Citat:
Ursprungligen postat av
tys1medd1g
Sååååå provocerad du blev. Förståeligt, du tjänar en bra bit ifrån I know. Hon får ändå 80 lax i brutto. Varje månad. DET är något. Skitbra elr skitdåliga samarbeten. Pengarna rullar iaf in. Det är det viktiga. Anställd eller drar in i bolaget, pengarna rullar iallafall in. How crazy is that. Det är min fråga. Det är så många incluencers där ute som gör sjukt dåliga jobb men tjänar MASSOR varje månad. Med bara 50.000 följare och dem drar in närmare 100 lax i månaden. På att vara tråkiga, ja. Men det är det folk vill se. Tråkigt. Slarvigt. Normalt. Inte bara massa lyx hela tiden. Inte massa prada väskor elr chanel. Utan dollarstore besök. Ikea besök. Rusta tips. För det är det vi vanliga har råd med.
Det är det folk vill se? Absolut, vissa, men inte många i jämförelse. Stora influensers tjänar tio gånger mer än Hanna? Stora influensers har AKTIEBOLAG och arbetar inte med Frilans Finans. Att du ens jämför henne med stora namn som Kenza är ju pinsamt. Jag tycker inte pengarna stora influensers ELLER Hanna tjänar är rimliga men snälla jämför inte småstads-WT-Hanna med riktiga affärskvinnor.
Med det sagt är det självklart provocerande att personer som inte nämnvärt bidrar till samhället (och till och med såna som är så dåliga på sitt jobb) kan tjäna nästan dubbelt så mycket än mig själv som har ett samhällsbärande jobb. Men det är inte direkt därför jag sitter här inne, av avundsjuka. Hela influenserbranchen är ju sjuk. Det är inte direkt bara Hanna man skulle välja att gå på då…