2024-04-23, 14:56
Medlem
Jag förstår också att man vill ha bilder, men det är ändå obegripligt att man i den svåra stunden vid så många tillfällen tar fram mobilen och filmar/fotograferar. Stunder där barnet kämpar för sitt liv. Jag hade aldrig kommit på tanken att ta bilder eller filma i en situation där mitt barn kämpar för sitt liv. Det hade banne mig varit det sista jag tänkt på.
Citera
2024-04-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Jag förstår också att man vill ha bilder, men det är ändå obegripligt att man i den svåra stunden vid så många tillfällen tar fram mobilen och filmar/fotograferar. Stunder där barnet kämpar för sitt liv. Jag hade aldrig kommit på tanken att ta bilder eller filma i en situation där mitt barn kämpar för sitt liv. Det hade banne mig varit det sista jag tänkt på.

Helt korrekt, har själv haft barn på neo som varit svårt sjuka och jag har kanske någon bild sparad från den tiden. Det var liksom inte läge att ta fram kameran utan man hade helt andra tankar i skallen.
Citera
2024-04-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Helt korrekt, har själv haft barn på neo som varit svårt sjuka och jag har kanske någon bild sparad från den tiden. Det var liksom inte läge att ta fram kameran utan man hade helt andra tankar i skallen.
Jag har också något enstaka foto på mitt barn från neo, det är en lång historia jag skrivit lite om på min privata Instagram där jag bara har personer jag känner, men jag har inte delat nån bild när barnet ligger helt blottat med slangar och skit.
Det är nånting med utsatta/sjuka människor och djur, ännu värre avlidna. Det är inget för allmän beskådan. Och jag tycker fasen inte man gör som man vill, som jag gissar att P skulle säga, barnet har ju ingen talan.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-04-23 kl. 18:32.
Citera
2024-04-23, 18:36
Medlem
Åhhh bara så sjukt att lägga upp bilder (utan förvarning) på ett dött barn!! SITT döda barn!?? Vill man att andra människor ska se sitt barn dött?? En död människa.
Snacka om att inte ha respekt för människoliv. Fruktansvärt galet att hennes anhöriga inte reagerar heller - hade det varit jag som gjort det hade man nog fått höra både ett och annat från ens syskon och föräldrar. Det är verkligen inte sunt. Alltså, följer inte hennes äldsta barn henne? Snacka om att tvinga på dem att behöva återuppleva ett trauma.

Det är 2024 och hon har fortfarande inte fattat att hennes roll som förälder är att skydda sitt/sina barn. ”Jonä men pannan gör tvärtom. Hon som har såååå många barn och minsann vet bättre än alla andra föräldrar/läkare/medmänniskor eftersom hon fött såååå många barn”.
Usch, kvinnan borde gå en onlinekurs i barnrätt och barnkonventionen, typ så.
Citera
2024-04-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Jag har också något enstaka foto på mitt barn från neo, det är en lång historia jag skrivit lite om på min privata Instagram där jag bara har personer jag känner, men jag har inte delat nån bild när barnet ligger helt blottat med slangar och skit.
Det är nånting med utsatta/sjuka människor och djur, ännu värre avlidna. Det är inget för allmän beskådan. Och jag tycker fasen inte man gör som man vill, som jag gissar att P skulle säga, barnet har ju ingen talan.

Men precis, det är ju mer sunt förhållningssätt. Men P bryr sig som sagt inte och bara kör på med obehagliga bilder utan minsta tanke på barnens känslor.

Det tänket går ju i familjen då hennes värdelösa pojkvän också skiter totalt i sin avkomma förutom de han har med Pannan.
Citera
2024-04-23, 19:38
Medlem
Nu kommer väl flera att skrika om att jag är P/Ps största fan, men jag känner att jag vill nyansera lite ifall andra änglamammor läser det ni skriver om att fota/filma sitt barn, lägga ut bilder med mera.

Mitt barn föddes stilla. Mitt älskade, efterlängtade barn dog. Men jag var precis lika stolt över mitt barn som alla andra föräldrar är, jag ville visa mitt barn för hela världen och berätta längd och vikt - precis som alla andra nyblivna föräldrar gör. Jag har kämpat för att inte lägga ut bild på mitt barn på mina sociala medier, för egentligen hade jag verkligen velat göra det. Jag vill att alla ska se hur perfekt mitt barn var. Men som sagt har jag stått emot, men ändå visat min släkt och vissa vänner.

Man blir (ofta) uppmuntrad att ta bilder och filma sitt barn av sjukvårdspersonalen. Man har ingenting annat kvar än dessa bilder. Jag förstår att hon lagt ut bilder precis som jag förstår att ni blir berörda av det. Särskilt när man pratar om sina andra barn, vill man inte glömma barnet som saknas.

Jag förstår som sagt att ni blir illa berörda, och jag försvarar ingenting annat av det P gjort. Men jag ville bara berätta lite om "hur man ens kan komma på tanken att filma sitt barn som kommer att dö" osv... I det här kan jag förstå henne.
Citera
2024-04-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptogen
Nu kommer väl flera att skrika om att jag är P/Ps största fan, men jag känner att jag vill nyansera lite ifall andra änglamammor läser det ni skriver om att fota/filma sitt barn, lägga ut bilder med mera.

Mitt barn föddes stilla. Mitt älskade, efterlängtade barn dog. Men jag var precis lika stolt över mitt barn som alla andra föräldrar är, jag ville visa mitt barn för hela världen och berätta längd och vikt - precis som alla andra nyblivna föräldrar gör. Jag har kämpat för att inte lägga ut bild på mitt barn på mina sociala medier, för egentligen hade jag verkligen velat göra det. Jag vill att alla ska se hur perfekt mitt barn var. Men som sagt har jag stått emot, men ändå visat min släkt och vissa vänner.

Man blir (ofta) uppmuntrad att ta bilder och filma sitt barn av sjukvårdspersonalen. Man har ingenting annat kvar än dessa bilder. Jag förstår att hon lagt ut bilder precis som jag förstår att ni blir berörda av det. Särskilt när man pratar om sina andra barn, vill man inte glömma barnet som saknas.

Jag förstår som sagt att ni blir illa berörda, och jag försvarar ingenting annat av det P gjort. Men jag ville bara berätta lite om "hur man ens kan komma på tanken att filma sitt barn som kommer att dö" osv... I det här kan jag förstå henne.

Beklagar verkligen. Och har full förståelse för att man vill ha foton och minnas barnet. Jag förstår också att man vill visa upp barnet såklart och är stolt! 💖och jag tycker att man ska göra det om man vill. Men hennes beteende har passerat det jag tycker är okej. Tänkte skriva "normala" men vad är normalt i ett sånt läge? Alla sörjer på olika sätt och det finns inget rätt eller fel. Däremot har alla människor sin integritet.

Det kan ju P inte avgöra egentligen, ingen förutom barnen som offentliggörs till höger och vänster. Liksom många andra influensers barn. Vem vet hur dom känner när dom är gamla nog att förstå? Att bli exploaterade på det viset? Det handlar inte bara om avlidna, utan även att lägga upp bilder och filmer på övriga sjuka barn.
Citera
2024-04-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptogen

Jag tror absolut inte du är Pannans största fan men är också helt säker på att du inte skulle fläka upp bilder på ditt likstela döda barn till alla som vill se/råkar scrolla lite på IG.
Nu pratar vi inte om sorg och vara stolt över det barn som dött utan ur ren kommersiellt syfte.
Citera
2024-04-23, 22:18
Medlem
Tror P kommer bli gravid igen rätt snart. Hon måste om hon ska få alla gratissaker och samarbeten som håller upp fasaden att de har det gott ställt. Fast verkligheten är en helt annan.

Ju fler barn man har, då räknas bilar, hus, kläder och annat högre som de får behålla, undra om de vinner på att de räknas att de inte kommer kunna återbetala sina skulder om de får fler barn, och de kommer därför lättare bli godkända för skuldsanering? Någon som vet?
Citera
2024-04-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan
Tror P kommer bli gravid igen rätt snart. Hon måste om hon ska få alla gratissaker och samarbeten som håller upp fasaden att de har det gott ställt. Fast verkligheten är en helt annan.

Ju fler barn man har, då räknas bilar, hus, kläder och annat högre som de får behålla, undra om de vinner på att de räknas att de inte kommer kunna återbetala sina skulder om de får fler barn, och de kommer därför lättare bli godkända för skuldsanering? Någon som vet?

Detta är något jag tänkt på tidigare. Det verkar som att många influensers skaffar barn efter barn just pga detta. De vill få fler följare och tjäna mera.
Citera
2024-04-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarflickaan

Jag tror absolut Upplands största hål Pannan kommer skaffa fler barn, oavsett om de föds för tidigt/får diagnoser/dör etc.

För Pannan lider själv av en IF pga sin egna för tidiga födsel (hon säger alltid att det inte spelar nån roll om man föds för tidigt och ändå är hon bara ett par cm från att räknas som dvärg samt själv inte klarar av att fullfölja en graviditet )
och hon kan inte se längre än näsan räcker.

Pannan kommer sluta som Mirka, 13 barn, fd influenser, lämnad fattig och hemlös. Och Pannan kommer precis som Mirka börja försörja sig via OnlyFans 🤮
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-04-23 kl. 23:26.
Citera
2024-04-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tror absolut Upplands största hål Pannan kommer skaffa fler barn, oavsett om de föds för tidigt/får diagnoser/dör etc.

För Pannan lider själv av en IF pga sin egna för tidiga födsel (hon säger alltid att det inte spelar nån roll om man föds för tidigt och ändå är hon bara ett par cm från att räknas som dvärg samt själv inte klarar av att fullfölja en graviditet )
och hon kan inte se längre än näsan räcker.

Pannan kommer sluta som Mirka, 13 barn, fd influenser, lämnad fattig och hemlös. Och Pannan kommer precis som Mirka börja försörja sig via OnlyFans 🤮

Gör Mirka det?? Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in