2025-06-04, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Men alltså, Pannans ungar råkar ut för olyckor orimligt ofta. Vad sysslar familjen med egentligen? Gissar att de tjänar bra på ungarnas olycksfalls-försäkring.
Har själv många barn och kan räkna till ett benbrott under 26 år vilket borde vara mer normalt.

Tänkte samma sak jag med
Citera
2025-06-04, 12:56
Medlem
Undrar verkligen hur kennelägaren tänker. Hon bor också i Håbo och vet mycket väl vem P är! Hon borde ha koll på att tidigare djur P haft inte fått stanna kvar.
Inte ett dugg bra reklam för kenneln men det blir ju rätt uppenbart att hon bara är ute efter pengar, en valpfabrik helt enkelt.
Citera
2025-06-04, 14:57
Medlem
Citat:
Men alltså, Pannans ungar råkar ut för olyckor orimligt ofta. Vad sysslar familjen med egentligen? Gissar att de tjänar bra på ungarnas olycksfalls-försäkring.
Har själv många barn och kan räkna till ett benbrott under 26 år vilket borde vara mer normalt.
Nu går ju inte försäkringspengarna, om de nu får något, in på P:s konto utan på ett konto i barnets namn. Gemensamvårdnad (som jag antar att P och L har) innebär att inte P kan plocka ut pengar som hon vill från deras gemensamma barn.
Normalt att ens barn inte brutit något vet jag inte. Isf är tre av mina barn onormala och två av dem har tom lyckats med det onormala att inte bara en gång utan två gånger bryta något. En av dem körde dessutom på två olika brott samtidigt😱
Citera
2025-06-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Nu går ju inte försäkringspengarna, om de nu får något, in på P:s konto utan på ett konto i barnets namn. Gemensamvårdnad (som jag antar att P och L har) innebär att inte P kan plocka ut pengar som hon vill från deras gemensamma barn.
Normalt att ens barn inte brutit något vet jag inte. Isf är tre av mina barn onormala och två av dem har tom lyckats med det onormala att inte bara en gång utan två gånger bryta något. En av dem körde dessutom på två olika brott samtidigt😱

Har man Trygg-Hansa och barnet får tex en ADHD diagnos får du pengarna till konto. Dock endast om du får omvårdnadsbidrag från försäkringskassan
Citera
2025-06-04, 20:04
Medlem
Såg att Inspom*mm*an också har valp från samma kennel. Alltså har uppfödaren satt sig och kontaktat massa influenser och skänkt bort valpar eller
Citera
2025-06-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutanuuu
Såg att Inspom*mm*an också har valp från samma kennel. Alltså har uppfödaren satt sig och kontaktat massa influenser och skänkt bort valpar eller

Det är ju faktiskt lite för många för att det skulle vara ett sammanträffande... helt sjukt! 🙈

Är det "influencerkullen" som de kan tänkas ha haft nu då?
Citera
2025-06-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Det är ju faktiskt lite för många för att det skulle vara ett sammanträffande... helt sjukt! 🙈

Jaa jag säger ju det, att kullen säkert är ett resultat av tjuvparning mellan syskon som skänkes bort till vilken dåre som helst 😅
Citera
2025-06-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Nu går ju inte försäkringspengarna, om de nu får något, in på P:s konto utan på ett konto i barnets namn.
Försäkringspengar till en minderårig betalas absolut ut till vårdnadshavares konto.
Citera
2025-06-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Försäkringspengar till en minderårig betalas absolut ut till vårdnadshavares konto.

Stämmer bra det. Försäkringspengar går in på den som står på och betalar försäkringen, vilket är vårdnadshavarna.
Har själv utnyttjat en barnförsäkring och det gick självklart in på mitt konto.
Citera
2025-06-05, 07:18
Medlem
Citat:
Stämmer bra det. Försäkringspengar går in på den som står på och betalar försäkringen, vilket är vårdnadshavarna.
Har själv utnyttjat en barnförsäkring och det gick självklart in på mitt konto.

Mjae inte riktigt.
Dottern fick pengar för ett ärr. Kravet va eget sparkonto som dom överfördes till.. låsta. Trygg hansa
Citera
2025-06-05, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna

Influencern *m*nd*br*uns fick hem en cavapoo i mars kan den vara från samma "kennel"? Hon har också gjort reklam för försäkringsbolaget Lassie precis som P.

Det här är helt klart den nya trendhunden. Frallorna har snart blivit lika omoderna som chihuahuorna.
Citera
2025-06-05, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutanuuu
Har man Trygg-Hansa och barnet får tex en ADHD diagnos får du pengarna till konto. Dock endast om du får omvårdnadsbidrag från försäkringskassan
Okej hade ingen aning om det. Vi har trygghansa och när barnen fått ersättning från olycksfall så har det gått till barnens konton. Vi har iof inga barn med diagnoser heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in