2024-03-29, 07:32
Medlem
Ja och hur tusan har dom råd att ens leva som dom gör?!
Citera
2024-03-29, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xltvr
Aldrig hört om någon som låter vänner sova över när man är på neonatalen. Känns som de tror att sjukhuset och ronald är typ hotell? Som en upplevelse för barn och vuxna. Kan faktiskt inte riktigt förstå detta. Verkar vara svårt att vara i nuet, i en bebisbubbla, med en bebis som inte klarar sig hemma än, även om de båda skriver det ibland så är det ju annars bara tjat om att få komma hem.

P är garanterat redan uttråkad och det är svårt att göra content på ett sjukhus. Har även tänkt på att det bara är den nya vännen som är där nu. Vart är alla hennes gamla vänner från Ls tid och som fanns med när hon träffade J?
Citera
2024-03-29, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Ja och hur tusan har dom råd att ens leva som dom gör?!

Gissningsvis betalar P och J inte på skulderna och antalet barn gör att KF inte kan mäta ut något. Bidrag och samarbeten?
Citera
2024-03-29, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrland714
Tror hennes största misstag i livet var när hon lämnade sin man L. Tror han hade exakt den stabilitet hon behöver. Upplevde att hon på den tiden hade ett rikt liv på många sätt. Nu är det ju bara tragiskt med en ansvarslös barnrumpa vid sin sida, skulder och ett osunt beteende att föda fram sjuka barn mm. Tycker man kan läsa i frågestunder mellan raderna att hon ångrar skilsmässan och borde tänkt igenom det både 1 och 3 gånger. Men P var uttråkad och L hade verkligen satt stopp för fler barn så hon var tvungen att hitta en ny avelshingst. Med tanke på barnungen aka J hon träffade sen och valde att skaffa ett liv med så kan man ju mer än väl förstå att hon ångrar sig.

P var ju också otrogen mot L med sin PT.
Citera
2024-03-29, 08:20
Medlem
Jag tror såhär. Beroenden kommer i alla former.
Somliga äter sig feta. Andra dricker sig halvt till döds. En annan grupp spelar bort miljoner.
Och sen finns det ett fåtal, en väldigt liten grupp i samhället - vars beroende är att vara mamma/föda barn.
Beroenden vi utvecklar som tonåringar/vuxna härstammar oftast från uppväxten. Människor med trasiga uppväxter och frånvarande föräldrar (vare sig fysiskt eller psykiskt) har lättare att utveckla beroenden.
I Patricias fall är det inte svårt att sammankoppla två saker. Hon växte upp med en alkoholiserad pappa och en frånvarande mamma (som enligt, henne själv; verkar ha valt en annan man framför sina egna barn). Säga vad man vill men sådant sätter oftast spår hos ett barn. Djupa sådana. Man vill då läka såren, fylla tomrummen, lappa igen trauman, i hennes fall genom att skaffa fler barn än vad man egentligen ”behöver” eller vill ha, så försöker man fylla detta tomrum inom sig i hopp om att det ska kännas bättre, att man ska läka det trasiga inom sig.
Detta är vad jag tror. Alltså kan jag inte säga att det är så för henne, jag känner inte henne personligen. Men att till varje pris vilja föda barn - oavsett vad för negativt som kommer med det, är ett tecken på ett beroende.
Jag tror att barnen är hennes sätt att försöka fylla sina tomma hål och läka sig själv, vare sig hon vet om det innerst inne eller inte.

Men oavsett - som förälder vill man (om man är frisk i huvudet) att ens barn ska lyckas bättre än en själv, må bättre och komma längre i livet än vad man själv gjort, och detta borde Jocke snarast börja tänka på när han aktivt och medvetet väljer bort ett fullt levande barn för att ta hand om någon annans, vilket kan resultera i många negativa känslor hos ett barn (övergivenhet bland annat) som senare kan utvecklas till diverse beroenden/dåligt mående hos barnet, precis som Patricia borde tänka på att även om hennes barn inte har en mamma eller pappa som är frånvarande fysiskt, betyder inte det att hon har verktyg och tid nog att finnas till för alla psykiskt, vilket kan sätta lika djupa sår som dom hon verkar ha kantats med hela livet.
Det är my take on it.
Citera
2024-03-29, 08:27
Medlem
Har inte följt P längre än när hon fick I, kollade precis på hennes gamla bilder och förstår verkligen vad ni menar. Visst att hon var yngre och har fler barn nu, klart man förändras. Men hon såg mkt mer lycklig och harmonisk ut. Ett helt annat typ av liv.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-03-29 kl. 08:40.
Citera
2024-03-29, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Somliga äter sig feta. Andra dricker sig halvt till döds. En annan grupp spelar bort miljoner.
Och sen finns det ett fåtal, en väldigt liten grupp i samhället - vars beroende är att vara mamma/föda barn.
Beroenden vi utvecklar som tonåringar/vuxna härstammar oftast från uppväxten. Människor med trasiga uppväxter och frånvarande föräldrar (vare sig fysiskt eller psykiskt) har lättare att utveckla beroenden.
I Patricias fall är det inte svårt att sammankoppla två saker. Hon växte upp med en alkoholiserad pappa och en frånvarande mamma (som enligt, henne själv; verkar ha valt en annan man framför sina egna barn). Säga vad man vill men sådant sätter oftast spår hos ett barn. Djupa sådana. Man vill då läka såren, fylla tomrummen, lappa igen trauman, i hennes fall genom att skaffa fler barn än vad man egentligen ”behöver” eller vill ha, så försöker man fylla detta tomrum inom sig i hopp om att det ska kännas bättre, att man ska läka det trasiga inom sig.
Detta är vad jag tror. Alltså kan jag inte säga att det är så för henne, jag känner inte henne personligen. Men att till varje pris vilja föda barn - oavsett vad för negativt som kommer med det, är ett tecken på ett beroende.
Jag tror att barnen är hennes sätt att försöka fylla sina tomma hål och läka sig själv, vare sig hon vet om det innerst inne eller inte.

Men oavsett - som förälder vill man (om man är frisk i huvudet) att ens barn ska lyckas bättre än en själv, må bättre och komma längre i livet än vad man själv gjort, och detta borde Jocke snarast börja tänka på när han aktivt och medvetet väljer bort ett fullt levande barn för att ta hand om någon annans, vilket kan resultera i många negativa känslor hos ett barn (övergivenhet bland annat) som senare kan utvecklas till diverse beroenden/dåligt mående hos barnet, precis som Patricia borde tänka på att även om hennes barn inte har en mamma eller pappa som är frånvarande fysiskt, betyder inte det att hon har verktyg och tid nog att finnas till för alla psykiskt, vilket kan sätta lika djupa sår som dom hon verkar ha kantats med hela livet.
Det är my take on it.

Tror också att vara gravid och föda barn är Ps beroende för hon är beredd att utsätta barnet hon bär på för livsvarig sjukdom/död och sina andra levande barn för risken att förlora ett syskon igen/förlora sin mamma. Allt för att få bära och föda ännu ett barn.

Det J utsätter lilla T för kan ge pojken livsvariga trauman som du skriver och risken är stor att Lill T aldrig kommer att förlåta sin pappa som valde bort honom för P och hennes barn och inte bara hans syskon. Det J gör mot lilla T är psykisk misshandel och man får hoppas att Js familj är vettiga nog att ta avstånd från J och P men istället finns där för Js ex och lilla T som J lämnat i skiten!!

Barn kräver mer än ett instagram vänligt hem. Ett hem där KF kan knacka på dörren när som helst och där mamma ska ha nya bebisar hela tiden och varje gång riskerar att dö/hamna länge på sjukhus är inte tryggt.
Citera
2024-03-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos

Det är my take on it.

Håller med! Jag tror hon inte kände sig älskad i barndomen och den kärleken får hon nu från sina barn. Ingen älskar sin mamma så mycket spm
En bebis gör
Citera
2024-03-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
P var ju också otrogen mot L med sin PT.

Vet inte om det räknas som otrohet egentligen. Vill minnas att de hade en öppet sexuell relation med Trekanter, älskarinnor osv och att de var båda ok med
Citera
2024-03-29, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonpinglan
Okej.
Tack för att du nyanserade bilden en aning, var det något särskilt som hände i hennes liv där när allt blev mörkt och hon förändrades?

Hon lämnade L som
Många skrivit redan och han var en självständig man som tog ansvar för barnen och hemmet, ekonomin osv. Bara det att de skiljt sig och kan kommunicera och samarbeta trots allt som hänt säger också mycket om honom. Han kunde ta egna beslut utan att bli påverkad av omgivningen. P kunde inte övertala honom till fler barn. När han blev tillsammans med p tyckte folk det var konstigt att hon hade barn på ett one night stand men han lyssnade på sig själv och sina känslor

Hans föräldrar tog sig dessutom
An p som
Sin egen dotter. Hon hade ett helt annat kontaktnät när hon var ihop med L
Citera
2024-03-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Exakt. Hade inte L valt att steriliserat sig så hade dom nog inte gått isär. Men hon ville ha fler och fler barn.. hon har gått ner sig på alla punkter.
Och nu gnäller hon, hon valde själv- trodde hon verkligen att hon skulle gå till vecka 37+??

Funderar också över det och finner det märkligt. Är människan så verklighetsfrånvänd att hon trodde att hon verkligen skulle gå till v 37?? Och ja, allt gnäll över hur jobbigt allt är. Som du skrev, hon valde själv med alla världens risker det innebar, men nu när dom äntligen fått dottern, som var det enda som var välkommet i denna destruktiva familj och hon verkar må okej så är det sååå jobbigt att behöva ta hand om henne. Fattar inte. Tror det blev fel från början för P då I inte är ett dugg lik Ilse som nog var förhoppningen. Får för övrigt hjärnblödning av ilskan jag känner över att dom aborterade en fullt frisk lillebror pga fel kön men det kan vi ta i ett annat inlägg.
Citera
2024-03-30, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Hon lämnade L som
Många skrivit redan och han var en självständig man som tog ansvar för barnen och hemmet, ekonomin osv. Bara det att de skiljt sig och kan kommunicera och samarbeta trots allt som hänt säger också mycket om honom. Han kunde ta egna beslut utan att bli påverkad av omgivningen. P kunde inte övertala honom till fler barn. När han blev tillsammans med p tyckte folk det var konstigt att hon hade barn på ett one night stand men han lyssnade på sig själv och sina känslor

Hans föräldrar tog sig dessutom
An p som
Sin egen dotter. Hon hade ett helt annat kontaktnät när hon var ihop med L

Hon hade ju skulder när hon träffade L också, som han betalade åt henne, plus att han finansierade hennes bröstförstoring också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in