2025-11-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Även att Li*m är väldens bästa storebror i himlen? Jag kan förstå att man som förälder tänker på sitt barn men att någon uttrycker sig så känns helt... befängt.

Det är faktiskt rent utsagt sinnesjukt. Jag skulle vara väldigt orolig om jag hade så knäppa följare. Och absolut inte visa upp min vardag och mitt barn offentligt på nätet inför ca 40 000 riktiga följare.
Citera
2025-11-10, 21:05
Medlem
Knappast.......s avatar
H verkar helt släppt tanken på syskon nu (Och det ska hon självklart inte skuldbeläggas för) Men då hon så sent som i aug skrev ett långt inlägg om att de skulle försöka igen förstår jag om folk undrar.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-11-10 kl. 21:17.
Citera
2025-11-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Fast om det största problemet är mensen så är det ju märkligt att inte ens försöka bli gravid med det sista embryot.
(Då hon ju slipper dessa bekymmer) och därefter kan göra ingreppet.

H verkar helt släppt tanken på syskon nu (Och det ska hon självklart inte skuldbeläggas för) Men då hon så sent som i aug skrev ett långt inlägg om att de skulle försöka igen förstår jag om folk undrar.

Det var inte alltför länge sen som hon skrev första gången om sina skyfallsliknande blödningar, aldrig ett ord om det förr. Känns mest bara konstigt alltihopa. Känslan är att allt babbel om syskonförsök var ett tappert försök att få fler följare då det ofta kom när det försvann många. Tror att hon aldrig har velat ha ett till barn faktiskt.
Citera
2025-11-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Men ärligt talat är det ju rätt korkad kommentar när hon precis förklarat att hon ska göra detta ingreppet. Som om hon inte tänkt tanken själv med embryot?

Fast det var väl allas första tanke när H började prata om ”operationen”? Vore ju intressant att höra hur de resonerar kring embryot och uppehåll av blödningar vid eventuell graviditet. Så tycker det är väldigt rimligt att fråga, vi är flera här så undrat samma.

Sen vet man aldrig med H och vilka tankar hon har, hon verkar väldigt implusstyrd och har inte så mycket konsekvenstänk… det som verkar ha betydelse är vilken typ av vård hon kan få i stunden och hur hon kan mjölka content av det.
Citera
2025-11-10, 21:34
Medlem
Lilaovves avatar
Hon kommer inte ens göra de där ingreppet. Hon vänder ju på klacken snabbare än snabbat. Allt är bara massor snack hela tiden. Om några veckor kommer jakten på ett syskon börja igen haha.
Citera
2025-11-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det är faktiskt rent utsagt sinnesjukt. Jag skulle vara väldigt orolig om jag hade så knäppa följare. Och absolut inte visa upp min vardag och mitt barn offentligt på nätet inför ca 40 000 riktiga följare.

Ja det är faktiskt helt jäkla sinnessjukt. Att en främling på nätet sitter och säger att fostret man förlorade i vecka 22 är en magisk storebror där uppe i regnsbågshimlen… hade ring psyket. Så obehagligt.
Citera
2025-11-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Ja det är faktiskt helt jäkla sinnessjukt. Att en främling på nätet sitter och säger att fostret man förlorade i vecka 22 är en magisk storebror där uppe i regnsbågshimlen… hade ring psyket. Så obehagligt.

Jag tycker det är ungefär lika galet att släpa Lars till graven och bygga en fantasi i hennes huvud. Skulle min unge börja prata om döda syskon/släktingar/gravkalas etc på förskolan- då skulle jag få hemsamtal om att barnet skrämmer de andra.

Men, nu kan ju inte Lars prata så någon annan förstår och har inte ett såpass komplext tankemönster (även om Hanna tror det).
Citera
2025-11-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Fast det var väl allas första tanke när H började prata om ”operationen”? Vore ju intressant att höra hur de resonerar kring embryot och uppehåll av blödningar vid eventuell graviditet. Så tycker det är väldigt rimligt att fråga, vi är flera här så undrat samma.

Sen vet man aldrig med H och vilka tankar hon har, hon verkar väldigt implusstyrd och har inte så mycket konsekvenstänk… det som verkar ha betydelse är vilken typ av vård hon kan få i stunden och hur hon kan mjölka content av det.

Ja såklart jag har också tänkt tanken. Men det passar kanske inte att fråga i själva inlägget där hon benhårt står för sitt beslut (fast hon kommer förmodligen ändra sig om tre dagar). Jag har sagt länge att hon inte bör ha fler barn så vi får hoppas på det bästa.
Citera
2025-11-10, 23:49
Medlem
Ang. Soffan så kanske den redan är smutsig av all förtäring som sker i den. Så därför läggs den pampiga presentationen på is 😁
Citera
2025-11-11, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bladlusbus
Ang. Soffan så kanske den redan är smutsig av all förtäring som sker i den. Så därför läggs den pampiga presentationen på is 😁

Läste snabbt "all avföring som sker i den" 😂

Tänkt precis samma sak som du, att skitsoffan från ett billigt möbelbolag kommer vara totalt nedsölad av Lars saft och Hannas sovande choklad-dreggel.

Och är det nu Chilli som hon försöker pracka på nån stackare- så gå för guds skull inte på det, deras soffor är USLA.
Citera
2025-11-11, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Har någon på riktigt skrivit till H att det är egoistiskt att inte skaffa/försöka skaffa syskon?
Om det är sant låter det sjukt i alla fall.
Men i H:s fall får man ta det mesta med en nypa salt tyvärr. Är väl ute efter vännernas cyberkramar och låtsaskärlek helt enkelt med det inlägget…
Skulle inte bli förvånad om det faktiskt har hänt. Jag har vänner som har valt att "bara" skaffa ett barn och dessa har faktiskt fått höra att de är egoistiska som aktivt väljer bort att skaffa fler barn.
Citera
2025-11-11, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bladlusbus

Ja allt vi fått se av soffan hittills är ju att hon använder den som bord/bricka för snacks, smink osv…. Så inte förvånande om den redan är skitig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in