Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-29, 16:21
Medlem
Dessa småbarn kommer inte minnas hur sina föräldrar ser ut då de hela tiden har en mobil framför ansiktet.. måste allt verkligen dokumenteras men bild hela tiden?
Citera
2024-04-29, 16:24
Medlem
Att hon inte uppdaterat inlägget hade jag haft all förståelse för, men kan man skriva om det i en kommentar har man tid att ändra inlägget med då hon vet att många undrar. På tal om dramatik.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-04-29 kl. 16:52.
Citera
2024-04-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Människan tar alltså fram telefonen och filmar helikopter? Haha asså jag tappar ord...

Verkar vara precis lika uppmärksamhetskåt som P.
Citera
2024-04-29, 16:39
Medlem
Ja det är allt annat än friskt...detta beteende.
Skulle nog säga att de kostar oss skattebetalare enorma summor som vanligt, när vissa människor alltid bara ska ha massa utan att ge något tillbaka. Inga skyldigheter alls har de.
Citera
2024-04-29, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag skrev det ett par inlägg över ditt, är precis lika förundrad över dessa människor.

Ja jag vet inte vad jag ska skriva?!..
Citera
2024-04-29, 18:23
Medlem
Citat:
Människan tar alltså fram telefonen och filmar helikopter? Haha asså jag tappar ord...

Och tar en bild på ambulansen. Man blir ju lite nyfiken på hur scenariot såg ut. Stod han och fotade ambulansen medan sköterskorna undersökte bebisen? ”Detta blir bra content”. ”Åhjävlar det blir helikopter in, ännu bättre content!!”

Det blir bara värre och värre detta… 🙃
Men, jag håller tummarna för att lilla E ska krya på sig fort. Stackars lilla bebis. ❤️
Citera
2024-04-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironmountain92
Och tar en bild på ambulansen. Man blir ju lite nyfiken på hur scenariot såg ut. Stod han och fotade ambulansen medan sköterskorna undersökte bebisen? ”Detta blir bra content”. ”Åhjävlar det blir helikopter in, ännu bättre content!!”

Det blir bara värre och värre detta… 🙃
Men, jag håller tummarna för att lilla E ska krya på sig fort. Stackars lilla bebis. ❤️

Ja men alltså... bebisen halvt döende, ändå ska dom filma helikoptern?!
Citera
2024-04-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ja jag vet inte vad jag ska skriva?!..

Nej man saknar ord. Har som tur var enbart haft ambulansen hemma en gång då min bebis fick sitt första kruppanfall, och att fota/filma ambulansen var det absolut sista jag hade i tankarna.
Citera
2024-04-29, 18:38
Medlem
Citat:
Nej man saknar ord. Har som tur var enbart haft ambulansen hemma en gång då min bebis fick sitt första kruppanfall, och att fota/filma ambulansen var det absolut sista jag hade i tankarna.

Jag har också haft oturen att behöva åka ambulans med barn vid två tillfällen och jag kan bara hålla med. Att ta fram telefonen och filma/ fotografera var verkligen längst ner på listan. Det känns så väldigt sorgligt att det ens är något man tänker på när ens barn är allvarligt sjukt.
Citera
2024-04-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahh0099
Ja det är allt annat än friskt...detta beteende.
Skulle nog säga att de kostar oss skattebetalare enorma summor som vanligt, när vissa människor alltid bara ska ha massa utan att ge något tillbaka. Inga skyldigheter alls har de.

De lär ju knappast betala egenavgift för vården eller bb räkningen. Precis som alla andra fakturor de låter bli liggande.
Det enda de betalar är försäkringen så de får ut pengar för varje gång prematuren blir sjuk.
Citera
2024-04-29, 19:27
Medlem
Jag undrar hur P och J tänkte när dom aktivt försökte bli gravida med E. Efter en abort bara en månad eller två innan med en liten pojke rätt långt gången dessutom.

Bevisligen fanns inte en tanke på vad P och J gör om barnet föds prematur för det var ju iiiiiiinte sammaaaa som L och I, undrar om det fanns en planering med deras nätverket, om alla (som vi aldrig ser längre) var beredda att släpp allt och bara lösa P och Js problem IGEN när barnet väl var fött??

Undrar om det någon gång fanns en tanke på vad som händer om barnet dör (gud förbjude) eller om barnet föds svårt sjuk eller får allvarliga komplikationer i samband med förlossningen?? Hur det i så fall PÅVERKAR deras andra barn, ja förutom lilla T då för han har ju varit exkluderad sedan start.

Dagens uppdatering visar igen egoismen hos dessa människor och hur det ska dramatisera i minsta detalj för så bra innehåll som möjligt. Jag förstår inte hur vuxna människor som närmar sig 40år med ett flertalet barn, utan någon som helst stabil grund eller ekonomskt trygghet (har någon ens ett fast jobb??) ändå känner att ett till barn är en BRA IDÉ. Att det kan gå ett helvete och att Ps kropp gett upp för länge sen verkar inte spela någon som helst roll och J verkar glatt komma i, kanske glad över att han ens får doppa vanilj som han är hehe.

Vi får hoppas E mår bättre snart, tänk att bli utsatt för så mycket mediciner och vårdinsatser för att två vuxna BARA tänker på sig själva och ingen annan. Inte barnen som finns och inte riskerna för barnet som blir till. Jag kan däremot inte låta bli att tänka på lilla T som J knappast släpper ALLT för och finns där för. Hade inte legat med en sådan Karl om han så var den sista på denna jord för mänsklighetens överlevnad för mer menlös och ynklig man får man leta efter. Så avtändande med män som väljer bort sina barn men lika barn leker väll bäst?!!

Tycker synd om barnen och då menar jag alla barn. Ett fint flöde på instagram är inte detsamma som en trygg och lycklig barndom.
Senast redigerad av Hejjpadig 2024-04-29 kl. 19:32.
Citera
2024-04-29, 19:28
Medlem
Citat:
De lär ju knappast betala egenavgift för vården eller bb räkningen. Precis som alla andra fakturor de låter bli liggande.
Det enda de betalar är försäkringen så de får ut pengar för varje gång prematuren blir sjuk.

Att få ut försäkringspengar och gärna en insamling är det viktigaste!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in