Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-22, 20:29
Medlem
VARFÖR behöver man ta bild å skriva ut att man har köpt nya underkläder. Stackars hennes barn som behöver ha en mamma som hänger ut sig sådär.

J. Maken till toffel får man fan leta efter. Han är som en levande parodi på sig själv om det är möjligt..
Citera
2024-08-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelskrutt
VARFÖR behöver man ta bild å skriva ut att man har köpt nya underkläder. Stackars hennes barn som behöver ha en mamma som hänger ut sig sådär.

J. Maken till toffel får man fan leta efter. Han är som en levande parodi på sig själv om det är möjligt..

Pannan har ett enormt behov av bekräftelse hela tiden, och just nu kan hon inte få det via sina sjuka barn så hon får köra på sin egen kropp istället.

Tristessen väntar alltid bakom hörnet för henne och livet med Joakim är garanterat inte speciellt spännande längre.
Citera
2024-08-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Bara att skicka ett PM till honom här på Fb.
Hallerheim är hans nick.
Senast aktiv för ca en timme sen så han besöker säkert denna tråden frekvent utan att våga kommentera.
Har två inlägg i den numera låsta tråden om honom och P där han försvarar sig uselt om sitt beteende:

(FB) Influenser förlorat ett barn

Första gången jag läser detta och säger bara herregud! Han säger ju emot sig själv i varje mening. Ts mamma vill ha vårdnaden men vill också promt skicka t till honom. Hmm hur går det där ihop? Alla tycker t har diagnos men ändå utreds han inte?
Citera
2024-08-22, 21:14
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrafinken
Följt tråden länge utan att skriva.

Blivit heligt förbannad flertalet gånger, men detta tog väl ändå priset?!

Joakims senaste inlägg om att han han har ångest för skulderna, att förlora ett(?!) barn och att han har sju fina barn/bonusbarn.

Han kan inte ens nämna lilla T, bara raderar stackaren totalt…

Han förtjänar verkligen inte titeln som pappa.

Där borde han tänka efter. Rätt mycket också.
Citera
2024-08-22, 22:14
Medlem
Jocke kan köra upp hela sin novell med ursäkter i röven på P och hålla käft. Jag skiter i hur mycket ena föräldern vill ha vårdnaden, det är fortfarande ingen ursäkt. Även om ena föräldern har vårdnaden kan man anstränga sig för att ha en relation med sitt barn. Det är ens plikt som föräldrar, oavsett hur mycket diagnoser ett barn har eller inte har. Man kämpar för sitt barn, oavsett vad den andra föräldern säger eller tycker.

Han hade en fungerande relation med sin son innan P kom in i bilden. Vad ändrades sen? Jo P och hennes ungar. Att han är så fruktansvärt blind att han inte ser eller förstår vad orsaken till detta är får mig att fundera på hur många skruvar som fattas i den verktygslådan.

Han valde att flytta långt ifrån sin son.
Han valde att överlämna vårdnaden till mamman.
Han valde och fortsätter att aktivt välja att inte anstränga sig för att träffa sonen.
Han, är en 40 årig mansgris som har val i livet. Ett barn väljer aldrig bort sin förälder. Men att som förälder välja bort sitt barn, och komma med ursäkter till varför man gör detta, då är man bottenskrap.

Alla vet att barn med diagnoser ofta behöver mer trygghet än andra. Jag undrar om han är medveten om vilka förödande konsekvenser det kan få för ett barn när ena föräldern försvinner så som han gjort.

Ser även någon som säger att Jocke är så fantastisk som ’åstadkommit mycket i livet’. Jocke har inte åstadkommit ett skit i sitt liv förutom att dra på sig skulder, gå från spelberoende till P-beroende, svika sin son och ha tungan i röven på P. Om det är detsamma som att åstadkomma stora saker i livet, så tillåt mig att skratta.

Fråga dig själv Jocke, om det verkligen är äkta kärlek när någon får en att bli båda arg och ledsen med jämna mellanrum. Du lever i en giftig relation, inse det nångång.
Citera
2024-08-22, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Men vad är de du säger?!😳 vafan är detta för människor? Varför gjorde hon abort? & varför struntar dom i hans barn? Hur gammal?
Får en helt annan uppfattning av dom nu. 😳
Hon gjorde abort pga könet på bebisen. Hennes sambo ville inte ha en pojke till, nämligen.
Så pojkbebisen aborterades och de gjorde därefter ett nytt försök, och det barnet var flicka, så hon fick födas
Citera
2024-08-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Detta!! Istället för att åka på massor av semesterresor med nya familjen så kan han väl åtminstone åka iväg en vecka med enbart sin son?!
En hel vecka? Glöm det, han har inte alls råd att åka och besöka sonen ens en gång. Det kostar för mycket bensin. Han har själv sagt det.
Citera
2024-08-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Jocke kan köra upp hela sin novell med ursäkter i röven på P och hålla käft. Jag skiter i hur mycket ena föräldern vill ha vårdnaden, det är fortfarande ingen ursäkt. Även om ena föräldern har vårdnaden kan man anstränga sig för att ha en relation med sitt barn. Det är ens plikt som föräldrar, oavsett hur mycket diagnoser ett barn har eller inte har. Man kämpar för sitt barn, oavsett vad den andra föräldern säger eller tycker.

Han hade en fungerande relation med sin son innan P kom in i bilden. Vad ändrades sen? Jo P och hennes ungar. Att han är så fruktansvärt blind att han inte ser eller förstår vad orsaken till detta är får mig att fundera på hur många skruvar som fattas i den verktygslådan.

Han valde och fortsätter att aktivt välja att inte anstränga sig för att träffa sonen.
Han, är en 40 årig mansgris som har val i livet. Ett barn väljer aldrig bort sin förälder. Men att som förälder välja bort sitt barn, och komma med ursäkter till varför man gör detta, då är man bottenskrap.

Alla vet att barn med diagnoser ofta behöver mer trygghet än andra. Jag undrar om han är medveten om vilka förödande konsekvenser det kan få för ett barn när ena föräldern försvinner så som han gjort.

Ser även någon som säger att Jocke är så fantastisk som ’åstadkommit mycket i livet’. Jocke har inte åstadkommit ett skit i sitt liv förutom att dra på sig skulder, gå från spelberoende till P-beroende, svika sin son och ha tungan i röven på P. Om det är detsamma som att åstadkomma stora saker i livet, så tillåt mig att skratta.

Fråga dig själv Jocke, om det verkligen är äkta kärlek när någon får en att bli båda arg och ledsen med jämna mellanrum. Du lever i en giftig relation, inse det nångång.

Verkligen!!

Pannan har noll respekt för denna man och behandlar honom därefter, för vad hon än säger så har hon fått sin vilja igenom dvs han har lämnat allt han hade för att vara med henne, och hon ser ner på honom pga det (även om hon inte säger det rakt ut).

Pannan har ingen bra fostran utan är uppvuxen med missbrukande svikande föräldrar och det har gett henne livslånga ärr även om hon själv ska spela så jäkla perfekt.
Ingen aning om vad för hem Joakim kommer ifrån men någon stark fadersfigur verkar han inte ha haft då Pannan snabbt stampade ner hela hans identitet i marken och skiljde honom från sin son.

Förstår att han är både ledsen och arg över att vara hennes springpojke och barnvakt.
För även om han kanske gillar hennes barn så ÄLSKAR han dom inte, så som han faktiskt älskade sin, numera bannlysta, äkta förstfödda son.

Och sen har de mage nog att gnälla över en flashbacktråd, som att det vore dess största problem. Fokusförflyttning är skönt en stund, men verkligheten lurar hela tiden där bakom hörnet.
Citera
2024-08-22, 22:49
Medlem
Citat:

Var det inte så dessutom att han hade ett rätt bra jobb tidigare, men fick sparken efter att blivit avslöjad med att förskingra pengar?
Citera
2024-08-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Var det inte så dessutom att han hade ett rätt bra jobb tidigare, men fick sparken efter att blivit avslöjad med att förskingra pengar?

Yes, han hade ett bra jobb.. sen träffade han Patricia. Och det blev SÅ bra och kärleksfullt 😴🤮
Citera
2024-08-22, 23:29
Medlem
Citat:

+100 på den.
Pappan till mina barn gjorde en ”liknade resa” när han blev kär i en annan. Fine att du blir kär på nytt, men man överger för fasiken inte sina barn!!?
Det gick ett par år innan han sedan insåg sitt livs misstag att bli kär i en narcissistisk kvinna. Det är giftigt och är man en riktigt svag man som mitt ex var och som J också ger sken utav (tassar på tå för sin nya och hennes behov) så är det väldigt lätt att vara efterklok.
Problemet är bara att barnen nu är tillräckligt stora för att ha insett vad deras pappa gjort och vill inte ha honom i sitt liv, de anser att han inte fyller någon funktion. Trots att jag som mamma försöker vara opartisk och ”motivera dem” så kommer jag aldrig att tvinga dem till något.
De levde med en närvarande pappa tills detta skedde, precis som J gjorde med T innan. Som sagt,

K A R M A I S A B*T C H.
Senast redigerad av Trollmamsen 2024-08-22 kl. 23:31.
Citera
2024-08-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmamsen
+100 på den.
Pappan till mina barn gjorde en ”liknade resa” när han blev kär i en annan. Fine att du blir kär på nytt, men man överger för fasiken inte sina barn!!?
Det gick ett par år innan han sedan insåg sitt livs misstag att bli kär i en narcissistisk kvinna. Det är giftigt och är man en riktigt svag man som mitt ex var och som J också ger sken utav (tassar på tå för sin nya och hennes behov) så är det väldigt lätt att vara efterklok.
Problemet är bara att barnen nu är tillräckligt stora för att ha insett vad deras pappa gjort och vill inte ha honom i sitt liv, de anser att han inte fyller någon funktion. Trots att jag som mamma försöker vara opartisk och ”motivera dem” så kommer jag aldrig att tvinga dem till något.
De levde med en närvarande pappa tills detta skedde, precis som J gjorde med T innan. Som sagt,

K A R M A I S A B*T C H.

Det är verkligen dags för Hallerheim att uppdatera sin förljugna svansång, eller iaf jaga ifatt lillkorven som uppenbarligen gömt sig ordentligt i kallingarna hans. Kanske han kan stå upp för ALLA sina avlade barn om han har lillsnorren i handen (hittar han samtidigt kulorna så är det en ren bonus).

Kan tänka mig att han dryper av ångest-svett 24/7 och ser sin stora, otroligt söta son,Tristan framför sig varje gång han sluter ögonen.

Paddan känner sig däremot svinnöjd just nu, då hon tror sig ha jagat bort alla oönskade fenomen från sin skräniga fiskmåsflock, men som du säger så kommer KARMA tillsist störta i Paddans enorma landningsbana...
Tacka fan att båda behöver botox, i förebyggande syfte..
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-08-23 kl. 01:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in