Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-05, 23:19
Medlem
Hm.. jag följer inte J. Men min spontana tanke är att han inte har något jobb att gå till så ”han vabbar”. Ingen kan ju kolla upp detta ändå, och man kanske inte vill gå ut i sociala medier o säga att man inte får något jobb?
Citera
2024-09-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit345
Hm.. jag följer inte J. Men min spontana tanke är att han inte har något jobb att gå till så ”han vabbar”. Ingen kan ju kolla upp detta ändå, och man kanske inte vill gå ut i sociala medier o säga att man inte får något jobb?
Han är ju snickare, det borde inte vara jättesvårt att få jobb då om man bara vill! 😄
Citera
2024-09-06, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Han är ju snickare, det borde inte vara jättesvårt att få jobb då om man bara vill! 😄

Precis, men sen när ville någon i denna fiskmås familj jobba (dvs ett riktigt jobb). De kan ju dessutom inte ha ett vanligt lönearbete för då tar fogden sin del.
Citera
2024-09-06, 00:22
Medlem
Pannan- precis som många redan sagt i tråden så "gosar" inte Ebbisen utan hon födosöker som alla andra spädbarn i den där åldern. Hade du inte slutat amma så tidigt (fastän du gjorde en enorm affär om huuur länge du minsann skulle amma Ebbisen) så hade du fattat det.

Mata fågelungen mer och sluta gör bort dig, du har ändå sex ungar i släptåg (har du på riktigt någonsin ammat längre än ett par månader när du är så otroligt okunnig?)
Citera
2024-09-06, 00:26
Medlem
Härligt att man tar med en bebis utan badblöja till ett offentligt badhus. Kan tänka mig att Ebbisen inte var tillräckligt söt i badblöja så det blev en vanlig baddräkt.
Nån annan betalar ju ändå för rengöringen och Pannan kan ju bara byta pool när barnet pissar/skiter ner hela anläggningen.

Du är så fräsch och omtänksam Pannan 😮‍💨
Citera
2024-09-06, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Härligt att man tar med en bebis utan badblöja till ett offentligt badhus. Kan tänka mig att Ebbisen inte var tillräckligt söt i badblöja så det blev en vanlig baddräkt.
Nån annan betalar ju ändå för rengöringen och Pannan kan ju bara byta pool när barnet pissar/skiter ner hela anläggningen.

Gissar att budgeten till badblöjor är lika stor som bensinpengen till att besöka lilla T 🫠
Citera
2024-09-06, 06:44
Medlem
Återigen funderar jag på hur de tänker när de utsätter E för en så stor mängd bakterier/virus genom att ta med henne till ett badhus? Hon är ju fortf inskriven på sjukhuset och de båda vabbar för henne.
Citera
2024-09-06, 06:49
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Det är lätt att bli provocerad när man ser hur två personer som är hemma för att vabba ett barn, kan hinna med att göra så mycket kreativa saker, samtidigt som dom ska ta hand om ett "sjukt" barn. Bara för att man har rätt att vara hemma så betyder det ju inte att man måste vara det. Dom flesta med att vanligt jobb hade nog gått till jobbet ändå när barnet till synes är kärnfriskt! En av föräldrarna menar jag så klart.

Vad hade du gjort?

Suttit och stirrat rakt uppochner?
Citera
2024-09-06, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Vad hade du gjort?

Suttit och stirrat rakt uppochner?
Det jag försöker säga är att det inte längre verkar som att det krävs två personer för att ta hand om det "sjuka" barnet.
Citera
2024-09-06, 07:38
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Det jag försöker säga är att det inte längre verkar som att det krävs två personer för att ta hand om det "sjuka" barnet.

Tror hon förklarade att de har rätt till det så länge barnet har hemsjukvård, vilket upphör snart?
Citera
2024-09-06, 07:39
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Ooooh…. hela anläggningen?
Citera
2024-09-06, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Ooooh…. hela anläggningen?

Även om det ’Bara’ är lilla delen som behöver stängas av så är det ju så jävla själviskt och vidrigt att inte sätta på ungen en badblöja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in