2025-01-31, 09:59
Medlem
Jag e för att man kan dela med sig av erfarenheter om man lever i en npf familj MEN man kan göra d utan att dra fram journalen från 1177. Jag hade flippat om jag växte upp och fick höra att min mamma fläkte ut mitt liv på nätet för likes. Vidrigt
Citera
2025-01-31, 10:00
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypavift
Detta är bland det mest patetiska jag läst på Flashback och vet fan inte hur jag hamnade här men vill ändå lämna ett avtryck att alla ni som är så lågt begåvade som sitter anonymt, antagligen vuxna människor och letar fel och kommit på ett smeknamn ”pannan” för att trycka åt en annan människas utseende. Herre jösses vilka jävla low lifers ni är ha ha wow

Alltså ni tar detta till absurdum!!

Ni icke lågt begåvade vuxna människor, min fråga är till er; för läser att dom har kfm och ganska mkt skulder, hur kommer det sig att dom ändå lyckas hitta så där flådiga bostäder?

Man får inte direkt känsla att dom har skulder

Nu ska vi inte vara hycklare här inte!
Du vet själv hur du hamnade här. Du vet vilka människorna är för du kommenterade rätt bra i den förra tråden, bland annat att J är känslokall utan någon som helst grund:

(FB) Influenser förlorat ett barn
Citera
2025-01-31, 11:38
Medlem
Lillamypavifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Nu ska vi inte vara hycklare här inte!
Du vet själv hur du hamnade här. Du vet vilka människorna är för du kommenterade rätt bra i den förra tråden, bland annat att J är känslokall utan någon som helst grund:

(FB) Influenser förlorat ett barn

Absolut, tycker det är fruktansvärt att han bara lämnade sitt barn. Men går ju inte på hans utseende. Och självklart är jag här för skvallret men nivån hos vissa här är ju bara för mkt
Citera
2025-01-31, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Jag e för att man kan dela med sig av erfarenheter om man lever i en npf familj MEN man kan göra d utan att dra fram journalen från 1177. Jag hade flippat om jag växte upp och fick höra att min mamma fläkte ut mitt liv på nätet för likes. Vidrigt

P och J lägger ut mycket och menar att det är för att dela med sig, att andra inte ska känna sig ensamma osv. Det kan man ju göra men då får man ju dela med sig av sina egna upplevelser men man bör ju inte hänga ut sitt barn. Att lägga ut journalutdrag som inte är ens egna borde vara olagligt. Det är så tydligt att barnen är en förlängning av främst P och att de inte är individer som förtjänar ett privatliv. P kan prata om sin erfarenhet som förälder till barn med diagnos utan att berätta om vilket barn det gäller och utan journalutdrag.
Att tjäna pengar (vilket dom gör då dom vet att det drar engagemang) på sina barn är för mig sanslöst.
Citera
2025-01-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krattanspade
P och J lägger ut mycket och menar att det är för att dela med sig, att andra inte ska känna sig ensamma osv. Det kan man ju göra men då får man ju dela med sig av sina egna upplevelser men man bör ju inte hänga ut sitt barn. Att lägga ut journalutdrag som inte är ens egna borde vara olagligt. Det är så tydligt att barnen är en förlängning av främst P och att de inte är individer som förtjänar ett privatliv. P kan prata om sin erfarenhet som förälder till barn med diagnos utan att berätta om vilket barn det gäller och utan journalutdrag.
Att tjäna pengar (vilket dom gör då dom vet att det drar engagemang) på sina barn är för mig sanslöst.
Någon/några av de större barnen har väl också svårighet (npf) vad jag förstått. Kan vara så att den andra vårdnadshavaren sagt nej till uthägning (alt barnet själv) på P:s sociala medier. Hon hintade väl lite snabbt om att åtminstone stora T hade/har vissa problem i skolan? Fått en känsla av att någon av de större tjejerna har något också. Men jag kan ha uppfattat det fel. Oavsett så förstår jag inte vad detta ska hjälpa lilla L att hennes följare får ta del i hans "resa" mot en diagnos. I nuläget verkar han ju ändå fungera bra i fsk och i sociala sammanhang. Han har några år kvar innan skolstart och vilka utmaningar han kommer att få i framtiden går ju ändå inte att spekulera i
Citera
2025-01-31, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Någon/några av de större barnen har väl också svårighet (npf) vad jag förstått. Kan vara så att den andra vårdnadshavaren sagt nej till uthägning (alt barnet själv) på P:s sociala medier. Hon hintade väl lite snabbt om att åtminstone stora T hade/har vissa problem i skolan? Fått en känsla av att någon av de större tjejerna har något också. Men jag kan ha uppfattat det fel. Oavsett så förstår jag inte vad detta ska hjälpa lilla L att hennes följare får ta del i hans "resa" mot en diagnos. I nuläget verkar han ju ändå fungera bra i fsk och i sociala sammanhang. Han har några år kvar innan skolstart och vilka utmaningar han kommer att få i framtiden går ju ändå inte att spekulera i

Precis det kommer jag ihåg, med stora T och en NPF diagnos åt det autistiska hållet. Och sen har hon sagt att det är fler av hennes barn som har npf diagnoser, inkl. Hon själv (adhd). Hennes hyperfokuseringar är något utanför denna värld alltså.. och det känns inte som självinsikt finns där utan hon tror blankt att hon kommer sticka koftor i flera år och köper upp sig ordentligt, sen försvinner intresset osv osv.

Jag har varit likadan, har adhd (add) och har hyperfokus i perioder men då kan jag iaf inse att "detta kommer inte hålla".

Angående de som hon har sagt tidigare ang. Npf hos barn och henne så är jag 100 på att hon kommer blåneka och säga att vi är idioter som hittar på.. men men
Citera
2025-01-31, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypavift
Är det så? Då kanske dom har goda referenser då?

Nej de har kontakter vissa boenden har de fått via följare tex
Citera
2025-01-31, 18:28
Medlem
Undrar också om Joakim ska överge sin andra son nu när barnet dessutom verkar ha dubbla diagnoser och det första bara hade en som dom själva gissade
Citera
2025-01-31, 18:43
Medlem
Ibland undrar jag om hon skänker en eftertanke på vad hon väljer att lägga upp på sina händelser. Såg ni inlägget om den personen som blockerade en influencer pga denne hade fula barn? Och Patricia var nyfiken på att veta vem det var? Det är enligt henne bra att avfölja den man stör sig på. Fula barn? Ta bort den händelsen omgående….
Citera
2025-01-31, 20:13
Medlem
Där kom det.. hon har ingen diagnos på papper (rätt säker på att hon har nämnt att hon varit på g eller har provat medicinering men ej gillat det) och ingen av de andra barnen har diagnos.. varför i helvete sprider man sånt när man är offentlig??? Deras barns vänner är väl ändå kapabla till att googla. Spyr på hennes behov av att synas och höras när det passar.

Vi kan ju typ bara klippa detta tills att Ebba utreds om 2 år och hon säger att inget av hennes tidigare barn har ngn diagnos. Historien upprepar sig
Citera
2025-01-31, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Ok så L har ev. autism. Ska dom ta avstånd från honom nu då? Så som dom gjorde med lilla T då det pratades om att han skulle ha autism.

Jag tänkte precis samma!! Hon la ut ett jäkla långt inlägg om att de med anpassningar till L fungerar bra hemma, men inte sören ville de anpassa sig efter Js son utan han "klarade" inte av deras stora, blandade familj och förvisades...! Hyckleriet....
Citera
2025-01-31, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Är typ 99.9% på att hennes son T hade svårt i en skola och fick flytta skola och P sa att anledningen va autism. Hon fick bråka med kommunen osv

Kommer också ihåg detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in