2024-03-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjpadig
+1

Undrar vad P hade gjort om L gjort så mot deras gemensamma barn?
Bra fråga. Blir bara så provocerad varje gång han uppdaterar om L och I och spelar sån bra pappa.
Dejtade en kille förr som övergivit sitt barn (fanns en massa bortförklaringar) det var en sån red flag, och säger så mycket om personen spelar ingen roll vad P tycker i detta fallet, ännu större MES om han påverkats av henne.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-03-28 kl. 21:40.
Citera
2024-03-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Känns lite osmakligt tycker jag hur hon beklagar sig över vården. Att hon har en trappa som utsikt? Är ju inte direkt ett femstjärnigt hotell dom tagit in på. Testa betala skatt så kanske det finns mer pengar att avvara till sjukhusutsikten.

Gud ja! Tänkte exakt samma sak.

När jag, för tre år sen, senast låg på bb så fanns ingen jäkla tv utan man låg typ på 8 kvm i världens sämsta säng med bebisen i en plastbytta bredvid. Utsikten var in i en betongvägg tre meter ifrån.

Och min senaste bebis låg ändå på neo ett tag. Patriciarum ska hålla sin käft bara och duger det inte så sluta bli gravid när hon ändå vet vart det slutar. Jäkla kioskmongo!
Citera
2024-03-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Bra fråga. Blir bara så provocerad varje gång han uppdaterar om L och I och spelar sån bra pappa.
Dejtade en kille förr som övergivit sitt barn (fanns en massa bortförklaringar) det var en sån red flag, och säger så mycket om personen spelar ingen roll vad P tycker i detta fallet, ännu större MES om han påverkats av henne.

Eh ja, en normal människa blir ju inte direkt peppad av att skaffa barn med en sån där sillmjölke som övergett sina andra barn.
Tänk när han tröttnat på Patricia, då sitter hon själv där med alla skulder och ungar hon absolut inte pallar med själv.
Citera
2024-03-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonpinglan
Håller med, barnens namn är tex något som är i gränslandet att göra sig lustig över.
Ett av mina barn har ett ovanligt namn, ett registrerat namn dock, men vi fick mycket himlande ögon då minns jag.
Namn kan man inte värdera i rätt eller fel, det handlar om tycke och smak.
Jag tycker ändå att Is*lin var ett fint namn, sedan följer jag det här med förskräckelse.

Började följa P när hon förlorade Ilse och blev så berörd.
Nu mår jag mest illa över denna människa.
Jag tror att hon är sjuk på riktigt, hon behöver hjälp.
Jag hoppas verkligen att någon i den vårdapparat dom befinner sig i ser det här och också vågar ta tag i det.
För barnens skull.

Du missade då den tid där det ändå var en person som inspirerade på insta och uppfattades som lycklig

När jag började följa henne var hon lyckligt gift hade massa vänner, fantastiska svärföräldrar, god ekonomi, livet lekte, hon tränade och uppnådde resultat, hon reflekterade mycket över sin barndom och hur hon ville ge sina barn något bättre liv

Sen bara blev det så mörkt, hon träffade en man med problem, bonuslivet funkade inte, det blev barn, sen änglabarn osv skulder

Kontot och hon har förändrats väldigt mycket. Hon är inte sjuk men hon är i en dålig period just nu
Citera
2024-03-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Du missade då den tid där det ändå var en person som inspirerade på insta och uppfattades som lycklig

När jag började följa henne var hon lyckligt gift hade massa vänner, fantastiska svärföräldrar, god ekonomi, livet lekte, hon tränade och uppnådde resultat, hon reflekterade mycket över sin barndom och hur hon ville ge sina barn något bättre liv

Sen bara blev det så mörkt, hon träffade en man med problem, bonuslivet funkade inte, det blev barn, sen änglabarn osv skulder

Kontot och hon har förändrats väldigt mycket. Hon är inte sjuk men hon är i en dålig period just nu

Jätteintressant att du tar upp detta, sett samma sak själv när man följt henne ett tag. Hon blommade verkligen ut förut och man kunde följa henne pga det estetiskt vackra dvs henne själv och hennes liv.

Nu är det precis som du säger bara mörker och gnäll, det vackra sköra har försvunnit.
Citera
2024-03-28, 23:39
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:

Okej.
Tack för att du nyanserade bilden en aning, var det något särskilt som hände i hennes liv där när allt blev mörkt och hon förändrades?
Citera
2024-03-29, 00:32
Medlem
Tror hennes största misstag i livet var när hon lämnade sin man L. Tror han hade exakt den stabilitet hon behöver. Upplevde att hon på den tiden hade ett rikt liv på många sätt. Nu är det ju bara tragiskt med en ansvarslös barnrumpa vid sin sida, skulder och ett osunt beteende att föda fram sjuka barn mm. Tycker man kan läsa i frågestunder mellan raderna att hon ångrar skilsmässan och borde tänkt igenom det både 1 och 3 gånger. Men P var uttråkad och L hade verkligen satt stopp för fler barn så hon var tvungen att hitta en ny avelshingst. Med tanke på barnungen aka J hon träffade sen och valde att skaffa ett liv med så kan man ju mer än väl förstå att hon ångrar sig.
Citera
2024-03-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrland714
Tror hennes största misstag i livet var när hon lämnade sin man L. Tror han hade exakt den stabilitet hon behöver. Upplevde att hon på den tiden hade ett rikt liv på många sätt. Nu är det ju bara tragiskt med en ansvarslös barnrumpa vid sin sida, skulder och ett osunt beteende att föda fram sjuka barn mm. Tycker man kan läsa i frågestunder mellan raderna att hon ångrar skilsmässan och borde tänkt igenom det både 1 och 3 gånger. Men P var uttråkad och L hade verkligen satt stopp för fler barn så hon var tvungen att hitta en ny avelshingst. Med tanke på barnungen aka J hon träffade sen och valde att skaffa ett liv med så kan man ju mer än väl förstå att hon ångrar sig.

Du sätter huvudet på spiken!
J kanske kändes spännande där i början med sina fula tatueringar och bondansikte.

Nu är det inte lika skoj längre att leva med någon skuldsatt posör, som inte bidrar med ett skit förutom lite sperms när det är dags att göka fram fler prematurer.
Citera
2024-03-29, 05:18
Medlem
Citat:

Exakt. Hade inte L valt att steriliserat sig så hade dom nog inte gått isär. Men hon ville ha fler och fler barn.. hon har gått ner sig på alla punkter.
Och nu gnäller hon, hon valde själv- trodde hon verkligen att hon skulle gå till vecka 37+??
Citera
2024-03-29, 05:56
Medlem
Citat:

Jag tror som dig att lämna L var hennes livs största misstag! P har alltid varit flyktig i sitt beteende och oekonomisk, L var stabil och kom från en ordnad familj med en ordnad ekonomi och en grundtrygghet P aldrig haft men som L gav henne.

L ville inte ha M och det tog flera månader in i graviditeten innan L kunde acceptera graviditeten har P delat med sig av öppet i frågestunder. När P började skriva om fler barn steriliserade sig L för att ta ansvar för sin reproduktion vilket bara tyder på mognad och ansvar!! Han ville inte ha fler barn, punkt.

När dörren var stängd för barn lämnade P tillslut L för att Ps identitet är så djupt inrotat i att vara gravid på instagram och vara mamma. P hann "leva livet" ett år efter skilsmässan innan hon träffade J och blev gravid efter 5 minuter.

J utan trygghet och med miljoner i skulder till kronofogden, några hundra tusen hade ändå varit hanterbart men den omfattningen tar en livstid att komma ikapp!! J med en son P avskyr och allt annat än den grundtrygghet i en relation P var van vid och som L gett henne under deras år.

P har också skulder hos kronofogden på över en halv miljon efter salongen/skilssmässan/pandemin ja förklaringarna är många enligt det som framkommit i tråden. Fler barn gör däremot att P och J klarar sig utan utmätning just nu.

J kunde i alla fall bidra med sperma för fler graviditeter för det var fler barn P ville ha. Vem P skaffar barnen med verkar inte spela någon roll.

Hur mycket P än försöker intala alla att hon är lycklig så är det väldigt ofta P delar bilder och minnnen från tiden med L och även skriver kärleksförklaringar till L på ett sätt som inte är passande när man har en ny fästman.

Ps dåliga period har pågått sedan hon lämnade L men P tar inget ansvar över att ta tag i sitt liv utan skyller på alla andra. Det är oansvarigt och sorgligt. Jag hoppas I gör henne hel men av erfarenhet brukar det sällan svara så ...
Senast redigerad av Hejjpadig 2024-03-29 kl. 06:39.
Citera
2024-03-29, 06:07
Medlem
Citat:

Hade P inte haft så bråttom med att bli gravid med J utan istället gått i terapi så kanske P och L hittat tillbaka?

Det måste vara tufft för P att försöka upprätthålla samma ekonomiska standard när alla vet att P och J lever över sina tillgångar trots fin bostad, dyra möbler och bilar som står i andras namn.
Citera
2024-03-29, 07:02
Medlem
Aldrig hört om någon som låter vänner sova över när man är på neonatalen. Känns som de tror att sjukhuset och ronald är typ hotell? Som en upplevelse för barn och vuxna. Kan faktiskt inte riktigt förstå detta. Verkar vara svårt att vara i nuet, i en bebisbubbla, med en bebis som inte klarar sig hemma än, även om de båda skriver det ibland så är det ju annars bara tjat om att få komma hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in