2024-08-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Ja, de var på semester i somras, men det kan inte vara så att det var P som hade dessa samarbeten och fick betalt för att åka och recensera campingplatserna? Har P skyldighet att betala underhåll till J, har inte hon 6 egna barn att försörja?

Wow! Jag blir alltid så förvånad när människor som du dyker upp. Lycka till.
Citera
2024-08-26, 19:34
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ja, de var på semester i somras, men det kan inte vara så att det var P som hade dessa samarbeten och fick betalt för att åka och recensera campingplatserna? Har P skyldighet att betala underhåll till J, har inte hon 6 egna barn att försörja?

P har skyldighet att betala förskoleavgift som alla andra.
Citera
2024-08-26, 19:37
Medlem
Citat:
Det verkar som att det inte är skattebetalarnas pengar som finansierar deras extravaganta livsstil då båda två har arbeten och stabila inkomster även om kanske inte räcker till. Tack vare deras Instagram-konton har de möjlighet att göra saker som vi vanliga människor bara kan drömma om. Trots eventuella skulder fortsätter de att vara aktiva på sociala medier, kanske för att de ändå kan leva bekvämt. Detta faktum verkar störa er här inne, men låt oss inte döma för snabbt för jag tror vi alla hade gjort precis samma sak.

När det kommer till att J inte betalar underhåll, är det möjligt att deras ekonomi inte tillåter det för tillfället. Kanske är deras utgifter för höga och de har inte tillräckligt med inkomst för att klara av det. Att dra slutsatser baserat på gamla trådar och information från tidigare år är inte rättvist. Vi bör vara försiktiga med att anta och sprida information som inte är aktuell.

När det gäller situationen med lilla T, är det viktigt att komma ihåg att vi bara har en sida av historien från en enda källa på en internetforumtråd som flashback. Både J och P är tysta i ärendet, vilket antyder att det kan finnas mycket mer som inte har avslöjats. Att det inte hör hemma på sociala medier. Att dra snabba slutsatser om föräldraskap och umgängesrätt är inte rättvist när vi inte har tillgång till hela bilden. Att låta spekulationer styra våra åsikter är inte rätt väg att gå. Vi vet inte hur ofta dom har kontakt eller inte. Eller hur?

Slutligen, istället för att agera som en folkdomstol och tro att vi vet allt, borde vi ibland bara vara tysta och lyssna. Att vara tyst och lyssna kan vara mer värdefullt än att sprida rykten och antaganden. Som det gamla talesättet säger: "Speak is silver and silence is gold." Låt oss komma ihåg att det finns alltid mer än vad som möter ögat och att det är viktigt att vara respektfull och försiktig med våra ord och handlingar.

Tillåt mig skratta. 🤣 Vi ”vanliga människor” drömmer inte om att skita i våra barn, inte betala underhåll eller förskoleavgifter eller abortera fullt friska barn på grund av fel kön. Vi ”vanliga människor” drömmer inte heller om att åka på 42 tältsemestrar där bara kostnad för bensin hade täckt flera månaders underhåll för Jockes son som han glömt bort. Och nej. Vi hade definitivt inte ”gjort precis samma sak” är du en så vedervärdig och vidrig människa att DU hade gjort samma sak, stå för det då, men blanda inte in andra eller anta att vi med heder och samvete skulle bete oss som dessa två svin eller ”göra samma sak”.

”När det kommer till att J inte betalar underhåll är det möjligt att deras ekonomi inte tillåter det för tillfället” är du trög, naiv, blind eller bara blundar du fullständigt för exakt allt dom själva lägger ut och alla bevis som kommit fram i denna tråd? Har man råd att avla fram fler ungar efter man glömt bort sin förstfödda, åka på tältsemestrar, bo på hotell, köpa dyr inredning, DÅ HAR MAN FÖR HELVETE RÅD ATT BETALA EN SÅ ENKEL SAK SOM UNDERHÅLL!!!!!

”det är bättre att vara tysta och lyssna” hur i helvete ska vi lyssna tänkte du, när ingen av dom pratar ut, nämner något om det eller förklarar ”deras sida”? Det finns ingen annan sanning förutom att Jocke skiter i sin son, dom skiter i underhåll, förskoleavgifter och listan fortsätter. Allt finns i tråden. Vad mer behöver du?

Tro mig, han har ingen kontakt med sin son. Det hade varit ute på Instagram på 2 sekunder, med bilder, videos och dokumentation ända in i benmärgen. Puckot kan inte träffa sin förstfödda son utan att slå sig på bröstet och fiska komplimanger om vilken fantastisk far han är. Det är många som ifrågasatt var hans T är, dessa kommentarer blir bortplockade eller blockade. Hade han haft kontakt med sin son, hade han gjort allt för att få tyst på dessa kommentarer med ett inlägg om sin son. Men nej. Det är tystare än någonsin.

Vilka stabila inkomster har dom menar du? Ingen av dom har jobbat på år. Och jo, det är vi skattebetalare som finansierar mycket av deras livstil, bland annat är det vi som står för hans sons underhåll eftersom han själv vägrar betala det. Att man kan attraheras av, eller över huvud taget försvara sådant beteende, är så äckligt att jag får kväljningar.

En enda sak hade du rätt i, i din försvarstext, och det är att vi absolut stör oss på hur dom lever och beter sig. Ingen normal människa stöttar eller accepterar att en pappa skiter i sitt barn. Betalar du själv skatt? Skulle du själv kunna acceptera att någon frös ut dina barn? Skulle du själv fullkomligt skita i att betala underhåll, förskoleavgifter med mera och överlåta det till skattebetalare för att åka på tältsemestrar istället? Är svaret ja på dessa frågor säger det mig allt om vad du är för person och då förstår jag att du försvarar detta gränslösa beteende. Men vi andra normala, gör det inte.

Önskar näääästan jag var lika naiv och blind som du. Fan vad skönt det hade varit att trots högar med bevis från både denna tråd och idioterna själva, välja att blunda och försöka måla om sanningen till något bättre.

Är du ute efter att leka hjälte och försvara människor, försvara då människor som genuint inte har gjort fel eller betett sig som svin. Att slösa din energi på att försvara dessa två när alla bevis finns är fullständigt onödigt.
Senast redigerad av Somosdoslocos 2024-08-26 kl. 20:04.
Citera
2024-08-26, 19:48
Medlem
Hade P varit normal hade hon sagt ”vi får hoppa tältsemestrarna i år eftersom bensinen för dessa uppgår i lika mycket kostnader som underhållen för din son, Jocke”. Hon skiter fullständigt i hans son på alla sätt och vis och det är extremt tydligt! Hade P varit en kvinna med samvete och ett gott hjärta hade hon uppmuntrat J att träffa sin son, oavsett diagnoser eller inte. Hon hade inte flängt runt med en man utan bollar och fixat till samarbeten för rynkor, åkt på tältsemestrar osv. Dom (han) hade haft råd att betala underhåll, dom skiter bara i det. Och det resulterar i att vi skattebetalare får stå för det medan han drar på sig ännu mer skulder för uteblivna underhåll. Och så finns det folk som tycker det är försvarbart 🤣🤣🤣 vet inte om jag ska skratta eller spy.
Citera
2024-08-26, 19:50
Medlem
Citat:
Precis som sagt, vi vet inte vad Js inkomst är och inte heller Ps. Det vi vet är att det bor sex barn hos dem, att det finns pengar till tak över huvudet och mat för barnen är en prioritet om ekonomin är ansträngd. Vi vet att alla föräldrar som har barnen merpart får ersättning från försäkringskassan, så ingen av dem står utan inkomst. Den som drabbas är ju J och ingen annan på grund av uteblivet underhåll.

Bara J som drabbas av uteblivet underhåll?! Alltså detta var så dumt att klockorna stannade, tänker därför ej bemöta det. Men stackars, stackars J!
Citera
2024-08-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Hade P varit normal hade hon sagt ”vi får hoppa tältsemestrarna i år eftersom bensinen för dessa uppgår i lika mycket kostnader som underhållen för din son, Jocke”. Hon skiter fullständigt i hans son på alla sätt och vis och det är extremt tydligt! Hade P varit en kvinna med samvete och ett gott hjärta hade hon uppmuntrat J att träffa sin son, oavsett diagnoser eller inte. Hon hade inte flängt runt med en man utan bollar och fixat till samarbeten för rynkor, åkt på tältsemestrar osv. Dom (han) hade haft råd att betala underhåll, dom skiter bara i det. Och det resulterar i att vi skattebetalare får stå för det medan han drar på sig ännu mer skulder för uteblivna underhåll. Och så finns det folk som tycker det är försvarbart 🤣🤣🤣 vet inte om jag ska skratta eller spy.

Precis!

Och J låter ju underhållet öka på skulderna som han sen ytterligare vill få sanerade med andras pengar...

De är så förbannat egoistiska och felprioriterar. Vill man försvara det så delar man troligtvis de karaktärsdragen.
Citera
2024-08-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Precis!

Och J låter ju underhållet öka på skulderna som han sen ytterligare vill få sanerade med andras pengar...

De är så förbannat egoistiska och felprioriterar. Vill man försvara det så delar man troligtvis de karaktärsdragen.
Denna person är antingen en lika vidrig människa med noll moral eller så är det en släkting till någon av dom som försöker släta över deras usla livsval och försvara att en oskyldig pojke blir utfryst. Men nu vet ju alla här att denna person inte heller bryr sig om att betala väsentliga underhåll eller ser problemet i att frysa ut ett barn, det är bara att överlåta allt ansvar till andra och låta skattebetalarna betala!
Citera
2024-08-26, 20:15
Medlem
Jag har inte på något sätt uttryckt att det är acceptabelt att frysa ut ett barn eller att inte betala underhåll. Men det finns ofta orsaker. Jag har försökt poängtera är att vi inte har någon information om detta alls. Vi vet inte om mamman saboterar umgänget, vi vet inte hur deras umgänge ser ut, eller hur ofta de har kontakt. Eftersom de inte delar något på sina sociala medier antar jag att det finns mer än vad vi känner till.

Men att försöka diskutera med er här är helt meningslöst, därför vi med annan åsikt än er har FEL. Vi är många som följer tråden men inte engagerar sig för det är helt hopplöst. Ni har bestämt er för er sanning och är inte öppna för andra perspektiv.

Därför hoppas jag att den som läser detta tar det med en nypa salt när de läser tråden.
Citera
2024-08-26, 20:20
Medlem
Citat:
Det verkar som att det inte är skattebetalarnas pengar som finansierar deras extravaganta livsstil då båda två har arbeten och stabila inkomster även om kanske inte räcker till. Tack vare deras Instagram-konton har de möjlighet att göra saker som vi vanliga människor bara kan drömma om.
Citat:
När det kommer till att J inte betalar underhåll, är det möjligt att deras ekonomi inte tillåter det för tillfället. Kanske är deras utgifter för höga och de har inte tillräckligt med inkomst för att klara av det.

Det här var så hjärndött så jag var tvungen att logga in och kommentera. Du säger ju emot dig själv, de har enligt dig stabila inkomster men ekonomin tillåter inte att Jocke hostar upp underhållet?

Jag utgår från att Jocke nöjt sig med lägsta möjliga nivå av underhåll om han någonsin behagat betala. Lägsta nivån på underhåll för ett barn i T’s ålder ligger på cirka 1670 kronor i månaden. Hur kan en vuxen människas ”stabila inkomst” inte tillåta det? Nej usch lägg ner. Mycket kan man tycka om tråden och vad som skrivs men för en loser som övergett sitt barn finns inget försvar.

Vill tillägga att jag är en vanlig människa men ändå inte drömmer om nätter på steam hotel, ohyggliga mängder ungar och tältsemester med kronokalle flåsandes i nacken. Tala för dig själv.
Senast redigerad av Lyxfelllan 2024-08-26 kl. 20:27.
Citera
2024-08-26, 20:21
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Jag har inte på något sätt uttryckt att det är acceptabelt att frysa ut ett barn eller att inte betala underhåll. Men det finns ofta orsaker. Jag har försökt poängtera är att vi inte har någon information om detta alls. Vi vet inte om mamman saboterar umgänget, vi vet inte hur deras umgänge ser ut, eller hur ofta de har kontakt. Eftersom de inte delar något på sina sociala medier antar jag att det finns mer än vad vi känner till.

Men att försöka diskutera med er här är helt meningslöst, därför vi med annan åsikt än er har FEL. Vi är många som följer tråden men inte engagerar sig för det är helt hopplöst. Ni har bestämt er för er sanning och är inte öppna för andra perspektiv.

Därför hoppas jag att den som läser detta tar det med en nypa salt när de läser tråden.

Toffeln berättar ju precis hur det ligger till med mamman till T i detta patetiska inlägg:

(FB) Influenser förlorat ett barn

Mamman saboterar inte ett dugg.
Det är den lilla patetiska råttan som inte tar sitt ansvar.

Edit: du lyckades verkligen skaka liv i denna tråden.
Nu är den populärare än någonsin såhär en tråkig måndagkväll
Senast redigerad av nintendoKalle 2024-08-26 kl. 20:24.
Citera
2024-08-26, 20:25
Medlem
Så fort det börjat hetta till här så lägger Pannan ut en QA med egenskrivna frågor. Så himla genomskinligt och patetiskt.

Särskilt när hon som alltid ska spela så otroligt skenhelig.

Tur att hon har sin hjärtearme som inte är det minsta insatta (eller själva fuskmåsar).
Citera
2024-08-26, 20:38
Medlem
Citat:

Du fattar verkligen fortfarande inte. Det finns bevis för allt. Vi sitter inte och häver ur oss saker som inte stämmer, eller som inte har belysts av dom själva eller utdrag från kronofogden där det bland annat uppkommer att varken underhåll eller förskoleavgifter betalas.

Detta är två individer med usla prioriteringar, som fryser ut ett oskyldigt barn och vägrar ta ansvar för sina handlingar och misstag. De väljer att åka på tältsemester istället för att lägga dom pengarna på underhåll. De aborterar friska barn på grund av fel kön. Detta har hon själv skrivit i en sluten Facebookgrupp.

ALLT vi diskuterar här har dom själva gått ut med, eller så går det att leta upp/ta ut från myndigheter. Deras beteenden, livsval och livsstil är inte på något sätt försvarbart. Det går inte ens att hitta andra ursäkter, förklaringar eller se från annat synsätt. För det finns bara en sanning och ett sätt att se det på, att dessa två låter skattebetalare stå för saker de inte själva vill betala, de prioriterar allt förutom hans son, väljer att göra samarbeten med hotell och skönhetssalonger istället för att stå för underhåll och förskoleavgifter. De hade kunnat göra rätt för sig. Men dom vill inte.

Hade dom verkligen haft så dåligt med pengar (vilket dom inte har) att de inte hade kunnat betala underhåll (vilket dom kan, men dom vill inte) så hade Jocke kunnat få till ett samarbete med prylar som han hade kunnat sälja (det är P väldigt bra på, att få gratissaker hon sedan säljer dyrt) och på så sätt få in pengar till underhåll. Det finns lösningar på alla deras ursäkter och problem. Dom väljer bara att skita i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in