2024-08-26, 20:43
Medlem
Att anklaga människor för allvarliga brott tex uppviglingen och soc anmälningarna om ”Münchhausen by proxy” och sprida falska rykten är inte bara skadligt utan också felaktigt. Att göra så kan förstöra människors liv och skapa onödig oro och rädsla. Att uppmuntra till sådana handlingar bidrar till att sprida en negativ och destruktivt beteende. Det är viktigt att vara medveten om konsekvenserna av ens ord och att inte agera i affekt utan att först granska fakta noggrant. Att sprida hat och falska anklagelser är inte bara olämpligt utan också farligt för samhället som helhet. Vi vet varför att så många väljer att vara tysta, för det är inte värt det här. Tråden består av tiotal personer som fortsätter att älta samma ämnen om och om igen utan att ha hela bilden klar för er. Jag hoppas innerligt att ni snart hittar ett syfte och finner er egen lycka. Det är så oerhört sorgligt att jag blir mållös...
Citera
2024-08-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Men att försöka diskutera med er här är helt meningslöst, därför vi med annan åsikt än er har FEL. Vi är många som följer tråden men inte engagerar sig för det är helt hopplöst. Ni har bestämt er för er sanning och är inte öppna för andra perspektiv.

Tanken har inte slagit dig att det kan vara DITT tankesätt och perspektiverande som faktiskt är fel?
Citera
2024-08-26, 21:06
Medlem
Citat:
Att anklaga människor för allvarliga brott tex uppviglingen och soc anmälningarna om ”Münchhausen by proxy” och sprida falska rykten är inte bara skadligt utan också felaktigt. Att göra så kan förstöra människors liv och skapa onödig oro och rädsla. Att uppmuntra till sådana handlingar bidrar till att sprida en negativ och destruktivt beteende. Det är viktigt att vara medveten om konsekvenserna av ens ord och att inte agera i affekt utan att först granska fakta noggrant. Att sprida hat och falska anklagelser är inte bara olämpligt utan också farligt för samhället som helhet. Vi vet varför att så många väljer att vara tysta, för det är inte värt det här. Tråden består av tiotal personer som fortsätter att älta samma ämnen om och om igen utan att ha hela bilden klar för er. Jag hoppas innerligt att ni snart hittar ett syfte och finner er egen lycka. Det är så oerhört sorgligt att jag blir mållös...

Vi belyser problematik, tack så mycket för omtanken, jag hoppas också du finner förståelse i hur farligt och skadligt det är för ett barn att bli bortvalt av en förälder och även samhällsproblematiken som uppkommer när man inte betalar och gör rätt för sig.

Har Js son diagnoser kommer dessa att utredas och behandlas på skattebetalarnas pengar, precis som underhållet för hans son gör, förskolan barnen går på som de inte betalar och skulderna de blundar för. J tycker även att det är rimligt att fortsätta skita i att betala sina miljonskulder som i framtiden även dom skulle betalas av oss skattebetalare.

Om du verkligen inte inser samhällsproblematiken och den enskilda individens problematik i att inte betala för sig samt att bli bortvald av en förälder ber jag verkligen om ursäkt för din skull.

Jag önskar dig också lycka till, du lär behöva det mer än nån av oss. 🫶
Citera
2024-08-26, 21:32
Medlem
Citat:
Det verkar som att det inte är skattebetalarnas pengar som finansierar deras extravaganta livsstil då båda två har arbeten och stabila inkomster även om kanske inte räcker till. Tack vare deras Instagram-konton har de möjlighet att göra saker som vi vanliga människor bara kan drömma om. Trots eventuella skulder fortsätter de att vara aktiva på sociala medier, kanske för att de ändå kan leva bekvämt. Detta faktum verkar störa er här inne, men låt oss inte döma för snabbt för jag tror vi alla hade gjort precis samma sak.

När det kommer till att J inte betalar underhåll, är det möjligt att deras ekonomi inte tillåter det för tillfället. Kanske är deras utgifter för höga och de har inte tillräckligt med inkomst för att klara av det. Att dra slutsatser baserat på gamla trådar och information från tidigare år är inte rättvist. Vi bör vara försiktiga med att anta och sprida information som inte är aktuell.

När det gäller situationen med lilla T, är det viktigt att komma ihåg att vi bara har en sida av historien från en enda källa på en internetforumtråd som flashback. Både J och P är tysta i ärendet, vilket antyder att det kan finnas mycket mer som inte har avslöjats. Att det inte hör hemma på sociala medier. Att dra snabba slutsatser om föräldraskap och umgängesrätt är inte rättvist när vi inte har tillgång till hela bilden. Att låta spekulationer styra våra åsikter är inte rätt väg att gå. Vi vet inte hur ofta dom har kontakt eller inte. Eller hur?

Slutligen, istället för att agera som en folkdomstol och tro att vi vet allt, borde vi ibland bara vara tysta och lyssna. Att vara tyst och lyssna kan vara mer värdefullt än att sprida rykten och antaganden. Som det gamla talesättet säger: "Speak is silver and silence is gold." Låt oss komma ihåg att det finns alltid mer än vad som möter ögat och att det är viktigt att vara respektfull och försiktig med våra ord och handlingar.

Förlåt, men vadå ”de har möjlighet att göra saker ni bara kan drömma om” ?! Syftar du då sova på hotell EN natt?! Eller TÄLTA med storfamilj?! 👏🏻🤣 Hoppas för din egen skull att du inte är så blåst som du framställer dig.
Citera
2024-08-26, 21:48
Medlem
Citat:
Jag har inte på något sätt uttryckt att det är acceptabelt att frysa ut ett barn eller att inte betala underhåll. Men det finns ofta orsaker. Jag har försökt poängtera är att vi inte har någon information om detta alls. Vi vet inte om mamman saboterar umgänget, vi vet inte hur deras umgänge ser ut, eller hur ofta de har kontakt. Eftersom de inte delar något på sina sociala medier antar jag att det finns mer än vad vi känner till.

Men att försöka diskutera med er här är helt meningslöst, därför vi med annan åsikt än er har FEL. Vi är många som följer tråden men inte engagerar sig för det är helt hopplöst. Ni har bestämt er för er sanning och är inte öppna för andra perspektiv.

Därför hoppas jag att den som läser detta tar det med en nypa salt när de läser tråden.

Har du läst i tråden om J och hans son Lilla T eller är du bara blåst? Jag brukar inte uttrycka mig om jag inte känner att jag måste göra det och nu är väl verkligen ett sådant tillfälle. Herregud.
Citera
2024-08-26, 21:50
Medlem
Folk som inte ser vad dem pysslar med har nog inte heller rent mjöl i påsen.

De skiter i att betala förskoleavgift tillochmed för deras gemensamma son Louei, hur kan man då med handen på hjärtat o med gott samvete åka på alla dessa semestrar hit o dit.. ja mkt kanske e spons men knappast allt.. jag undrar hur deras klarnakonto ser ut..

jag hade skämts arseeeelett av mig om jag var dom!! de som ändå fläker ut sitt liv så pas mkt borde va me i lyxfällan
Citera
2024-08-26, 22:00
Medlem
Citat:
Tröttnar ni inte på att sprida så mycket hat och förakt på detta forum? Det är fascinerande att se hur ni dagligen spenderar timmar här inne, bara för att ogilla dem så starkt. Ni verkar aldrig nöjda, alltid redo att kommentera och hata på allt de gör. Men varför? Vad är det ni egentligen vill uppnå? Jag förstår inte hur ni får tiden att räcka till när ni sitter här inne morgon som kväll, även långt in på nätterna.

Det är tragiskt att se hur mycket energi ni lägger på att hata & vara elaka. Varför inte fokusera på det som gör er glada istället för att leta efter fel hos andra? Ni är inte ensamma om att följa denna tråd men jag vet att många likt mig följer den av andra anledningar än hat. Det som är fascinerande är ni, man följer era vidriga kommentarer och lyckas bli chockad varenda gång man kommer in här för att se vad ni nu hittat på och bestämt er för.

Ta en paus från hatet och försök att fokusera på det som verkligen betyder något i livet istället för att spendera det med förakt, mot personer ni inte ens känner?

Det är beklagligt att du har hamnat i en så mörk plats att du känner att det enda sättet att få uppmärksamhet är att sprida falska berättelser och söka sympati från andra online. Att skapa en falsk verklighet för att få bekräftelse är inte hållbart i längden. Istället för att försöka få medhåll från främlingar online, kanske det är dags att söka verklig stöd och kärlek från nära och kära i verkliga livet.

Att skapa och sprida negativa historier kan ge en kortvarig känsla av makt, men det kommer inte fylla det tomrum som du tycks känna inuti. Jag hoppas innerligt att du hittar styrka i ditt liv för att kunna övervinna den mörker du befinner dig i. Sök verklig hjälp och stöd för att kunna läka och hitta en mer positiv väg framåt.

Vad har varit falskt menar du?
Citera
2024-08-26, 22:02
Medlem
Citat:
Det verkar som att det inte är skattebetalarnas pengar som finansierar deras extravaganta livsstil då båda två har arbeten och stabila inkomster även om kanske inte räcker till. Tack vare deras Instagram-konton har de möjlighet att göra saker som vi vanliga människor bara kan drömma om. Trots eventuella skulder fortsätter de att vara aktiva på sociala medier, kanske för att de ändå kan leva bekvämt. Detta faktum verkar störa er här inne, men låt oss inte döma för snabbt för jag tror vi alla hade gjort precis samma sak.

När det kommer till att J inte betalar underhåll, är det möjligt att deras ekonomi inte tillåter det för tillfället. Kanske är deras utgifter för höga och de har inte tillräckligt med inkomst för att klara av det. Att dra slutsatser baserat på gamla trådar och information från tidigare år är inte rättvist. Vi bör vara försiktiga med att anta och sprida information som inte är aktuell.

När det gäller situationen med lilla T, är det viktigt att komma ihåg att vi bara har en sida av historien från en enda källa på en internetforumtråd som flashback. Både J och P är tysta i ärendet, vilket antyder att det kan finnas mycket mer som inte har avslöjats. Att det inte hör hemma på sociala medier. Att dra snabba slutsatser om föräldraskap och umgängesrätt är inte rättvist när vi inte har tillgång till hela bilden. Att låta spekulationer styra våra åsikter är inte rätt väg att gå. Vi vet inte hur ofta dom har kontakt eller inte. Eller hur?

Slutligen, istället för att agera som en folkdomstol och tro att vi vet allt, borde vi ibland bara vara tysta och lyssna. Att vara tyst och lyssna kan vara mer värdefullt än att sprida rykten och antaganden. Som det gamla talesättet säger: "Speak is silver and silence is gold." Låt oss komma ihåg att det finns alltid mer än vad som möter ögat och att det är viktigt att vara respektfull och försiktig med våra ord och handlingar.

Fast va? Vadå inte har råd att betala underhåll? Skitsnack
Citera
2024-08-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alskarskvaller1997
Folk som inte ser vad dem pysslar med har nog inte heller rent mjöl i påsen.

De skiter i att betala förskoleavgift tillochmed för deras gemensamma son Louei, hur kan man då med handen på hjärtat o med gott samvete åka på alla dessa semestrar hit o dit.. ja mkt kanske e spons men knappast allt.. jag undrar hur deras klarnakonto ser ut..

jag hade skämts arseeeelett av mig om jag var dom!! de som ändå fläker ut sitt liv så pas mkt borde va me i lyxfällan

Deras Klarnakonto är garanterat högre än deras karmakonto iaf 😝
Citera
2024-08-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Fast va? Vadå inte har råd att betala underhåll? Skitsnack

Har man inte råd att betala underhåll så kanske man skulle hållit lilldrulen i byxorna, särskilt då FK gör en individuell prövning beroende på inkomst hur mycket man ska betala varje månad (resten betalar vi skattebetalare).

Om Joakim är SÅ fattig så kanske han bara behöver betala ett par hundra i månaden men han skiter tom i det, samhället betalar "det finns ju alltid helikopter" liksom (Pannan citat då folk ifrågasatte varför de åker långt ut på landet med en DöDsSjUk prematur)...

🤮🤮
Citera
2024-08-26, 22:08
Medlem
Citat:
Jag har inte på något sätt uttryckt att det är acceptabelt att frysa ut ett barn eller att inte betala underhåll. Men det finns ofta orsaker. Jag har försökt poängtera är att vi inte har någon information om detta alls. Vi vet inte om mamman saboterar umgänget, vi vet inte hur deras umgänge ser ut, eller hur ofta de har kontakt. Eftersom de inte delar något på sina sociala medier antar jag att det finns mer än vad vi känner till.

Därför hoppas jag att den som läser detta tar det med en nypa salt när de läser tråden.

Fast även om hon saboterar umgänget kan han väl betala för sitt barn el?
Citera
2024-08-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Fast även om hon saboterar umgänget kan han väl betala för sitt barn el?

Nu har hon ju aldrig saboterat umgänge, utan tvärtom, gjort allt hon kan för att han ska träffa sin son. J har till och med haft möte med familjerätten gällande att han inte tar sitt ansvar för sin son. Hoppas så innerligt att han skäms över vem han har blivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in