2024-10-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fairisle
Då måste du tyvärr ha råkat ut för ännu än okunnig vårdgivare🌸 I de andra länder gör man överhuvudtaget inte ens cytotec hemma, utan alltid på sjukhuset. Det finns stora risker för extrema smärtor, blödningar osv.

Menssmärtor kan ju bero på t ex endometrios som har inget att göra med vanliga menssnärtor. I mitt fall hade jag värre smärta än förlossning, hade en enda värk i timmar men ingen foster kunde komma ut.
Okej. Nej då får jag erkänna mitt misstag
& be om ursäkt om jag förminskat hela grejen med cytotec. Såg nu rek att ha en vuxen med sig så då förstår jag HT med. Dåligt att jag inte fick den infon.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-10-20 kl. 14:37.
Citera
2024-10-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Okej. Nej då får jag erkänna mitt misstag
& be om ursäkt om jag förminskat hela grejen med cytotec. Såg nu rek att ha en vuxen med sig så då förstår jag HT med. Dåligt att jag inte fick den infon.

Ja riktigt dåligt att du inte fick infon, tur att det verkade gå bra ändå. Andra jag känner fick t ex morfin, det fick inte jag, så det finns tyvärr mycket problem i hanteringen av aborter i Sverige. Därför är jag glad att det tas upp av vissa influencers, förhoppningsvis hjälper det att sprida information om ett tabubelagt ämne.
Citera
2024-10-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fairisle
Ja riktigt dåligt att du inte fick infon, tur att det verkade gå bra ändå. Andra jag känner fick t ex morfin, det fick inte jag, så det finns tyvärr mycket problem i hanteringen av aborter i Sverige. Därför är jag glad att det tas upp av vissa influencers, förhoppningsvis hjälper det att sprida information om ett tabubelagt ämne.
Ja det är mkt som inte tas på allvar i Sverige. Vet folk som får åka till Tyskland där det t.o.m. finns särskilda kliniker för just borrelia, medan man här nästan fnyser åt sjukdomen.

För min del var jag tvungen att skrapas sen ändå då cytotec inte hjälpte så det var ju bra att hon fick det direkt.
Citera
2024-10-20, 17:58
Medlem
Nu verkar humöret vara bättre iaf, shoppinghaul från HM. Tycker skorna ser väldigt stora ut för en ettåringsfötter men Larsa kanske har jättefötter.
Citera
2024-10-20, 18:21
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nu verkar humöret vara bättre iaf, shoppinghaul från HM. Tycker skorna ser väldigt stora ut för en ettåringsfötter men Larsa kanske har jättefötter.

Nu har mina barn haft minifötter men tycker det ser ut som en helt normal storlek för en 1åring. Ser ut att vara 21/22. Jobbar med barn och de som vi skolade in nyligen har storlek 23-24 i skostorlek och är endast 2-3 månader äldre än L.
Citera
2024-10-20, 18:25
Medlem
Citat:

Tänkte samma.

Sen undrar jag hur ni andra gör när ni beställt saker online? Jag brukar öppna påsarna utan att ha sönder dem och ha lite koll på vilken artikel som hör till vilken påse. Så det går lätt att lägga tillbaka om jag behöver skicka tillbaka något. Men man kanske inte behöver bry sig om de där plastpåsarna? Eller så är Hanna stensäker på att hon inte behöver skicka tillbaka något
Citera
2024-10-20, 18:35
Medlem
Krabbfisks avatar
Har hon nånsin handlat begagnat till L? Jag har inte barn ännu men med mängden (billiga) barnkläder som finns på loppis/marketplace/etc ser jag inte någon anledning alls att köpa nytt? De växer väl också i sån takt att saker inte kan användas nå länge heller.
Citera
2024-10-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Har hon nånsin handlat begagnat till L? Jag har inte barn ännu men med mängden (billiga) barnkläder som finns på loppis/marketplace/etc ser jag inte någon anledning alls att köpa nytt? De växer väl också i sån takt att saker inte kan användas nå länge heller.

Ibland är det roligt med nytt annars håller jag med. Just skor tycker jag är viktigt med nya nu när hon snart går. Men jag hade inte köpt utan att prova först för skor är väldigt olika i storlek beroende på märke. Sen hade jag inte köpt no name heller när hon snart går, jag kör på Kavat. Mer funktion än utseende, de ska ju kunna gå ordentligt i dom också.
Citera
2024-10-20, 18:45
Medlem
Citat:

Man rekommenderas köpa begagnat till barn pga alla kemikalier i nyproducerade kläder.
Vi köper i princip bara begagnat för det är bara så mycket bättre på alla sätt. För hälsan, miljön och plånboken.

Dessutom: skor från Hm?? Vi tänker på material, ergonomi, att det ska va slitstarkt, andas och vara varmt och torrt. Vi väljer noga mellan märken. Hm skulle vi aldrig köpa. Men Hanna är ju en annan typ av förälder än oss.
Citera
2024-10-20, 18:50
Medlem
Citat:

Hon köpte en del på vinted i början men slutade pga att det var hål i allt och hade blivit lika dyrt som att köpa nytt enligt Hanna
Citera
2024-10-20, 19:08
Medlem
Citat:
Vad har det för betydelse om nu L har "jättefötter"? Du har ju själv ett gäng med ungar och borde veta att alla ettåringars fötter inte är stöpta i samma form och storlek.
Citera
2024-10-20, 19:11
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Hon köpte en del på vinted i början men slutade pga att det var hål i allt och hade blivit lika dyrt som att köpa nytt enligt Hanna

Där måste jag ändå säga att jag tycker det är konstigt att hon fått så mycket som det varit hål i då jag själv köpt barnkläder genom vinted och det jag har köpt har varit i otroligt bra skick, ibland nästintill nytt. Min upplevelse är också att ju yngre barn desto bättre skick är plagget och L är ju endast 12 månader så det är lite underligt att hon fått så många kläder som varit håliga/slitna så att hon dragit örona till sig gällande begagnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in