Citat:
Ursprungligen postat av
Barajagintedu
Någon/några av de större barnen har väl också svårighet (npf) vad jag förstått. Kan vara så att den andra vårdnadshavaren sagt nej till uthägning (alt barnet själv) på P:s sociala medier. Hon hintade väl lite snabbt om att åtminstone stora T hade/har vissa problem i skolan? Fått en känsla av att någon av de större tjejerna har något också. Men jag kan ha uppfattat det fel. Oavsett så förstår jag inte vad detta ska hjälpa lilla L att hennes följare får ta del i hans "resa" mot en diagnos. I nuläget verkar han ju ändå fungera bra i fsk och i sociala sammanhang. Han har några år kvar innan skolstart och vilka utmaningar han kommer att få i framtiden går ju ändå inte att spekulera i
Precis det kommer jag ihåg, med stora T och en NPF diagnos åt det autistiska hållet. Och sen har hon sagt att det är fler av hennes barn som har npf diagnoser, inkl. Hon själv (adhd). Hennes hyperfokuseringar är något utanför denna värld alltså.. och det känns inte som självinsikt finns där utan hon tror blankt att hon kommer sticka koftor i flera år och köper upp sig ordentligt, sen försvinner intresset osv osv.
Jag har varit likadan, har adhd (add) och har hyperfokus i perioder men då kan jag iaf inse att "detta kommer inte hålla".
Angående de som hon har sagt tidigare ang. Npf hos barn och henne så är jag 100 på att hon kommer blåneka och säga att vi är idioter som hittar på.. men men