Citat:
Tack, äntligen någon som sett den mörka sidan av cytotec också. Jag har hört helt fruktansvärt historier i stödgruppen jag var med i. Bland annat en kvinna som tog cytotec, men ingenting hände. Efter två dagar fick hon väldigt ont i buken och gyn tog in henne för kontroll. En bit hade satt stopp i livmodern öppning och gyn tog tag och drog med ett instrument. Det sa splash och massor av blod vällde ut, gyn tryckte på larmet och plötsligt fick kvinnan akut sövas för att kunna opereras och förhindras från att dö av att förblöda. Tycker det är sjukt att här ifrågasätta att Hanna fick göra skrapning, särskilt av någon som jobbar inom vården! Jag har behövt ta cytotec och skrek flera timmar av extremt smärta, min partner ringde vården desperat pch grät att jag håller på att dö, de gjorde inget. Svimmade av och till och var okontaktbar. Skulle aldrig kunna göra det hemma igen, särskilt med ett barn i lägenheten! Tänk vilken trauma för barnet, och partner att försöka ta hand om mig och barnet samtidigt. Vi fick i efterhand gå på samtal pga detta trauma.
Vården i Sverige för kvinnor är ett skämt,är inte svensk själv, men förstår inte hur ni kvinnor accepterar det bara? Jag vet väldigt många med liknande erfarenhet, så hemskt när våra erfarenheter förminskas. Det finns kvinnor som dött efter cytotec hemma. Cytotec ät en magmedicin, inte ens avsett för abort.
Bra att Hanna sa ifrån, det ska jag också göra om det behövs igen. Och bra Hon pratar om ämnet.
Vården i Sverige för kvinnor är ett skämt,är inte svensk själv, men förstår inte hur ni kvinnor accepterar det bara? Jag vet väldigt många med liknande erfarenhet, så hemskt när våra erfarenheter förminskas. Det finns kvinnor som dött efter cytotec hemma. Cytotec ät en magmedicin, inte ens avsett för abort.
Bra att Hanna sa ifrån, det ska jag också göra om det behövs igen. Och bra Hon pratar om ämnet.
Som jag nämnt förut: i andra länder är ofta skrapning ett första alternativ framför cytotec. Jag kommet inte att bli gravid igen men hade jag blivit det och fått uteblivet missfall hade jag också stått på mig och bett om skrapning. Det är så tråkigt att kvinnor alltid ska ses som besvärliga! Precis som diskussionen om att önska kejsarsnitt utan medicinsk indikation. Varför vill vi så stenhårt kontrollera kvinnor och deras önskemål? Det är sorgligt.