2024-05-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironmountain92
Exakt så.

Hon har lyckats godkänna 400 st nya följare samtidigt som hon "sitter och håller Ebba i handen" hela tiden.

Duktigt gjort att lyckas med allt detta samtidigt 🤮
Citera
2024-05-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ingen vettig människa kan förstå varför MBP mammor (90% av fallen är mammor just) men det handlar om en evig strävan om uppmärksamhet. Mamman vill alltid känna sig som världens medelpunkt och DUKTIG och när ens barn är sjukt så får mamman just dessa känslor tillfredsställda.

I Pannans fall är det än värre då hon har massor av följare som sviker när ingenting "spännande" händer men överöser Pannan med styrkekramar så fort barnet är sjukt.

MBP är en personlighetstörning som inte är speciellt ovanlig, det är bara de att många går under radarn då ingen förstår hur man kan vilja skada sitt eget barn 😩

Jag var skeptisk till dina tankar om
MBP men måste erkänna att det kanske inte är så långt borta ändå? Skrämmande
Citera
2024-05-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Münchausen by proxy 😢

Jag skrev ju för typ två veckor sen att det INTE är så bra att leka med matsonden för att få till bra IG bilder, risken är nämligen stor att du för ner sonden i lungorna och skapar en..lunginflammation.

Eller ha en snorande dagisunge hårt klappandes i ansiktet eller ha sina fyllekompisar hemma och dricka vin istället för att sekundpassa/amma din mikroprematur.

Otroligt sorgligt för EbbaIlseAlba-lin att hon nu ligger och kämpar för livet i en respirator 😢😢😢

Ja om det är det hon fått beror det på att p inte skött henne rätt som prematur
Citera
2024-05-06, 02:05
Medlem
Ibland är ni bara för mycket härinne. Så mycket snack men undrar hur mycket verkstad? Anmäl till soc om ni nu är så genuint oroliga. Det ger åtminstone mer än att ni sitter här och snackar om hur P tar död på bebisar, typ.
Citera
2024-05-06, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axoliza89
Ibland är ni bara för mycket härinne. Så mycket snack men undrar hur mycket verkstad? Anmäl till soc om ni nu är så genuint oroliga. Det ger åtminstone mer än att ni sitter här och snackar om hur P tar död på bebisar, typ.

Jag har anmält via länken som lades ut
Citera
2024-05-06, 10:40
Medlem
Jag reagerade ju på hur lättvindigt dom tog på sjukdomar och allt spring mellan/på neo och hemmet. Hon kan inte ha vart speciellt rädd för att E skulle smittas. Ett tag trodde jag nästan att det var vad hon ville, framförallt när hon kramade genomförkylda L utanför sjukhuset. Hon skrev att L hade tagit mer skada att nekas kramar, men i det skedet borde han stannat hemma och väntat ett par dar. En infektionskänslig prematur måste väl ändå gå före.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-05-06 kl. 11:39.
Citera
2024-05-06, 12:24
Medlem
Har tänkt på i vilket skede var det jag började förstå att jag inte tycker om detta par, efter ha ja följt p i många år. Kom fram till att den sekunden de skrev att lilla T inte skulle vara så mycket hos dem pga en eventuell diagnos. Där tvärvände mitt tyckande helt.
Känns som efter det har det bara gått utför också för detta par. Finns det något hejd på elände man kan gå igenom? Aldrig hört om någon som varit med om så mycket skit under så kort tid. Det kan inte vara slumpen, det är deras handlingar som speglar sig.
Citera
2024-05-06, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Antagligen p en anhörig hon har bara skrivit ett inlägg på hela flashbwck

Hänger rätt mycket på Flashback men skriver sällan Jag är inte en anhörig men du får tro det, antagligen bara för jag inte tycker likadant som er.
Citera
2024-05-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Men var det inte så de bedömde att det fanns tillräckligt med vatten kvar i magen denna gången men att p tjatade om
Att plocka ut barnet pga det som hade hänt med ilse?

Minns inte men hade själv inte vågat gå för länge med tanke på vad som hände sist. Förvisso hade jag inte skaffat fler barn utifrån dessa urusla förutsättningar heller.
Citera
2024-05-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axoliza89
Varför ska jag? Jag har väl all rätt att tycka också. Det är vad Flashback är till för.

Ändå ifrågasätter du andra? Ekvationen går inte riktigt ihop? Så andra ska inte tycka men du får det?
Citera
2024-05-06, 15:00
Medlem
P uppdaterar planen för lilla E, utredningen som görs för att hitta felet hos den stackars lilla bebisen som får lida pga föräldrarnas dumhet.. Är det inte slut på barnfabriken efter det här börjar man tamejfan undra..

P och J är det inte synd om, hoppas samvetet äter upp er. Ni valde situationen för ni KÄMPADE för att få till en graviditet trots riskerna ni igen valde att blunda för. Som någon skrev på BB igår, det är som att följa en tågkrasch i realtid och det tar aldrig stopp!!

Jag känner ingen sympati för dessa vuxna människor alls, däremot lider jag för barnens skull. Hoppas omgivningen agerar med hänsyn till alla barn. Finns det ingen i deras närhet som vågar säga ifrån??!
Citera
2024-05-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokenhannah89
Har tänkt på i vilket skede var det jag började förstå att jag inte tycker om detta par, efter ha ja följt p i många år. Kom fram till att den sekunden de skrev att lilla T inte skulle vara så mycket hos dem pga en eventuell diagnos. Där tvärvände mitt tyckande helt.
Känns som efter det har det bara gått utför också för detta par. Finns det något hejd på elände man kan gå igenom? Aldrig hört om någon som varit med om så mycket skit under så kort tid. Det kan inte vara slumpen, det är deras handlingar som speglar sig.

När jag började följa p hade hon precis fått Tristan och i flera år tyckte jag det var kul att följa henne och kände mig även väldigt inspirerad till allt möjligt, men nu senaste 2-3 åren har jag vänt helt och tänkt vad fan håller de på med egentligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in