Citat:
Ursprungligen postat av
Ironmountain92
Well, självklart går de ut med namn även fast de inte är hundra - för de lägger upp ALLT.
Blir så less på att hon ska spela martyr bara för att folk har en åsikt när hon fläker ut både hennes och deras barns liv. Som när I dog och hon la upp videoklipp när barnen håller henne i famnen och tar farväl och gråter. Reaktionerna hon fick då (främst här och på bloggbevakning antar jag, för jag ser aldrig elaka kommentarer inne hos henne?) handlade liksom inte om att hon lät barnen träffa deras döda syskon eller ens att hon filmade det - utan att hon DELAR MED SIG AV DET och lägger upp det för allmän beskådan. Just detta är en av de saker jag stört mig mest på med P. Att hon inte ser problemet i att göra sina barn offentliga på ett så sjukt sätt att hon till och med visar deras allra mest sårbara stunder.
Exakt detta. Precis så har jag skrivit tidigare. Hon delar de mest sköra, intima, sårbara och privata stunder för hela världen och tycker synd om sig själv när folk reagerar och ifrågasätter. Det är sjukligt. Integritet existerar inte i hennes vokabulär och jag skiter i vad man gör som vuxen människa men att utnyttja sina egna oskyldiga barn för sympatier, likes, samarbeten och uppmärksamhet är SJUKT. Vem i sitt sinnesrätta tillstånd tar en selfie med sitt döda barn och lägger ut bilden i svartvitt med en sorglig låt inte bara en, två eller tre gånger utan minst 10 gånger vad jag sett.
Det farliga med sociala medier är att gillamarkeringar och uppmärksamhet blir beroendeframkallande och många av dessa influensers går till nya längder för att uppnå samma känsla man fick första gången man delade något som genererade mycket följare/sympatier/uppmärksamhet.
Man ser aldrig några ifrågasättande frågor på hennes sociala medier för alla som inte håller med till punkt och pricka blir blockade. En helt vanlig fråga som ”när får Joakims son träffa lillasyster?” Blir totalignorerad/blockad. Så vuxna är dessa människor.