2025-01-05, 09:45
Medlem
Hur vet du att hon inte betalat in till CSN på 5 år?
Citera
2025-01-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipchiphejhej
Hur vet du att hon inte betalat in till CSN på 5 år?

Kronofogdens uppgifter är offentliga.
Citera
2025-01-07, 11:08
Medlem
Vad talande det var att jag inte fick något svar på om hyressänkningen skulle öronmärkas för skuldåterbetalning...

Hyllningskören för P & J är annars så väldigt snabb att hugga på alla kommentarer...
Citera
2025-01-07, 14:59
Medlem
Undrar om hon på riktigt tror att det heter "pararellt"?
Citera
2025-01-07, 15:24
Medlem
Plugga 100% parallellt med föräldraledighet?! Då får man väl inte lyfta föräldraledigt? Och hon lär ju inte ha CSN heller om hon ej betalat dem åter sedan innan då. Kan bli knivigt med inkomsten.
Citera
2025-01-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Plugga 100% parallellt med föräldraledighet?! Då får man väl inte lyfta föräldraledigt? Och hon lär ju inte ha CSN heller om hon ej betalat dem åter sedan innan då. Kan bli knivigt med inkomsten.

Man får vara föräldraledig samtidigt som man pluggar
Citera
2025-01-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Man får vara föräldraledig samtidigt som man pluggar

Du har rätt. Jag är chockad över hur många kryphål det finns.

Men beror på hur hon studerar. Distans på kvällar och helger är det som gäller isf. Dagtid är det när hon tar ut FP och ska då ägna sig åt barnet för det är det hon får föräldrapenningen för.

Från Försäkringskassans hemsida:
"Kan jag få föräldrapenning när jag studerar?

Ja. Du kan ha rätt till föräldrapenning samtidigt som du studerar om du tar hand om barnet under en del av dagen.

Exempel - rätt till föräldrapenning
Du pluggar på distans, tar hand om ditt barn på dagarna och pluggar på helger och kvällar. Du kan få föräldrapenning.

Exempel – inte rätt till föräldrapenning
Du pluggar och är i skolan varje dag mellan 8–16. Eftersom du inte är tillsammans med barnet under dagen kan du inte få föräldrapenning."

Ska vi gissa på att hon aldrig går tillbaka till Dagab jobbet som hon tog för att höja sin SGI innan hon gick på föräldraledigt? Undrar vad arbetsgivaren tycker om anställningen.
Citera
2025-01-07, 18:46
Medlem
Hur har hon råd med allt garn?!?
Citera
2025-01-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RWCCC
Hur har hon råd med allt garn?!?

På samma sätt som allt annat... Hon struntar i vad anser är "onödiga räkningar att betala" och får pengar över till annat.
Citera
2025-01-08, 12:26
Medlem
Storstädning på snabbspolning med katten som verkar vilja vara med i varje steg. Vart kom den här katten ifrån? Är det deras? Hoppas dom har pengar till försäkring och veterinär. Inte direkt gratis med djur även om man får själva djuret gratis. 🙄

Förstår inte alls folk som låter katter vara på köksbänken bland maten. Det är inga problem att lära en katt att den inte får hoppa upp där. 😒

Edit! Nu kom en presentation av katten. Det var en julklapp till Wilja som själv får betala försäkringen. Undrar om dom vet hur mycket som inte går på försäkringen och att det alltid blir extra kostnader ändå. Väntar på nästa insamling till veterinärkostnader redan nu! Får hoppas katten håller sig frisk! 😀
Senast redigerad av MissDolphin 2025-01-08 kl. 12:33.
Citera
2025-01-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Storstädning på snabbspolning med katten som verkar vilja vara med i varje steg. Vart kom den här katten ifrån? Är det deras? Hoppas dom har pengar till försäkring och veterinär. Inte direkt gratis med djur även om man får själva djuret gratis. 🙄

Förstår inte alls folk som låter katter vara på köksbänken bland maten. Det är inga problem att lära en katt att den inte får hoppa upp där. 😒

Edit! Nu kom en presentation av katten. Det var en julklapp till Wilja som själv får betala försäkringen. Undrar om dom vet hur mycket som inte går på försäkringen och att det alltid blir extra kostnader ändå. Väntar på nästa insamling till veterinärkostnader redan nu! Får hoppas katten håller sig frisk! 😀

Jag har aldrig i hela mitt liv hört att ett barn står för husdjurets försäkring! 😱 Det faller väl an på de vuxna!
Citera
2025-01-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Jag har aldrig i hela mitt liv hört att ett barn står för husdjurets försäkring! 😱 Det faller väl an på de vuxna!

Hur har ett barn råd med försäkring och vara med på kattmat osv på en månadspeng? Min katts försäkring kostar rätt mycket. Kan ens ett barn under 18 år stå på en försäkring? Så mycket frågor nu att jag nästan undrar om den ens är försäkrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in