2025-02-28, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Har fått reda på att anmälan inte var anonym enligt en med inblick i Gislaveds socialtjänst. Så Hanna kan ju bara ta o kontakta personen som gjorde anmälan antingen via telefon eller mail 🙃
Hoppas det framgår att den personen i så fall begått sekretessbrott. Du borde omedelbart anmäla det.
Citera
2025-02-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Hoppas det framgår att den personen i så fall begått sekretessbrott. Du borde omedelbart anmäla det.

Sekretessbrott jämtemot vem?
Citera
2025-02-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Sekretessbrott jämtemot vem?

Alltså arbetar man inom verksamhet så som vård eller socialen så får man naturligtvis inte berätta för andra, utomstående, om arbetet och vilka patienter/klienter man arbetar med. Vad dessa söker vård för, vilka utredningar de genomgår mm. Är ju självklart.
Citera
2025-02-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Alltså arbetar man inom verksamhet så som vård eller socialen så får man naturligtvis inte berätta för andra, utomstående, om arbetet och vilka patienter/klienter man arbetar med. Vad dessa söker vård för, vilka utredningar de genomgår mm. Är ju självklart.

Det du skriver är ju inte det som hänt här, håller med om de exempel du nämner. Men att det kommit en anmälan var ju redan ute för Hanna berättat det. Att en person säger "den var inte anonym" undrar jag vems sekretess det bryter
Citera
2025-02-28, 19:21
Medlem
Citat:
Det du skriver är ju inte det som hänt här, håller med om de exempel du nämner. Men att det kommit en anmälan var ju redan ute för Hanna berättat det. Att en person säger "den var inte anonym" undrar jag vems sekretess det bryter
Den som säger att den inte var anonym bryter givetvis sekretessen. Den innebär såväl avsked som rättsliga konsekvenser
Citera
2025-02-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Den som säger att den inte var anonym bryter givetvis sekretessen. Den innebär såväl avsked som rättsliga konsekvenser

Vad för sekretess bryts? Jag förstår att du är säker, det är inte det jag undrar över. Jag undrar vad för sekretess som bryts
Citera
2025-02-28, 19:55
Medlem
Citat:
Vad för sekretess bryts? Jag förstår att du är säker, det är inte det jag undrar över. Jag undrar vad för sekretess som bryts

Den som jobbar inom socialtjänsten som ens bekräftat att det inkommit en orosanmälan bryter sekretess.

Sen kan jag ju undra om detta verkligen är helt sant, alltså att någon inom soc faktiskt kommenterat på HTs ärende. Kan ju lika gärna vara fabricerat för allt vi vet.
Citera
2025-02-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treesandstuff
Den som jobbar inom socialtjänsten som ens bekräftat att det inkommit en orosanmälan bryter sekretess.

Sen kan jag ju undra om detta verkligen är helt sant, alltså att någon inom soc faktiskt kommenterat på HTs ärende. Kan ju lika gärna vara fabricerat för allt vi vet.

Jaha ja då låter det väl inte så trovärdigt. Sen var det ju någon "med insyn i socialtjänsten" så det kan ju betyda lite vad som
Citera
2025-02-28, 20:03
Medlem
Citat:
Jaha ja då låter det väl inte så trovärdigt. Sen var det ju någon "med insyn i socialtjänsten" så det kan ju betyda lite vad som

Ja precis, men jag tänker att från första början har det ju i så fall kommit från någon inom socialtjänsten. Om inte någon sitter och hackar datorerna på smålandsstenars kommun för att få ta det av HTs orosanmälan då haha.
Citera
2025-02-28, 20:51
Medlem
Citat:
Om en person har insyn i ärendet har den också sektetess. Om påstående stämmer är det således mycket allvarligt. Låt oss hoppas att det inte gör det.
Citera
2025-02-28, 22:00
Hoppas för barnets skull att familjen äntligen kan få hjälp och att HT kan bli en bättre förälder som börjar prioritera barnets bästa i första hand.
Citera
2025-02-28, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Hoppas för barnets skull att familjen äntligen kan få hjälp och att HT kan bli en bättre förälder som börjar prioritera barnets bästa i första hand.

Hon borde inte visa Lars något mer och heller inte skriva så utlämnande. Det räcker att nämna vad dom ska göra en viss dag, mer behöver vi inte veta. Låt L ha ett privatliv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in