Citat:
Ursprungligen postat av
Grynetss
Att anklaga människor för allvarliga brott tex uppviglingen och soc anmälningarna om ”Münchhausen by proxy” och sprida falska rykten är inte bara skadligt utan också felaktigt. Att göra så kan förstöra människors liv och skapa onödig oro och rädsla. Att uppmuntra till sådana handlingar bidrar till att sprida en negativ och destruktivt beteende. Det är viktigt att vara medveten om konsekvenserna av ens ord och att inte agera i affekt utan att först granska fakta noggrant. Att sprida hat och falska anklagelser är inte bara olämpligt utan också farligt för samhället som helhet. Vi vet varför att så många väljer att vara tysta, för det är inte värt det här. Tråden består av tiotal personer som fortsätter att älta samma ämnen om och om igen utan att ha hela bilden klar för er. Jag hoppas innerligt att ni snart hittar ett syfte och finner er egen lycka. Det är så oerhört sorgligt att jag blir mållös...
Vi belyser problematik, tack så mycket för omtanken, jag hoppas också du finner förståelse i hur farligt och skadligt det är för ett barn att bli bortvalt av en förälder och även samhällsproblematiken som uppkommer när man inte betalar och gör rätt för sig.
Har Js son diagnoser kommer dessa att utredas och behandlas på skattebetalarnas pengar, precis som underhållet för hans son gör, förskolan barnen går på som de inte betalar och skulderna de blundar för. J tycker även att det är rimligt att fortsätta skita i att betala sina miljonskulder som i framtiden även dom skulle betalas av oss skattebetalare.
Om du verkligen inte inser samhällsproblematiken och den enskilda individens problematik i att inte betala för sig samt att bli bortvald av en förälder ber jag verkligen om ursäkt för din skull.
Jag önskar dig också lycka till, du lär behöva det mer än nån av oss. 🫶