2024-05-17, 23:51
Medlem
Ingen som har reflekterat över P beteende?
Av den uppfattningen jag har fått känns det som att det stämmer på x antal punkter.

Vanliga symtom på narcissistisk personlighetsstörning är:

1.En narcissist har en orealistisk självbild och en starkt överdriven tilltro till sin egen förmåga.
2.En narcissist har höga tankar om sig själv.
3.En narcissist anser ofta att andra människor är medelmåttor.
4. En narcissist drivs av att få beundran av andra och vill upphöja sig själv i alla situationer.
5.En narcissist har svårt att ta kritik och att bli konfronterad.
6.Narcissister Blir ofta isolerade och nedstämda då ingen person i omgivningen kan bekräfta de höga tankarna de har om sig själva
Citera
2024-05-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Skänkte inte ett öre då jag såg igenom människans utnyttjande av hög följarskara när hon tiggde pengar för katten hon hade med L. Sen tog de in på hotell dagarna efter.. 🙃

Fast det där är rätt konstigt

Hon har ändå tillräckligt med följare för att kunna få hotellvistelser gratis
Citera
2024-05-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Av den uppfattningen jag har fått känns det som att det stämmer på x antal punkter.

1.En narcissist har en orealistisk självbild och en starkt överdriven tilltro till sin egen förmåga.
4. En narcissist drivs av att få beundran av andra och vill upphöja sig själv i alla situationer.
6.Narcissister Blir ofta isolerade och nedstämda då ingen person i omgivningen kan bekräfta de höga tankarna de har om sig själva

Jättevanligt numera att influensers också har narcissism
Citera
2024-05-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis

Nej, det var inte en insamling till hotellvistelse utan till veterinärvården för deras katt.

P (och L) hade nyligen byggt hus och flyttat och iom flytten blev det ngt meck med autogirot, så P hade inte märkt att de ej betalat försäkringen för katten. (Så förklarade P iaf) Så blev katten påkörd och behövde vård.

Minns att jag tyckte att det var en helt sjuk insamling och att det skavde att de (P och L) nyss byggt ett flott stort hus, men saknade buffert för veterinärkostnader till katten...

Och sedan efter den händelsen åkte de iväg på hotell.

Har undrat vad som hände med kattstackaren (Sixten)? Djur hos P verkar inte bli långlivade iaf...
Citera
2024-05-18, 00:10
Medlem
Citat:

Fast detta var ju ett par år sen, hade hon verkligen lika många följare då?!
Pannan verkar inte ha speciellt många samarbeten heller, kanske något fattigt där hon får gratiskläder eller PR bud för att visa upp grejerna. Hon är vare sig speciellt trevlig eller lockande för stora företag att göra samarbeten med.
Citera
2024-05-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Nej, det var inte en insamling till hotellvistelse utan till veterinärvården för deras katt.

P (och L) hade nyligen byggt hus och flyttat och iom flytten blev det ngt meck med autogirot, så P hade inte märkt att de ej betalat försäkringen för katten. (Så förklarade P iaf) Så blev katten påkörd och behövde vård.

Minns att jag tyckte att det var en helt sjuk insamling och att det skavde att de (P och L) nyss byggt ett flott stort hus, men saknade buffert för veterinärkostnader till katten...

Och sedan efter den händelsen åkte de iväg på hotell.

Har undrat vad som hände med kattstackaren (Sixten)? Djur hos P verkar inte bli långlivade iaf...

Djur och barn är till för att tjäna pengar på enligt Pannan. Om de försvinner på vägen spelar ingen roll för då skaffar man bara en ny.

Har aldrig någonsin blivit av med mitt autogiro bara för att jag flyttar, det dras från samma bankkonto oavsett vart jag bor. Hon ljuger frisk som vanligt. Sanningen är väldigt främmande för familjen Karlsson.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-05-18 kl. 00:15.
Citera
2024-05-18, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livspussel
Vad jag fått höra så är Patricia väldigt aktiv i tråden till och från under olika alias.

Jag har följt tråden sedan början och fått information parallellt och det finns så mycket att berätta om allt men skulle jag avslöja för mycket är risken stor att min källa listar ut vem jag är för hen läser här som fler av Patricias andra vänner gör. Kan kort säga att hela Bålsta skakar på huvudet över situationen Patricia och Jocke hela tiden hamnar i eller lättare sagt skapar själva ...

Tristan var tydligen för jobbig och problematiskt för Patricia som gett honom diagnosen autism och sagt att han är lika efterbliven som sin mamma som ska ha någon funktionsvariation, jag har ingen aning om vilken. Mamman ska enligt Patricia vara avundsjuk på Patricia eftersom att Jocke inte ville ha barn med henne egentligen så Tristan ska inte ha varit lika efterlängtad som Patricias och Jocke barn för Jocke älskade henne inte längre. Exet alltså när hon blev gravid.

Patricia låter inte Jocke träffa Tristan utan att Loui är med för hon är tydligen fruktansvärt svartsjuk på Tristan som inte kan få några timmars ensamtid med sin pappa de få gånger det varit umgänge.

6 månader efter inslamlingen var pengarna nästan slut och Patricia och Jocke visste inte om det skulle finnas tillräckligt mycket pengar kvar att betala ilses gravsten.

Patricia klarar inte av att någon ifrågasätter hennes beslut och omges bara av människor som håller med henne och tycker som hon.

Så det gömmer sig väldigt många skelett i den här garderoben kan jag säga!

Detta är ju helt galet av dem!

Jasså? Så P är aktiv och skriver här inne. Visst ser man när det är ngn som försöker att gå in och "styra upp", men trodde det var deras vänner och bekanta och inte P själv.

Undrar vad de försöker att uppnå med detta? Tråden kommer att ligga kvar oavsett vad de skriver, och det är Flashback liksom....

Vad gäller insamlingspengarna så säger det ju sjukt mycket om deras inställning till pengar!!!! Och hade de nu fått skuldsanering (vilket jag inte hoppas på för dem) så hade de ju snabbt sett till att hamna i samma position igen. De borde kanske vara med i Lyxfällan?

Ja, det märks verkligen att P inte kan ta emot att någon annan har en åsikt eller ser på något de gör på ett annat sätt än hon vill visa det på.

Enligt min åsikt så har de verkligen visat på vilket hyckleri det är i influencerbranschen. Hur man kan vrida och vända, fota och styla till att få den kladdigaste skiten att se ut som guld.
Citera
2024-05-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Djur och barn är till för att tjäna pengar på enligt Pannan. Om de försvinner på vägen spelar ingen roll för då skaffar man bara en ny.

Har aldrig någonsin blivit av med mitt autogiro bara för att jag flyttar, det dras från samma bankkonto oavsett vart jag bor. Hon ljuger frisk som vanligt. Sanningen är väldigt främmande för familjen Karlsson.

Jag minns inte om de inte bytte bank med i vevan när de byggde huset. Så de flyttade över allt till den där lånet var, men detta har kag inte så bra minne av.

Ja, du har rätt att djuren används som content.
Citera
2024-05-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123

Självklart så lider hon av någon typ av personlighetsstörning.

En mycket osmaklig människa att ha och göra med, Pannan är så otroligt grinig mot alla som säger emot henne (hon hängde tex ut mitt alias här på sina sociala medier då hon blir väldigt stött över att jag har mage nämna att kejsar Patricialjug är naken).

Egentligen tycker jag lite synd om henne som ligger sömnlös natt efter natt och funderar på hur hon framställes på sociala medier och svettas av ångest för alla skulder/usla val hon gjort i livet.
En gång i tiden så framställdes hon ändå som en hyfsat kreativ snäll tjej som pysslade med blommor och inredning.
Mycket långt ifrån det monster hon påminner om idag.

Hoppas Joakim faktiskt vaknar upp nån dag och sätter ner foten, tex att han kräver få ha kontakt med sin son igen, för det måste vara en stor skam även för honom att behöva överge sitt egna kött och blod för en simpel tinderdejt som enbart visade sig vara ett luftslott med köpta bröst (gissar att L fick betala för skiten). Det vore kanske skönt även för honom att slippa krypa under mattan varje gång det ringer på dörren, soc eller kronofogden.

Så tragiskt vad F kändisskap och lite köpta följare på IG kan göra med människor 😢
Citera
2024-05-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Detta är ju helt galet av dem!

Jasså? Så P är aktiv och skriver här inne. Visst ser man när det är ngn som försöker att gå in och "styra upp", men trodde det var deras vänner och bekanta och inte P själv.

Undrar vad de försöker att uppnå med detta? Tråden kommer att ligga kvar oavsett vad de skriver, och det är Flashback liksom....

Vad gäller insamlingspengarna så säger det ju sjukt mycket om deras inställning till pengar!!!! Och hade de nu fått skuldsanering (vilket jag inte hoppas på för dem) så hade de ju snabbt sett till att hamna i samma position igen. De borde kanske vara med i Lyxfällan?

Ja, det märks verkligen att P inte kan ta emot att någon annan har en åsikt eller ser på något de gör på ett annat sätt än hon vill visa det på.

Enligt min åsikt så har de verkligen visat på vilket hyckleri det är i influencerbranschen. Hur man kan vrida och vända, fota och styla till att få den kladdigaste skiten att se ut som guld.

Ändå lite kul att p eventuellt kallat oss outbildade 😆
Citera
2024-05-18, 08:27
Medlem
Hon har verkligen ett äckligt beteende. Sorgligt att hon inte har ens lite självinsikt.
Att hon inte ens kan se att hennes val är egoistiska, ingen tanke på att lägga all sin tid på dom andra barnen efter förlusten av I. Nej istället verkar fokus endast ha varit att skaffa ett nytt/till barn där hon utsätter de andra barnen för ett nytt trauma och även låter ännu en bebis få kämpa för sitt liv. Och ja, det är hennes val eftersom det är hon som väljer att skaffa barn igen trots att hennes kropp tydligen inte kan bära barn. Fattar hon inte det själv eller är hon blåst på riktigt?

Undrar om hon och bankkvinnan fortfarande är vänner förresten?
Citera
2024-05-18, 09:05
Medlem
Citat:
Ändå lite kul att p eventuellt kallat oss outbildade 😆

Årets skämt! Det är nog precis tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto