Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-16, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokenhannah89
Jag behöver inte göra en anmälan. Ville de veta vem jag är kan de fråga. Har knappast gjort något olagligt. Hej’påre
Du uttrycker oro för barnen och att du står för vad du tycker men du tycker inte du borde göra en anmälan? Varför sitter du här då?

Jag känner inte henne försvarar inte vad de gör. Jag bara undrar varför folk sitter här och tycker men bara gör ingenting ? Om det inte är redan förtalskampanjer ni kör så anmäl? För då är det ju ytterst viktigt att ert civilkurage skyddar barnen eller?

Hade jag känt sånt avsky och oro för barnen så hade jag ringt. 1. Jag tycker dock de är i sjukhusmiljö och hade personalen sett de behövde anmälas så hade de gjort det.
2. Förskolor är skyldiga att anmäla det verkar de inte gjort kring Patricias barn? Och eftersom hon har barnen tillsammans med Linus också så hade även han blivit kallad till socialkontoret för så blir det automatiskt om det görs anmälan på gemensamma barn. Där är ju även en annan pappa för äldsta flickan som då också kommer få kännedom om detta. Hade det funnits stark oro hos alla dessa pappor och omgivning så hade socialtjänsten redan agerat.
Kanske man inte ser hon gör de bästa valen men man kanske ändå ser att barnen mår bättre i det hem dom har varannan vecka än att riva upp ännu ett sår och ge barnen ett LVU det krävs ganska mycket för att det skulle bli så. P är varken missbrukare eller alkolist eller misshandlar sina barn så det kommer inte ske och försummat dem har hon heller inte gjort. Att mista syskon kommer att komma med visst trauma och alla sjukhusbesök. I det stora hela fortfarande så har barnen en trygg stabil pappa som de bor hos varannan vecka och jag tror det är där socialtjänsten ser att det väger upp plus att de får vara i skolan och ha ett positivt socialt umgänge med vänner. En annan sak hade varit om barnen hade avvikande beteende och hög frånvaro.
Citera
2024-05-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theritualgenesis
Du uttrycker oro för barnen och att du står för vad du tycker men du tycker inte du borde göra en anmälan? Varför sitter du här då?

Jag känner inte henne försvarar inte vad de gör. Jag bara undrar varför folk sitter här och tycker men bara gör ingenting ? Om det inte är redan förtalskampanjer ni kör så anmäl? För då är det ju ytterst viktigt att ert civilkurage skyddar barnen eller?

Hade jag känt sånt avsky och oro för barnen så hade jag ringt. 1. Jag tycker dock de är i sjukhusmiljö och hade personalen sett de behövde anmälas så hade de gjort det.
2. Förskolor är skyldiga att anmäla det verkar de inte gjort kring Patricias barn? Och eftersom hon har barnen tillsammans med Linus också så hade även han blivit kallad till socialkontoret för så blir det automatiskt om det görs anmälan på gemensamma barn. Där är ju även en annan pappa för äldsta flickan som då också kommer få kännedom om detta. Hade det funnits stark oro hos alla dessa pappor och omgivning så hade socialtjänsten redan agerat.
Kanske man inte ser hon gör de bästa valen men man kanske ändå ser att barnen mår bättre i det hem dom har varannan vecka än att riva upp ännu ett sår och ge barnen ett LVU det krävs ganska mycket för att det skulle bli så. P är varken missbrukare eller alkolist eller misshandlar sina barn så det kommer inte ske och försummat dem har hon heller inte gjort. Att mista syskon kommer att komma med visst trauma och alla sjukhusbesök. I det stora hela fortfarande så har barnen en trygg stabil pappa som de bor hos varannan vecka och jag tror det är där socialtjänsten ser att det väger upp plus att de får vara i skolan och ha ett positivt socialt umgänge med vänner. En annan sak hade varit om barnen hade avvikande beteende och hög frånvaro.

Bara för att folk är kritiska till hennes livsval betyder det väl inte nödvändigtvis att man önskar att hennes barn omhändertas? Jag tycker du antar väldigt mycket el du tror kanske vi alla härinne är tanter med 5 ungar
Citera
2024-05-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Bara för att folk är kritiska till hennes livsval betyder det väl inte nödvändigtvis att man önskar att hennes barn omhändertas? Jag tycker du antar väldigt mycket el du tror kanske vi alla härinne är tanter med 5 ungar

Nä jag har läst tråden sedan den började och antar ingenting. Där är mycket att undra över kring här.
Citera
2024-05-16, 20:23
Medlem
Citat:
Gick inte få med inlägget. Synd, eller vet inte hur man gör.

Citat:

Jag gör anmälan när eller om jag vill, så du kan vara tyst. Jag fattar mina egna beslut.

Du vet att det går att läsa dina tidigare inlägg med va? Du kanske inte är en ängel?
Citera
2024-05-16, 20:28
Medlem
Citat:
Jag gör anmälan när eller om jag vill, så du kan vara tyst. Jag fattar mina egna beslut.

Du vet att det går att läsa dina tidigare inlägg med va? Du kanske inte är en ängel?

Tönkte också på detta. Det är alltså inte ok att tycka p tagit dumma beslut som en abort på ett friskt barn tex men det är helt ok att tycka tingelin är blåst 🤔
Citera
2024-05-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Det skulle närmast vara tjänstefel om ingen på sjukhuset har orosanmält henne, särskilt som hon flängt runt medan prematuren är inlagd. Lär vara ett antal där som tar sitt jobb på allvar som gått in och tittat på alla idiotier som hon visat upp på nätet vad gäller hur hon (inte) tagit hand om prematuren.

+ 1

Undrar hur många på akademiska som förfasas över det här och läser här?? 🤭 Tre år i rad har P och J bosatt sig på sjukhuset och med samma problem varje gång.. Som personal hade jag undrat om P och J aldrig lär sig och vad tusen som är fel?? 🤔🫨
Citera
2024-05-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Tycker e är jättelik j och hans 2 andra barn

Inte är hon lik P eller hennes avkommor i alla fall hehe. L har däremot blivit en KOPIA av J och storebror lilla t med sina vampyrtänder hehe.
Citera
2024-05-16, 20:44
Medlem
Citat:
Mitt barn har varit sjuk, jag var apatisk, duschade inte, åt själv knappt. Att packa ner finklänning och hårband, nej det går inte ens att föreställa mig att jag skulle göra det, för att fota och på likes. Men ja, alla fungerar väl olika.

Jag är väl likadan som dig, en av mina hade lunginflammation som nyfödd och jag duschade nog inte på en vecka, inte heller drack jag vin eller slafsade i mig mat.
Satt bara där bredvid bebin och höll på att få psykos när syremättnaden gick upp och ner.

Det var ändå mitt fjärde barn så kan inte skylla på att "man blivit van"

Har kanske två bilder från den perioden, och båda tog min mor "om det värsta skulle ske".

Därför är det för mig totalt oförståeligt hur man kan ägna så mycket tid att fota/filma förloppet och göra content av sina sjuka barn. Det är så otroligt olämpligt.
Citera
2024-05-16, 21:15
Medlem
Citat:

Haha. Ja du vill bara gnälla här då kanske är det som det egentligen handlar om. Verkar vara ett tydligt mönster med att gå in och se vad folk kommenterat på andra poster för att lägga mindre fokus på du är en fegis. Jag kan tycka in influenser är korkad och den andra inte vad är syftet med ditt svar? gör en anmälan eller gör det inte, men det svarar ju inte på frågan varför du inte gör något åt saken du gnäller om.
Citera
2024-05-16, 21:20
Medlem
Citat:
Haha. Ja du vill bara gnälla här då kanske är det som det egentligen handlar om. Verkar vara ett tydligt mönster med att gå in och se vad folk kommenterat på andra poster för att lägga mindre fokus på du är en fegis. Jag kan tycka in influenser är korkad och den andra inte vad är syftet med ditt svar? gör en anmälan eller gör det inte, men det svarar ju inte på frågan varför du inte gör något åt saken du gnäller om.

Ja jag är här för att gnälla. So what? Vad gör du själv här?
Citera
2024-05-16, 21:25
Medlem
Citat:
Länk?
Gå/ring till närmaste socialkontor i deras kommun ? Eller sök på deras hemsida hur du anmäler online jag trodde vart hon bor redan var det enkla.
Kan någon skicka PM med länken och andra uppgifter som man behöver för att anmäla? Antar att fullständigt namn och/eller personnummer behövs. Dockmamman misstog sig grovt när hon linkade till fb.
Citera
2024-05-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ja jag är här för att gnälla. So what? Vad gör du själv här?

Ok tydligen kör vi med ” men du då” haha ja en bra kväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in