Citat:
Ursprungligen postat av
WHOWILLIBE
Men snälla, du skriver och tänker som en sjuåring (förlåt alla sjuåringar). "Risken stor att du inte känner fadern som du ska uppfostra barnet ihop med", nej det säger väl sig själv att man inte känner en person redan efter en månad? "Betyder det att du gjort ett medvetet val", öh ja för det är ju knappast omedvetet att välja att behålla? Men bara för det betyder det inte att det inte blir bra. Det är nog många kvinnor som sitter och piper i den här tråden som lever med mansbebisar och ensamstående mammor där farsan har valt att dra för att en bebis va ju inte så rolig.
Kul ändå att folk anklagar P för att använda abort som preventivmedel men väljer man att behålla bebis i magen och inte göra abort så är det också fel... 😂😂😂
Att jag ens ska behöva svara på detta: En gång ingen gång, två gånger en gång för mycket. Har du någonsin hört det uttrycket?
Om du tex råkat bli gravid en gång och behövt göra en abort som du tyckte var jobbigt kanske du är extra försiktig nästa gång eller hur?
Om du tex blir gravid med snubbe 1 månad in i ett förhållande en gång och tvingas skiljas för att ni var för olika i föräldraskapet och barnet behöver växa upp i 2 hem från spädbarnsåldern, så kanske du inte gör exakt samma sak med nästa snubbe eller hur?
Oftast lär man sig den hårda vägen av sina misstag och detta har jag stor respekt för! Det råkar bli fel men hej vi löser det och gör inte samma sak igen. Men detta fattar varken p el tingeling. De går igenom samma sak igen och igen och igen. Jag vet inte om det är låg iq el impulsivitet, men jag ställer mig hur som helst kritisk tiii att de inte försöker göra om göra rätt i kommande relationer, barn osv