2024-08-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Ja, de var på semester i somras, men det kan inte vara så att det var P som hade dessa samarbeten och fick betalt för att åka och recensera campingplatserna? Har P skyldighet att betala underhåll till J, har inte hon 6 egna barn att försörja?
Varför stannar inte Joakim hemma med sitt barn en av dom veckorna då? Det är ju gratis att andas luft och barnets mamma hade säkert kunnat skicka med en matsäck för en dag i skogen eller nåt
Citera
2024-08-26, 22:40
Medlem
Citat:
Jag har inte på något sätt uttryckt att det är acceptabelt att frysa ut ett barn eller att inte betala underhåll. Men det finns ofta orsaker. Jag har försökt poängtera är att vi inte har någon information om detta alls. Vi vet inte om mamman saboterar umgänget, vi vet inte hur deras umgänge ser ut, eller hur ofta de har kontakt. Eftersom de inte delar något på sina sociala medier antar jag att det finns mer än vad vi känner till.

Men att försöka diskutera med er här är helt meningslöst, därför vi med annan åsikt än er har FEL. Vi är många som följer tråden men inte engagerar sig för det är helt hopplöst. Ni har bestämt er för er sanning och är inte öppna för andra perspektiv.

Därför hoppas jag att den som läser detta tar det med en nypa salt när de läser tråden.
Vilka orsaker menar du finns ofta till att man fryser ut ett barn? Att mamman eventuellt skulle sabotera något? Dom har väl gemensam vårdnad, barn har rätt till sina föräldrar och inga kan hålla sina barn borta från den andra föräldern i det här landet, inte ens om den andra föräldern är aggressiv och slåss.

Så vilka orsaker kan du möjligtvis tänka skulle kunna vara en rimlig anledning till att frysa ut barnet? Varför stannar man inte hemma den tredje semesterresan och matar ankor med sitt barn? Är helt övertygad om att barnets mamma hade kunnat bidra med gammalt bröd för en sån aktivitet också
Citera
2024-08-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vembryrsig-
Nu har hon ju aldrig saboterat umgänge, utan tvärtom, gjort allt hon kan för att han ska träffa sin son. J har till och med haft möte med familjerätten gällande att han inte tar sitt ansvar för sin son. Hoppas så innerligt att han skäms över vem han har blivit.

Det är väl hans sätt att lägga över skulden på någon annan än sig själv, att anklaga mamman för att vara jobbig/problematisk. Det är ju skönt att slippa ta ansvar och istället låta någon annans stå för ens vidriga val och personlighet. Redan när han flyttade långt ifrån sonen begicks första misstaget och sen dess har det bara gått utför. Har nog aldrig sett en pappa öppet försumma ett barn på detta vis med ursäkter för sitt beteende och att flytta över problematiken på någon annan, dessutom mamman till sitt barn.

Karma jobbar långsamt i detta fall men det kommer. Deras skulder och livsval kommer ge dom magsår förr eller senare. Varje gång jag ser hans fula flin när han leker pappa till barn som inte är hans egna blir jag bara mer äcklad och man hoppas ju en vacker dag i framtiden att hans ungar inser vilken usel farsa han är. J har åldrats 15 år på 3 och det säger allt man behöver veta. Innerst innerst inne så äter detta upp honom, även om han spelar lugn och målar upp ett så fantastiskt liv vet man att när huvudet nuddar kudden på kvällarna så inser han vilka misstag och felsteg han begått, men det har gått för långt nu och han är för manipulerad av P för att ta sig ur. Han är extremt svag psykiskt.

P och J kommer inte att hålla livet ut. När hon lämnar honom om några år kommer han stå där med en son som inte känner sin pappa och 2 ungar till som han får nöja sig att träffa varannan helg eller vecka medan han får fortsätta leva resten av sitt med vetskapen om att han valde en kvinna framför sitt egna kött och blod.
Citera
2024-08-26, 22:43
Medlem
Citat:
Att anklaga människor för allvarliga brott tex uppviglingen och soc anmälningarna om ”Münchhausen by proxy” och sprida falska rykten är inte bara skadligt utan också felaktigt. Att göra så kan förstöra människors liv och skapa onödig oro och rädsla. Att uppmuntra till sådana handlingar bidrar till att sprida en negativ och destruktivt beteende. Det är viktigt att vara medveten om konsekvenserna av ens ord och att inte agera i affekt utan att först granska fakta noggrant. Att sprida hat och falska anklagelser är inte bara olämpligt utan också farligt för samhället som helhet. Vi vet varför att så många väljer att vara tysta, för det är inte värt det här. Tråden består av tiotal personer som fortsätter att älta samma ämnen om och om igen utan att ha hela bilden klar för er. Jag hoppas innerligt att ni snart hittar ett syfte och finner er egen lycka. Det är så oerhört sorgligt att jag blir mållös...
Varför bråkar du inte lika mycket för Joakims barns rätt till pappa egentligen?
Citera
2024-08-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Vilka orsaker menar du finns ofta till att man fryser ut ett barn? Att mamman eventuellt skulle sabotera något? Dom har väl gemensam vårdnad, barn har rätt till sina föräldrar och inga kan hålla sina barn borta från den andra föräldern i det här landet, inte ens om den andra föräldern är aggressiv och slåss.

Så vilka orsaker kan du möjligtvis tänka skulle kunna vara en rimlig anledning till att frysa ut barnet? Varför stannar man inte hemma den tredje semesterresan och matar ankor med sitt barn? Är helt övertygad om att barnets mamma hade kunnat bidra med gammalt bröd för en sån aktivitet också
Enligt J har han skrivit över vårdnaden till mamman efter ”’mycket tjat”. Spelar fortfarande ingen roll. Man kan ändå kämpa för ett barn, trots att mamman har vårdnaden. Som du säger, och även jag skrivit innan, i detta land får man inte undanhålla ett barn från den ena föräldern utan anledning och utredning att ena föräldern är olämplig eller farlig för sitt barn, någon sådan har inte förekommit. Han har alla chanser till en relation med sitt barn men väljer att avstå. J har själv valt detta (med en del påtryck/påverkan från P) men försöker lägga över skulden på mamman. Osmakligt och vidrigt är vad det är.
Citera
2024-08-26, 22:49
Medlem
En grej jag inte fattar är:

När man är en bonusfamilj med massa barn osv varför delar man sig inte ibland? Jag tänker att om jag tex skulle ha en ny partner med flera barn så hade jag fortfarande uppskattat att ha egentid ibland med mina tidigare barn

Tex när p var på hotell med sin familj och L hade de stora barnen, då kunde ju j passat på att umgås med sina barn t , L och e
Citera
2024-08-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vembryrsig-
Nu har hon ju aldrig saboterat umgänge, utan tvärtom, gjort allt hon kan för att han ska träffa sin son. J har till och med haft möte med familjerätten gällande att han inte tar sitt ansvar för sin son. Hoppas så innerligt att han skäms över vem han har blivit.

Nej, jag har inte läst hela tråden, men jag har nu gått igenom flera av dina sidor och jag får ont i magen. Jag hoppas innerligt att du är barnets mamma, aldrig skulle någon av mina vänner få skriva ut så känslig information om mina barn på internet. Speciellt inte på ett forum som Flashback där informationen aldrig försvinner. Om du verkligen bryr dig om deras relation, hur tror du att denna tråd kommer påverka den i framtiden? Hur den sprids åt alla håll och kanter. DU bidrar till något som hade kunnat se annorlunda ut.
Citera
2024-08-26, 22:56
Medlem
Jag brukar inte skriva i den här tråden, men två saker som jag har funderat över det senaste är:

1. När man vabbar är Försäkringskassan extremt hårda med att man inte får någon annan inkomst eller ersättning samtidigt för samma period. Hur kommer det sig att de båda kan få pengar för betalda samarbeten samtidigt som de får pengar för vab utbetalt? Känns som om Försäkringskassan egentligen borde få veta detta då det inte är rätt att våra skattepengar går till två som inte förtjänar det.

2. I helgen när de åkte iväg och spenderade ett dygn helt barnfria, vem hade då lilla bebisen? Får man lämna ett barn som fortfarande är inskrivet på sjukhuset utan en förälder? Måste inte den som vabbar (har vård av sjukt barn) vara den som är med barnet? Sånt här borde sjukhus, Försäkringskassan, myndigheter få reda på. Varför skaffar man barn efter barn när man prioriterar sin egentid över sitt barns bästa? Skrämmande…
Citera
2024-08-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barajagintedu
Skrapar man inte efter ett visst antal veckor? Trodde inte man gjorde en medicinskabort så sent in i en graviditet?!
Kirurgisk abort (även kallad "skrapning") innebär att fostret sugs ut ur livmodern via en vakuumsug.
Efter vecka 12 är fostret för stort, och då drivs det istället ut med hjälp av tabletter.
Om inte allt kommit ut kan det göras en skrapning av resterna.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte läst hela tråden, men jag har nu gått igenom flera av dina sidor och jag får ont i magen. Jag hoppas innerligt att du är barnets mamma, aldrig skulle någon av mina vänner få skriva ut så känslig information om mina barn på internet. Speciellt inte på ett forum som Flashback där informationen aldrig försvinner. Om du verkligen bryr dig om deras relation, hur tror du att denna tråd kommer påverka den i framtiden? Hur den sprids åt alla håll och kanter. DU bidrar till något som hade kunnat se annorlunda ut.

Du är rolig du 🙂
Skriver ut känslig information på nätet eller står upp för sanningen? Jag lovar dig att den enda som såras av den informationen jag delar här är J.
Jag vet vilka jag har på min sida när jag berättar hur det ligger till i det verkliga livet.

Som sagt, anledningen till att jag överhuvudtaget startade mitt konto på flashback var för att stå upp för lilla T och hans mamma och för all smutskastning på dom som kom från P.

Jag skulle aldrig skriva ut något som inte var sant eller som jag visste inte var okej att skriva ut.

Berätta gärna för mig, vad hade kunnat se annorlunda ut? Jag är väldigt nyfiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiChiChiquita
Jag brukar inte skriva i den här tråden, men två saker som jag har funderat över det senaste är:

1. När man vabbar är Försäkringskassan extremt hårda med att man inte får någon annan inkomst eller ersättning samtidigt för samma period. Hur kommer det sig att de båda kan få pengar för betalda samarbeten samtidigt som de får pengar för vab utbetalt? Känns som om Försäkringskassan egentligen borde få veta detta då det inte är rätt att våra skattepengar går till två som inte förtjänar det.

2. I helgen när de åkte iväg och spenderade ett dygn helt barnfria, vem hade då lilla bebisen? Får man lämna ett barn som fortfarande är inskrivet på sjukhuset utan en förälder? Måste inte den som vabbar (har vård av sjukt barn) vara den som är med barnet? Sånt här borde sjukhus, Försäkringskassan, myndigheter få reda på. Varför skaffar man barn efter barn när man prioriterar sin egentid över sitt barns bästa? Skrämmande…

Mor och farföräldrar kan också vabba numera
Citera
2024-08-26, 23:09
Medlem
Citat:
Rikta kritiken där den hör hemma. Sluta för helvete lägga skulden på oskyldiga människor när de som ska stå till svars är P och främst J. Det är snarare dom som bidrar (eller rättare sagt är anledningen) till att en pojke känner sig utfryst, bortvald och bortglömd. Du är väldigt lik J, du verkar gilla att lägga över fokuset där det inte hör hemma.

Denna tråd är varken anledningen eller grunden till att barnet inte har en relation till sin pappa. Det har han fixat bra att förstöra alldeles själv. Tack vare att denna tråd finns kommer han inte undan med sitt beteende och om något kommer sonen se när han är äldre hur mycket stöd och förståelse han fick av andra människor när hans pappa inte fanns där att ge honom ett skit. Du tillför inte något som inte förstår problematiken, du är blind och naiv och fruktansvärt blåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in