2025-02-28, 22:31
Medlem
Genuin fråga - finns det någon som uteslutande jobbar med sociala medier som tagit lika många pauser som H.T gjort? Kan åtminstone inte se framför mig att någon stor profil hade agerat på det viset.

Men skönt för henne! Tänk om man själv hade haft den möjligheten på sitt 9-5 jobb.
Citera
2025-02-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Har fått reda på att anmälan inte var anonym enligt en med inblick i Gislaveds socialtjänst. Så Hanna kan ju bara ta o kontakta personen som gjorde anmälan antingen via telefon eller mail 🙃

Sluta hitta på.
Jag vet från ännu säkrare källa att anmälan visst var anonym ;-)
Citera
2025-02-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Den som säger att den inte var anonym bryter givetvis sekretessen. Den innebär såväl avsked som rättsliga konsekvenser

Fast du har nog både rätt och fel här.
Du hade absolut kunnat få veta av socialtjänsten huruvida en anmälan är anonym eller inte.
Nu har ju den här personen uppenbart bara berättat det för någon hen känner, typ.
Men som journalist tex, om du ringer i ett ärende som rör anmälningar, så hade du absolut kunnat få svar på om anmälan hade avsändare eller inte.
Citera
2025-02-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Du hade absolut kunnat få veta av socialtjänsten huruvida en anmälan är anonym eller inte.
Nu har ju den här personen uppenbart bara berättat det för någon hen känner, typ.
Men som journalist tex, om du ringer i ett ärende som rör anmälningar, så hade du absolut kunnat få svar på om anmälan hade avsändare eller inte.
Nej, ärenden som rör enskilda personer är sekretessbelagda.
Citera
2025-03-01, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Nej, ärenden som rör enskilda personer är sekretessbelagda.

Fast jag vet att när det spreds en film på nätet där en mamma misshandlade sitt barn, så fick journalister veta att det kommit in x antal anmälningar till socialen, samt att si och så många var anonyma. Sen kan man givetvis inte begära ut dem eller se vem som gjort anmälningarna, men det är ju inte det vi diskuterar.
Citera
2025-03-01, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Hon borde inte visa Lars något mer och heller inte skriva så utlämnande. Det räcker att nämna vad dom ska göra en viss dag, mer behöver vi inte veta. Låt L ha ett privatliv

Pengarna måste in vet du. Hon märkte nog skillnaden när hon inte visade L.
Citera
2025-03-01, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Vad är det för påhitt?
Så mycket killgissningar i den här tråden
Citera
2025-03-01, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Pengarna måste in vet du. Hon märkte nog skillnaden när hon inte visade L.
Ja det är ganska uppenbart att det var så.

Pengarna behöver fortfarande komma in. Ge det senast till måndag eller tisdag så är Hanna tillbaka igen tror jag. Förhoppningsvis har hon lärt sig något och visar/pratar bara om Lars positivt😊
Citera
2025-03-01, 09:19
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Då är det knappast nån härifrån. Okynnes anmälningar brukar väl oftast vara anonyma, så det är alltså någon som står för sin sak.

Många tror att en socanmälan automatiskt är anonym, så det kan lika gärna varit en miss från anmälaren. (Min mamma gjorde nämligen det misstaget när jag var barn, vilket resulterade i att den mamman som onykter höll på att backa över sina egna barn ringde hem till oss och var mycket arg). Dock kanske Hanna missade att fråga vem anmälaren var.
Citera
2025-03-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Många tror att en socanmälan automatiskt är anonym, så det kan lika gärna varit en miss från anmälaren. (Min mamma gjorde nämligen det misstaget när jag var barn, vilket resulterade i att den mamman som onykter höll på att backa över sina egna barn ringde hem till oss och var mycket arg). Dock kanske Hanna missade att fråga vem anmälaren var.

Ah så kan det ju vara. Jag har dock ingen aning om man måste fråga vem anmälaren är eller om man får veta det automatiskt.
Off topic så var det ju rimligt att bli arg på din mamma 😆
Citera
2025-03-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuckelimuck1
Genuin fråga - finns det någon som uteslutande jobbar med sociala medier som tagit lika många pauser som H.T gjort? Kan åtminstone inte se framför mig att någon stor profil hade agerat på det viset.

Men skönt för henne! Tänk om man själv hade haft den möjligheten på sitt 9-5 jobb.

Ännu en ursäkt för att slippa bry sig om sina följare bara. Det kom ju väldigt lägligt.
Citera
2025-03-01, 12:09
Medlem
Citat:
Ännu en ursäkt för att slippa bry sig om sina följare bara. Det kom ju väldigt lägligt.
tänkte exakt samma. vad bra, då har hon en ursäkt att inte jobba, igen 👍🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in