Citat:
Såg nu din lista på bra saker, men det här är ju bara blaj och käbbel? Vad är definitionen av en fantastisk mamma? För mig är det inte att ha så höga skulder, fortsätta avla barn så att man sen med SJU ungar behöver flytta runt för att man inte kan få ett förstahandskontrakt? I min värld är en fantastisk mamma en mamma som har ordning på sin ekonomi innan hon fortsätter sätta barn till världen. Fattar att saker i livet kan gå snett, men då FORTSÄTTER man väl inte föda fler barn när man inte ens kan betala för dom man har?
Följa sina passioner kan ju vem som helst göra om man skiter i att betala för sig när passionerna går snett? Våga prova nya saker och vara orädd är väl samma sak som att följa passioner så bara utfyllnad blablabla för att få det som att vara mycket.
Vad innebär det att vara en fantastik vän? Berätta mer.
Det enda jag håller med dig om är att hon är kreativ, men det har vi lyft många gånger i tråden också att hon är och det är också anledningen till att många av oss ens hittade hennes konto till att börja med. Så ingenting nytt där. Men ingen av oss har väl någonsin sagt att hon är okreativ?
Följa sina passioner kan ju vem som helst göra om man skiter i att betala för sig när passionerna går snett? Våga prova nya saker och vara orädd är väl samma sak som att följa passioner så bara utfyllnad blablabla för att få det som att vara mycket.
Vad innebär det att vara en fantastik vän? Berätta mer.
Det enda jag håller med dig om är att hon är kreativ, men det har vi lyft många gånger i tråden också att hon är och det är också anledningen till att många av oss ens hittade hennes konto till att börja med. Så ingenting nytt där. Men ingen av oss har väl någonsin sagt att hon är okreativ?
Men vänta, förlåt. Tycker du att en bra mamma bara handlar om att ha mycket pengar på sitt sparkonto? Det finns så många barn från rika familjer som lider av sina föräldrars brist på engagemang och omsorg. Jag vill påpeka att hon är en fantastisk mamma eftersom jag vet att hon verkligen bryr sig om sina barn och har en nära relation med dem. Hennes barn presterar bra i skolan, är trygga och positiva, glada och sociala, trots mammans ekonomiska situation.
En mamma som, trots sina skulder, alltid har sett till att barnen har det bra, har ordnat ett tryggt hem, mat på bordet och hela kläder. Hon tar sig tid för deras intressen och aktiviteter, och listan kan göras lång. Så ja! För mig handlar en bra mamma inte alls om hur mycket pengar som finns på banken.
Vad är det du för övrigt snackar om? Att dom inte har förstahandskontrakt, vad är det för påhitt? Ska du gnälla på halva Sverige som inte äger sina bostäder utan som hyr sin bostad? har du missat poängen med hur bostadsmarknaden fungerar och att folk inte ska stå helt på gatan? Jag tappar förståndet över hur låg denna tråd är hela tiden & blir chockad själv över varför jag reagerar över inlägg som görs av er så små och lågbegåvade människor som er.
Senast redigerad av Grynetss 2025-01-08 kl. 19:55.
Senast redigerad av Grynetss 2025-01-08 kl. 19:55.
att ha katt är ingen mänsklig rättighet, men en skyldighet är ju däremot att betala FÖRSKOLEAVGIFTEN.