2024-08-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Mor och farföräldrar kan också vabba numera

Absolut. Men ett för tidigt fött barn som fortfarande är inskrivet på sjukhuset bör vara med en förälder. Egentid får man prioritera i framtiden, inte när barnen är så små och i så stort behov av en. Extremt egoistiskt av båda två.
Citera
2024-08-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiChiChiquita
Absolut. Men ett för tidigt fött barn som fortfarande är inskrivet på sjukhuset bör vara med en förälder. Egentid får man prioritera i framtiden, inte när barnen är så små och i så stort behov av en. Extremt egoistiskt av båda två.

Jag håller med dig rent moraliskt men jag tror de ”får” göra såhär juridiskt
Citera
2024-08-26, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonpinglan
Men hur reagerades det i den tråden då?
Folk måste väl blivit galna eller?
Eller var det en specifik grupp för såna som handplockar barn och därmed gör aborter litet titt som tätt?
Nej, det var en vanlig grupp för mammor och blivande mammor, typ "Mammor United". Jag läste inte kommentarerna
Citera
2024-08-26, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Rikta kritiken där den hör hemma. Sluta för helvete lägga skulden på oskyldiga människor när de som ska stå till svars är P och främst J. Det är snarare dom som bidrar (eller rättare sagt är anledningen) till att en pojke känner sig utfryst, bortvald och bortglömd. Du är väldigt lik J, du verkar gilla att lägga över fokuset där det inte hör hemma.

Denna tråd är varken anledningen eller grunden till att barnet inte har en relation till sin pappa. Det har han fixat bra att förstöra alldeles själv. Tack vare att denna tråd finns kommer han inte undan med sitt beteende och om något kommer sonen se när han är äldre hur mycket stöd och förståelse han fick av andra människor när hans pappa inte fanns där att ge honom ett skit. Du tillför inte något som inte förstår problematiken, du är blind och naiv och fruktansvärt blåst.

Flashback har trampat J och P på den ömma tån igen. Säkert efter diskussionen om den sena aborten på det perfekta fostret, därför slänger Pannan direkt upp en egenskriven QA med abortfrågor och kryddar som vanligt med hur perfekt hon och J är. Pannan är så usel på att skriva så man ser direkt att det är hon som skriver alla frågor till sig själv och sen svarar på dom.

När inte den egenskrivna frågestunden får tillräckligt med hjärtan så åker det upp en ny användare på fb som försvarar alla deras usla val. Så har hon alltid kört och så kommer det förbli. Allting är alltid någon annans fel och Pannan är perfekt!
Citera
2024-08-26, 23:24
Medlem
Citat:
Mor och farföräldrar kan också vabba numera

Om de har ngt att vabba ifrån. Plus att det krävs en heö del pappersarbete. Skulle förvånat mig extremt mycket om P och J hade fixat det!
Citera
2024-08-26, 23:24
Medlem
Citat:
Med tanke på hur mycket personen kommer med ursäkter, försöker släta över deras usla val och tycker det är helt normalt att bete sig som dom gör så kan det inte finnas någon annan förklaring än att det är familj eller släkt till J. Och vill personen påstå annat så får den göra det, men ingen normal utomstående person med alla bevis och kort på bordet försöker försvara eller komma med ursäkter för en så usel farsa.

Även js familj vet ju att han gör fel. Deras pappa var ju likadan. Den som ständigt försvarar j är ju p. P skriver också väldigt ofta om detta ”sprid inte hat sprid kärlek” . Jag säger inte att kontot är hennes jag säger bara det är ett sammanträffande
Citera
2024-08-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Nej, det var en vanlig grupp för mammor och blivande mammor, typ "Mammor United". Jag läste inte kommentarerna

Då körde hon i flera grupper för det var just änglagruppen som länkas härifrån.

Inlägget togs bort rätt snabbt då dumskallen kanske fattade att det inte är rätt forum att diskutera abort pga kön i en grupp där folk gjort vad som helst bara för att få ett levande barn (oavsett kön).
Citera
2024-08-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiChiChiquita
Ja deras enorma behov av ensamtid och avkoppling klingar illa med att ha så många barn. Är man en person som är i behov av mycket ensamtid förstår jag inte varför man skaffar 7 ungar.

Men har man betalda samarbeten är det viktigt att ta tillfället i akt så pengarna kan rulla in när ingen av dom jobbar utan istället vill försörja sig på skattebetalarnas pengar.
Citera
2024-08-26, 23:31
Medlem
Citat:
Även js familj vet ju att han gör fel. Deras pappa var ju likadan. Den som ständigt försvarar j är ju p. P skriver också väldigt ofta om detta ”sprid inte hat sprid kärlek” . Jag säger inte att kontot är hennes jag säger bara det är ett sammanträffande
Man undrar hur relationen med Js mamma ser ut. Tycker hon detta beteende är ok? Vad anser hon om att hennes son övergett hennes barnbarn när Js pappa övergav honom som liten? Har hon bra kontakt med J och P? För några månader sen la J ut om firandet av sin mamma efter att folk i tråden hade kommenterat att hans sida av familjen inte nämndes.
Citera
2024-08-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Tröttnar ni inte på att sprida så mycket hat och förakt på detta forum? Det är fascinerande att se hur ni dagligen spenderar timmar här inne, bara för att ogilla dem så starkt. Ni verkar aldrig nöjda, alltid redo att kommentera och hata på allt de gör. Men varför? Vad är det ni egentligen vill uppnå? Jag förstår inte hur ni får tiden att räcka till när ni sitter här inne morgon som kväll, även långt in på nätterna.

Det är tragiskt att se hur mycket energi ni lägger på att hata & vara elaka. Varför inte fokusera på det som gör er glada istället för att leta efter fel hos andra? Ni är inte ensamma om att följa denna tråd men jag vet att många likt mig följer den av andra anledningar än hat. Det som är fascinerande är ni, man följer era vidriga kommentarer och lyckas bli chockad varenda gång man kommer in här för att se vad ni nu hittat på och bestämt er för.

Ta en paus från hatet och försök att fokusera på det som verkligen betyder något i livet istället för att spendera det med förakt, mot personer ni inte ens känner?

Det är beklagligt att du har hamnat i en så mörk plats att du känner att det enda sättet att få uppmärksamhet är att sprida falska berättelser och söka sympati från andra online. Att skapa en falsk verklighet för att få bekräftelse är inte hållbart i längden. Istället för att försöka få medhåll från främlingar online, kanske det är dags att söka verklig stöd och kärlek från nära och kära i verkliga livet.

Att skapa och sprida negativa historier kan ge en kortvarig känsla av makt, men det kommer inte fylla det tomrum som du tycks känna inuti. Jag hoppas innerligt att du hittar styrka i ditt liv för att kunna övervinna den mörker du befinner dig i. Sök verklig hjälp och stöd för att kunna läka och hitta en mer positiv väg framåt.
Senast redigerad av Tesla83 2024-08-26 kl. 23:58.
Citera
2024-08-26, 23:58
Medlem
Citat:

Är inte Pannan van vid samma beteende från sin "uppväxt".
Mamma till Pannan har jag sett på fyllan ett par gånger när hon sitter i spagat och rökhostar men pappan till Pannan har jag aldrig sett några hyllningar till..

För att bete sig såpass omoraliskt som Pannan gör så måste hon fostrats till det, eller så föreligger det helt enkelt bara en hjärnskada då även Pannan är född alldeles för tidigt till alkoholiserade föräldrar (Pannan själv är källan till detta uttalande så avrätta inte budbäraren).
Citera
2024-08-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ja deras enorma behov av ensamtid och avkoppling klingar illa med att ha så många barn. Är man en person som är i behov av mycket ensamtid förstår jag inte varför man skaffar 7 ungar.

Men har man betalda samarbeten är det viktigt att ta tillfället i akt så pengarna kan rulla in när ingen av dom jobbar utan istället vill försörja sig på skattebetalarnas pengar.

Där måste jag ändå försvara Pannan lite, tror att man faktiskt behöver egentid mellan varven även om det bara är en sponsrad hotellnatt.
Däremot är det inte lämpligt att kassa in denna gratisupplevelse när man samtidigt påstår sig ha ett dödssjukt barn hemma som fortfarande är inskriven på sjukhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in