Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xltvr
Tänker att deras middagar känns rätt kostsamma också, hade kunnat sparats in på några flankstek här och där för att få till avgiften för förskola eller underhåll till J:s första barn.. veckomenyn låter jättegod, det ger jag dem verkligen men känns som deras månadskostnad för just mat är rätt kostsam vilket såklart funkar om man har den ekonomin, men betalar men ej räkningar så har man inte den ekonomin enligt mig. Det hade då känts fel, och mer rätt att leva på lite billigare alternativt för ett tag.

precis, de använder väl barnbidraget för att kunna unna sig själva istället för till barnen, usch
Citera
2024-09-21, 18:20
Medlem
Qwelias avatar
Vad är grejen med att skriva med tre olika fonter i en och samma story? Har sett henne göra det några gånger nu.
Är det här en ny trend? Jag slutar läsa istället när det byts så hejvilt 😅
Citera
2024-09-23, 18:26
Medlem
Hur gammal är E nu? 6 mån får jag det till okorrigerat. Snart 7. Mitt ena barn är två månader för tidigt född, legat på neo en månad men aldrig korrigerat ålder.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-23 kl. 18:34.
Citera
2024-09-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alskarskvaller1997
Detta!

Vit text på ljus bakgrund eller mycket text är för att den som tittar på stories:en då måste hålla in fingret på den, på så sätt stannar du som ”följare” kvar lite längre och det gillar algoritmerna på instagram vilket genererar att hon syns mer.

Såklart att det finns någon baktanke. Varför skulle Pannan göra något för sina följare som inte genererar pengar.

Men med över en miljon i KF skulder så behöver man ett cashflöde så oxfilen ändå kan ligga på tallriken varje helg.
Citera
2024-09-24, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Hur gammal är E nu? 6 mån får jag det till okorrigerat. Snart 7. Mitt ena barn är två månader för tidigt född, legat på neo en månad men aldrig korrigerat ålder.
Att ett för tidigt barn får korrigerad ålder är inte ovanligt. Min yngsta som föddes som din 2 mån förtidigt korrigerades i ålder vad jag minns fram till ca 15 mån.
Citera
2024-09-24, 04:23
Medlem
chiaras avatar
Citat:

Det är inte ovanligt. Mitt ena barn är född tre månader för tidigt och korrigerades i ålder fram tills dess att hon var två år bara som exempel
Citera
2024-09-24, 07:51
Medlem
Ok jag förstår. Minns aldrig att sjukvården sa nåt om korrigerad ålder. Sa hans ålder bara.
Då är E runt 4 mån nu då korrigerat?
Citera
2024-09-24, 16:57
Medlem
Tror ni att det blir en ny PT-historia den här gången?

Hon skulle definitivt behöva hjälp med den där tekniken i alla fall
Citera
2024-09-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ok jag förstår. Minns aldrig att sjukvården sa nåt om korrigerad ålder. Sa hans ålder bara.
Då är E runt 4 mån nu då korrigerat?

Kan inte svara på hur E korrigeras men min korrigerades inte alltid med två månader utan bara där han "avvek" mot fullgågna bebisar.
Citera
2024-09-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Kan inte svara på hur E korrigeras men min korrigerades inte alltid med två månader utan bara där han "avvek" mot fullgågna bebisar.

Okej! Nej för sjukvården gjorde aldrig det med min, ändå har mitt barn skador/komplikationer. Men detta var över 20 år sen.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-24 kl. 21:38.
Citera
2024-09-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siljansleden
Tror ni att det blir en ny PT-historia den här gången?

Hon skulle definitivt behöva hjälp med den där tekniken i alla fall

Definitivt blir det en ny PT historia. Pannan behöver träna, och har garanterat ruttnat på Slappis Joakim för läänge sen.
Citera
2024-09-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Definitivt blir det en ny PT historia. Pannan behöver träna, och har garanterat ruttnat på Slappis Joakim för läänge sen.

Hon har ju inte tiden att träffa någon vid sidan av nu med så många barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in