Citat:
Du uttrycker oro för barnen och att du står för vad du tycker men du tycker inte du borde göra en anmälan? Varför sitter du här då?Jag känner inte henne försvarar inte vad de gör. Jag bara undrar varför folk sitter här och tycker men bara gör ingenting ? Om det inte är redan förtalskampanjer ni kör så anmäl? För då är det ju ytterst viktigt att ert civilkurage skyddar barnen eller?
Hade jag känt sånt avsky och oro för barnen så hade jag ringt. 1. Jag tycker dock de är i sjukhusmiljö och hade personalen sett de behövde anmälas så hade de gjort det.
2. Förskolor är skyldiga att anmäla det verkar de inte gjort kring Patricias barn? Och eftersom hon har barnen tillsammans med Linus också så hade även han blivit kallad till socialkontoret för så blir det automatiskt om det görs anmälan på gemensamma barn. Där är ju även en annan pappa för äldsta flickan som då också kommer få kännedom om detta. Hade det funnits stark oro hos alla dessa pappor och omgivning så hade socialtjänsten redan agerat.
Kanske man inte ser hon gör de bästa valen men man kanske ändå ser att barnen mår bättre i det hem dom har varannan vecka än att riva upp ännu ett sår och ge barnen ett LVU det krävs ganska mycket för att det skulle bli så. P är varken missbrukare eller alkolist eller misshandlar sina barn så det kommer inte ske och försummat dem har hon heller inte gjort. Att mista syskon kommer att komma med visst trauma och alla sjukhusbesök. I det stora hela fortfarande så har barnen en trygg stabil pappa som de bor hos varannan vecka och jag tror det är där socialtjänsten ser att det väger upp plus att de får vara i skolan och ha ett positivt socialt umgänge med vänner. En annan sak hade varit om barnen hade avvikande beteende och hög frånvaro.
gör en anmälan eller gör det inte, men det svarar ju inte på frågan varför du inte gör något åt saken du gnäller om.