett håttråd. Jag gjorde det av en enkel anledning - att nå fram. Hon får säkert många meddelanden i DM och så försvinner mitt i mängden eller värre (som hennes händelse med bortförklaringar).
Det är inte feghet, utan förstå var man når fram. Inte bara till henne men också andra föräldrar som kanske inte har tänkt på risken. Enligt hennes händelser finns det många som stöttar henne i att ge en 1,5 åring en klubba. Sen fanns det även någon här i tråden som tycker det är helt ofarligt och jämför allvarligt kvävingsrisk med kväljningsreflexen på överkokta makaroner som hon läste om på någon föräldragrupp.
Det i sig visar varför det är viktigt att någon säger fakta om faran. Jag är ingen influenser och har inget räckvidd men jag har en röst och tänkte använda den.
Och jag hoppas att du – oavsett vad du tycker om tonen här (som jag kan hålla med om i vissa fall)– kan hålla med om att just det här med klubban var farligt? För det var det. Det är inte en smakfråga eller ett föräldraval. Det är en verklig risk, och det är därför det väcker så starka reaktioner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anso22
Men hur är det möjligt att det kan bli sådan här hatstorm mot en människa som inte gjort er något. En del meddelanden är tom riktade till H, ”när du läser här”. Men man vågar inte skriva till henne för man är rädd att bli blockat. Så jäkla fegt! Om ni är genuint orolig för ett barn, vad hjälper det att skriva långa förmaningar, förfasningar och påstå sig vara genuint orolig på fb?! 🙈. Agera som man bör om man har en genuin oro för ett barn. Och nej, jag tycker inte man ska ge klubbor eller annat socker i överdrivna mängder, men det är inte ens intressant eftersom alla vuxna får göra sina val. Det som är häpnadsväckande är hur ni beter er och vad man kallar en annan människa för.