2025-02-28, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amelior
Tänker att hon bor i en liten kommun, kanske inte har lika mycket att göra på socialtjänsten där hon bor som i en större stad. Jag arbetar i en verksamhet där vi ibland gör anmälningar. Det går förvånansvärt fort, och det måste ju ändå ses som ett gott tecken

Ja absolut! Funderade mest på om det var rimligt att hennes senaste vurpa var grunden, men det kan det ju vara så
Citera
2025-02-28, 12:38
Medlem
Kanske kan vara så att soc valt att gå vidare med en utredning? Om man fått det tidigare borde man bara van vid detta laget och inte göra sån stor sak av det. Likt många andra influenser typ bingo.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-02-28 kl. 12:50.
Citera
2025-02-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Ja absolut! Funderade mest på om det var rimligt att hennes senaste vurpa var grunden, men det kan det ju vara så

Hade varit intressant att vara en fluga på väggen på det mötet. Lägger hon sig platt eller käftar hon emot tror vi? Hade jag varit K hade jag varit vansinnig. Hade min man sagt så om våra barn hade han fått sova på soffan. Fast det verkar ju Hanna inte ha något emot.
Citera
2025-02-28, 13:28
Medlem
Citat:
Okej, det var ju bra! Men det står "bedömning", inte kontakt. Oklart om det innebär kontakt med berörd familj? Förstår att de måste bedömma läget snabbt, men tänker att utifrån vilken åtgärd som behövs kanske inte kontakt/återkoppling till familjen sker så snabbt, i alla fall inte för de som inte har akut behov

Jag har för mig att man som förälder får kontakt på ett eller annat sätt oavsett att det har kommit in en orosanmälan och då även information om ifall det anses vara akut eller om det bokas in ett möte för samtal lite längre fram.
Citera
2025-02-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Jag har för mig att man som förälder får kontakt på ett eller annat sätt oavsett att det har kommit in en orosanmälan och då även information om ifall det anses vara akut eller om det bokas in ett möte för samtal lite längre fram.
Precis man får alltid kontakt, oftast inom ett par dagar efter inkommen anmälan
(Om det inte anses akut då omedelbara åtgärder vidtas)
Antingen kan det enbart vara ett samtal med föräldrarna, gäller det äldre barn vill dom även prata med denne. Ibland vill dom ha ett möte om man gjort tidigare utredningar eller av andra anledningar. Så görs en bedömning om utredning ska inledas.
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-02-28 kl. 14:03.
Citera
2025-02-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Hade varit intressant att vara en fluga på väggen på det mötet. Lägger hon sig platt eller käftar hon emot tror vi? Hade jag varit K hade jag varit vansinnig. Hade min man sagt så om våra barn hade han fått sova på soffan. Fast det verkar ju Hanna inte ha något emot.

Tror hon käftar emot och berättar att hon faktiskt är kändis och iNfLuEnSäääR i metropolen Smålandsstenar och därför är alla emot henne och avundsjuka och ska hämnas genom socanmälningar!
Citera
2025-02-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Tror hon käftar emot och berättar att hon faktiskt är kändis och iNfLuEnSäääR i metropolen Smålandsstenar och därför är alla emot henne och avundsjuka och ska hämnas genom socanmälningar!

Det tror jag också, och inte kan ge normala svar utan är helt i affekt och bara berättar om hur folk är "funtade"
Citera
2025-02-28, 14:40
Medlem
Citat:
Det tror jag också, och inte kan ge normala svar utan är helt i affekt och bara berättar om hur folk är "funtade"

Eller hur. Och säkert ett otroligt viftande med händerna och att hon är på bajshumör. Får hoppas att inte mensmonstret kom fram på mötet bara.
Citera
2025-02-28, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever

Det kommer ju inte hjälpa hennes sak om hon gör det men jag hade inte blivit förvånad. Sen måste väl K också följa med men han vågar inte säga något. Hur man kan vara så hunsad förstår jag inte. Han borde lämna henne fort som fan
Citera
2025-02-28, 17:51
Medlem
Har fått reda på att anmälan inte var anonym enligt en med inblick i Gislaveds socialtjänst. Så Hanna kan ju bara ta o kontakta personen som gjorde anmälan antingen via telefon eller mail 🙃
Citera
2025-02-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Har fått reda på att anmälan inte var anonym enligt en med inblick i Gislaveds socialtjänst. Så Hanna kan ju bara ta o kontakta personen som gjorde anmälan antingen via telefon eller mail 🙃
Ojdå, då kanske det är någon som MÅSTE skriva under med sitt namn. Bvc, folktandvård, psykiatrin eller någon annanstans där hon haft kontakt eller uteblivit vid kallelser eller något.

Det är ju lättare att skylla på någon här
Citera
2025-02-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP

Då är det knappast nån härifrån. Okynnes anmälningar brukar väl oftast vara anonyma, så det är alltså någon som står för sin sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in