Citat:
För att förtydliga: man kan inte dra ett mål inför EU-domstolen. Vad man kan göra är att be den svenska domstolen begära ett förhandsavgörande från EU-domstolen.Det är rena skådespeleriet och teater från politiker och även juristers sida. Först trodde man att det kunde begränsas genom vanlig lag, sen skulle det absolut inte gå om inte grundlagen ändrades. GDPR kom, men konstigt nog så anses plötsligt dessa sidor som "journalister" och därför fick vara kvar. Plötsligt kom ett annat beslut från HD och nu Malmö tingsrätt. Vad är det som händer kan man undra. GDPR har funnits i 6 år och lexbase i 10 år och varken GDPR eller svenska lagen har ändrats på sistone gällande detta område. Jag tror nog speciellt GDPRWARRIORs stämning har gjort de skitnödiga, då han inte verkar vilja gå med på en förlikning och är beredd att gå hela vägen till EU-domstol.
Citat:
Men snälla människa, tror du att han kommer erbjudas delägarskap eller procent av omsättningen vid en förlikning? Vad jag håller på med? 
Måste jag veta vad jag håller på med?
Vi har yttrandefrihet på Flashback
Jag ställer frågor, dels stresstestar jag GDPRwarrior och ser hur mycket han tål och om han är verkligen av det rätta virket, dels belyser jag andra perspektiv. Han lär väl ha barn antagligen och lär väl ha förlorat mycket inkomster om han stått utanför arbetsmarknaden under 10-15 år pga Verifiera.
Då är det nog JÄVLIGT attraktivt att få ägande i Verifiera AB och begära % av omsättning eller whatever. Skitsamma om det framstår som "orealistiskt" - det där går alltid att förhandla fram.
Han skulle ju sedan rapportera löpande här hur det går för honom i förhandlingarna, uppdatera oss med popcorn i högsta hugg.
Skål
Nu verkar GDPRwarrior dock ha en jävligt intakt moralisk kompass, men det är intressant att se vid vilken pengagräns den går att köpa
Och det verkar som att dessa databastjänster ändå lä försvinna inom högst 1 år. Det är alltför många parallella processer involverade, GDPRwarrior, nu i Malmö, en grundlagsutredning..
Medans.. så njuter jag av detta spektakel och den intellektuella exercis det involverar att diskutera detta mycket stimulerande och fascinerande ämne med alla andra här.

Måste jag veta vad jag håller på med?
Vi har yttrandefrihet på Flashback

Jag ställer frågor, dels stresstestar jag GDPRwarrior och ser hur mycket han tål och om han är verkligen av det rätta virket, dels belyser jag andra perspektiv. Han lär väl ha barn antagligen och lär väl ha förlorat mycket inkomster om han stått utanför arbetsmarknaden under 10-15 år pga Verifiera.
Då är det nog JÄVLIGT attraktivt att få ägande i Verifiera AB och begära % av omsättning eller whatever. Skitsamma om det framstår som "orealistiskt" - det där går alltid att förhandla fram.
Han skulle ju sedan rapportera löpande här hur det går för honom i förhandlingarna, uppdatera oss med popcorn i högsta hugg.

Skål

Nu verkar GDPRwarrior dock ha en jävligt intakt moralisk kompass, men det är intressant att se vid vilken pengagräns den går att köpa

Och det verkar som att dessa databastjänster ändå lä försvinna inom högst 1 år. Det är alltför många parallella processer involverade, GDPRwarrior, nu i Malmö, en grundlagsutredning..
Medans.. så njuter jag av detta spektakel och den intellektuella exercis det involverar att diskutera detta mycket stimulerande och fascinerande ämne med alla andra här.