Citat:
Ursprungligen postat av
Grynetss
Det verkar som att det inte är skattebetalarnas pengar som finansierar deras extravaganta livsstil då båda två har arbeten och stabila inkomster även om kanske inte räcker till. Tack vare deras Instagram-konton har de möjlighet att göra saker som vi vanliga människor bara kan drömma om. Trots eventuella skulder fortsätter de att vara aktiva på sociala medier, kanske för att de ändå kan leva bekvämt. Detta faktum verkar störa er här inne, men låt oss inte döma för snabbt för jag tror vi alla hade gjort precis samma sak.
När det kommer till att J inte betalar underhåll, är det möjligt att deras ekonomi inte tillåter det för tillfället. Kanske är deras utgifter för höga och de har inte tillräckligt med inkomst för att klara av det. Att dra slutsatser baserat på gamla trådar och information från tidigare år är inte rättvist. Vi bör vara försiktiga med att anta och sprida information som inte är aktuell.
När det gäller situationen med lilla T, är det viktigt att komma ihåg att vi bara har en sida av historien från en enda källa på en internetforumtråd som flashback. Både J och P är tysta i ärendet, vilket antyder att det kan finnas mycket mer som inte har avslöjats. Att det inte hör hemma på sociala medier. Att dra snabba slutsatser om föräldraskap och umgängesrätt är inte rättvist när vi inte har tillgång till hela bilden. Att låta spekulationer styra våra åsikter är inte rätt väg att gå. Vi vet inte hur ofta dom har kontakt eller inte. Eller hur?
Slutligen, istället för att agera som en folkdomstol och tro att vi vet allt, borde vi ibland bara vara tysta och lyssna. Att vara tyst och lyssna kan vara mer värdefullt än att sprida rykten och antaganden. Som det gamla talesättet säger: "Speak is silver and silence is gold." Låt oss komma ihåg att det finns alltid mer än vad som möter ögat och att det är viktigt att vara respektfull och försiktig med våra ord och handlingar.
Tillåt mig skratta. 🤣 Vi ”vanliga människor” drömmer inte om att skita i våra barn, inte betala underhåll eller förskoleavgifter eller abortera fullt friska barn på grund av fel kön. Vi ”vanliga människor” drömmer inte heller om att åka på 42 tältsemestrar där bara kostnad för bensin hade täckt flera månaders underhåll för Jockes son som han glömt bort. Och nej.
Vi hade definitivt inte ”gjort precis samma sak” är du en så vedervärdig och vidrig människa att DU hade gjort samma sak, stå för det då, men blanda inte in andra eller anta att vi med heder och samvete skulle bete oss som dessa två svin eller ”göra samma sak”.
”När det kommer till att J inte betalar underhåll är det möjligt att deras ekonomi inte tillåter det för tillfället” är du trög, naiv, blind eller bara blundar du fullständigt för exakt allt dom själva lägger ut och alla bevis som kommit fram i denna tråd? Har man råd att avla fram fler ungar efter man glömt bort sin förstfödda, åka på tältsemestrar, bo på hotell, köpa dyr inredning, DÅ HAR MAN FÖR HELVETE RÅD ATT BETALA EN SÅ ENKEL SAK SOM UNDERHÅLL!!!!!
”det är bättre att vara tysta och lyssna” hur i helvete ska vi lyssna tänkte du, när ingen av dom pratar ut, nämner något om det eller förklarar ”deras sida”? Det finns ingen annan sanning förutom att Jocke skiter i sin son, dom skiter i underhåll, förskoleavgifter och listan fortsätter. Allt finns i tråden. Vad mer behöver du?
Tro mig, han har ingen kontakt med sin son. Det hade varit ute på Instagram på 2 sekunder, med bilder, videos och dokumentation ända in i benmärgen. Puckot kan inte träffa sin förstfödda son utan att slå sig på bröstet och fiska komplimanger om vilken fantastisk far han är. Det är många som ifrågasatt var hans T är, dessa kommentarer blir bortplockade eller blockade. Hade han haft kontakt med sin son, hade han gjort allt för att få tyst på dessa kommentarer med ett inlägg om sin son. Men nej. Det är tystare än någonsin.
Vilka stabila inkomster har dom menar du? Ingen av dom har jobbat på år.
Och jo, det är vi skattebetalare som finansierar mycket av deras livstil, bland annat är det vi som står för hans sons underhåll eftersom han själv vägrar betala det. Att man kan attraheras av, eller över huvud taget försvara sådant beteende, är så äckligt att jag får kväljningar.
En enda sak hade du rätt i, i din försvarstext, och det är att vi absolut stör oss på hur dom lever och beter sig. Ingen normal människa stöttar eller accepterar att en pappa skiter i sitt barn. Betalar du själv skatt? Skulle du själv kunna acceptera att någon frös ut dina barn? Skulle du själv fullkomligt skita i att betala underhåll, förskoleavgifter med mera och överlåta det till skattebetalare för att åka på tältsemestrar istället? Är svaret ja på dessa frågor säger det mig allt om vad du är för person och då förstår jag att du försvarar detta gränslösa beteende. Men vi andra normala, gör det inte.
Önskar näääästan jag var lika naiv och blind som du. Fan vad skönt det hade varit att trots högar med bevis från både denna tråd och idioterna själva, välja att blunda och försöka måla om sanningen till något bättre.
Är du ute efter att leka hjälte och försvara människor, försvara då människor som genuint inte har gjort fel eller betett sig som svin. Att slösa din energi på att försvara dessa två
när alla bevis finns är fullständigt onödigt.