2024-04-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Jag tönker alltså att anledningen till att p inte borde lägga ut sina barn nakna inte beror på pedofilerna utan pga deras integritet
Är det någon som pratat mycket om integritet i denna tråd så är det jag, så absolut. Men ska man respektera sitt barns integritet så ska man inte utsätta barnet för diverse övergrepp (aka göra dom lättillgängliga för bla p*dofiler) och den kroppsliga integriteten handlar just om att man har rätt att bestämma över sin egen kropp, hur får barnen den chansen när de exponeras inför tusentals människor utan att kunna säga nej eller bli tillfrågade om de vill fläkas ut?
Detta handlar BÅDE om integritet, säkerhet och farliga människor som alla normala föräldrar vill skydda sina barn från. Det handlar inte bara om en sak, allt går hand i hand, bristande integritet skapar fara och tvärtom. Båda sakerna är lika illa och det ena utesluter inte det andra.
Citera
2024-04-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Hon har förklarat aTt det inte vara samma imunisering i en frågestund
Tror inte ett dugg på den förklaringen. Förstår inte hur man kan "bli redo" så snabbt efter en abort och som det såg ut stories aktivt försöka bli gravid. Hon hade nog fortsatt att bli gravid och abortera tills J fick sin dotter. Alla har vi väl läst inlägget på Facebook som hon inte vill kännas vid.
Citera
2024-04-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrland714
Tror inte ett dugg på den förklaringen. Förstår inte hur man kan "bli redo" så snabbt efter en abort och som det såg ut stories aktivt försöka bli gravid. Hon hade nog fortsatt att bli gravid och abortera tills J fick sin dotter. Alla har vi väl läst inlägget på Facebook som hon inte vill kännas vid.

Innan Patricialjug så trodde jag sådant bara försegick i hederskulturer, så vidrigt beteende. Har själv gjort en hyfsat sen abort år 2005 och det var verkligen ingen rolig resa utan jag kan tänka på det än idag, 20 år senare. Men för Patricialjug så verkar det vara typ som att dricka en kopp kaffe, eller som idag- lägga ut sin försvarslösa dotters underliv för dryga 70 000 följare.
Citera
2024-04-19, 22:43
Medlem
Patricialjug har förlorat 100 följare till nu denna vecka, folk verkar ha tröttnat på hennes falska smilande och totala gränslöshet gällande sina barn.
Citera
2024-04-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Exakt var i min text ser du att jag påstår något kan vara fel?
Skrev ju att jag inte vet så därför frågade jag.

Varför öht ställa en sådan fråga om man själv inte tror att något är fel? Eller letar du fel på hennes dotter?
Citera
2024-04-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Varför öht ställa en sådan fråga om man själv inte tror att något är fel? Eller letar du fel på hennes dotter?

Nu var det inte jag som skrev frågan men ibland kan man faktiskt bara undra över något, allt måste inte vara negativt.
Citera
2024-04-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Strax efter dottern föddes så skrev ju några om några slags ryckningar barnet hade som kunde tyda på någonting, minns inte vad, men något med hjärnan tror jag. Tänkte att de som skrev det har koll på prematurer och kanske har samma åsikt som då eller ändrat den nu när barnet är större.
Bläddra tillbaka från det hon föddes så står det någonstans mellan då och nu.
Citera
2024-04-20, 22:23
Medlem
Citat:
Strax efter dottern föddes så skrev ju några om några slags ryckningar barnet hade som kunde tyda på någonting, minns inte vad, men något med hjärnan tror jag. Tänkte att de som skrev det har koll på prematurer och kanske har samma åsikt som då eller ändrat den nu när barnet är större.
Bläddra tillbaka från det hon föddes så står det någonstans mellan då och nu.

Barnet har fortfarande kramper på var och varannan video Pannan lägger upp. Men hon verkar inte tycka det är något ovanligt.
Citera
2024-04-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Barnet har fortfarande kramper på var och varannan video Pannan lägger upp. Men hon verkar inte tycka det är något ovanligt.
Jag har inte tänkt på det, jag har inte haft barn med det så inte tittat efter det. Men kan det alltså betyda något?
Citera
2024-04-20, 23:30
Medlem
Citat:
Jag har inte tänkt på det, jag har inte haft barn med det så inte tittat efter det. Men kan det alltså betyda något?

Ja självklart, jag har själv en förlossningsskadat barn (inte prematur) som hade samma kramper som liten. Hen är vuxen nu men lider ändå av sviter från sin förlossning.
Citera
2024-04-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ja självklart, jag har själv en förlossningsskadat barn (inte prematur) som hade samma kramper som liten. Hen är vuxen nu men lider ändå av sviter från sin förlossning.
Patricia har ju sagt att barnet är friskt och välmående. Ser man förlossningsskador direkt eller behöver de vänta för att få reda på sådant?
Du som är erfaren inom området vad tror du om barnet?
Citera
2024-04-21, 00:06
Medlem
Citat:
Patricia har ju sagt att barnet är friskt och välmående. Ser man förlossningsskador direkt eller behöver de vänta för att få reda på sådant?
Du som är erfaren inom området vad tror du om barnet?

Du kan aldrig se direkt utan det måste gå en period. I mitt fall så var läkarna ärliga och sa "ditt barn kommer troligen att drabbas av bestående skador pga sin förlossning, hur exakt dessa kommer utmärka sig vet man inte förrän hjärnan är färdigväxt dvs i vuxen ålder"

Mitt barn har en viss nedsättning gällande grovmotoriken och har flertalet NP diagnoser. Och mitt barn var ändå född i vecka 42+0 men drabbades av sepsis/hjärnhinneinflammation under/efter förlossningen samt syrebrist.
Hen låg i respirator under ett par veckor och började sen småkrampa ganska omgående när vi väl var hemma.

Med denna bakgrund så är jag än mer oförstående hur Pannan bara kan mata på med unge efter unge när hon vet hur det kommer sluta, istället för att ha ångest 24/7 som jag hade så verkar hon snarare älska uppmärksamheten av att ha ett svårt sjukt barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in