2024-05-03, 22:36
Medlem
Hoppas innerligt att iselin klarar detta! Det är inte hennes fel det blev så här ❤️
Citera
2024-05-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Endast w har diagnos och ev lilla t

Och garanterat L, som båda dumskallarna till föräldrar varit inne på.
Sen har väl även stora T en autismdiagnos eller ljög Pannan bara då när hon skulle förklara att hon VERKLIGEN INTE bryr sig om lilla T har autism då hennes stora T har det?
Citera
2024-05-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Hoppas innerligt att iselin klarar detta! Det är inte hennes fel det blev så här ❤️

De har döpt om ungen tre gånger redan så just nu heter hon Ebba 😅
Citera
2024-05-03, 23:23
Medlem
När jag var gravid, mellan 20-30, fick jag fruktansvärt foglossning, så hemsk att jag inte kunde röra mig. Jag var också nära graviddiabetes. Detta gjorde att jag inte skaffar fler barn, trots ny man efter 30.
Tänker man inte till innan man blir gravid igen och väger fördelar mot nackdelar? För bara 1-2 veckor sedan var hon ute och gick med vagnen och körde någon slags utomhusträning som om hon hade vilken 6-månader som helst med sig.
Förstår inte riktigt… hon vill ha ett litet för tidigt fött barn men sedan leva som hon hade ett friskt fullgånget barn som redan är några månader gammal?!
Citera
2024-05-03, 23:44
Medlem
Så vidrigt när en vuxen människa (oavsett bakomliggande orsak) sätter sina egna behov/önskemål före ett litet barns lidande. Ett lidande från första andetaget o stora risker för fortsatta men/svårigheter livet ut… Hon kan sitta o tycka hur synd hon vill om sig själv nu o hur jobbigt allting är. Men den som lider är bebisen som aldrig haft ett val, vilket P har haft. P sket fullständigt i alla risker = lidande som en till bebis med största sannolikhet skulle utsättas för, hon o hennes behov va viktigare = se resultat nu.
Citera
2024-05-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
När jag var gravid, mellan 20-30, fick jag fruktansvärt foglossning, så hemsk att jag inte kunde röra mig. Jag var också nära graviddiabetes. Detta gjorde att jag inte skaffar fler barn, trots ny man efter 30.
Tänker man inte till innan man blir gravid igen och väger fördelar mot nackdelar? För bara 1-2 veckor sedan var hon ute och gick med vagnen och körde någon slags utomhusträning som om hon hade vilken 6-månader som helst med sig.
Förstår inte riktigt… hon vill ha ett litet för tidigt fött barn men sedan leva som hon hade ett friskt fullgånget barn som redan är några månader gammal?!

Tyckte detta var sjukt. Bebisen hade hemsjukvård men hon flängde runt som aldrig förr som vanligt. Vägra ta några veckor i lugn och ro och låta hennes fågelunge växa på sig, nä då ska man minsann bygga upp mammakroppen! Vad gör det om fågelungen blir dålig sålänge mamma har en platt mage?
Citera
2024-05-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelskrutt
Tyckte detta var sjukt. Bebisen hade hemsjukvård men hon flängde runt som aldrig förr som vanligt. Vägra ta några veckor i lugn och ro och låta hennes fågelunge växa på sig, nä då ska man minsann bygga upp mammakroppen! Vad gör det om fågelungen blir dålig sålänge mamma har en platt mage?

Jag tycker också att det flängts runt o inte alls känts särskilt försiktigt o skyddande. Iaf inte det som visats upp!! Men jag tror tyvärr att hon som förälder blir lite nonchalant när det är microprematur nr 3. Självklart är det bra att man kanske känner sig lite tryggare om man gått igenom det förut. Men jag tror det kan bli en livsfarlig falsk trygghet också där man inte tar barnets extremt utsatta situation på allvar bara för att det gått bra förut när man tagit hem en så liten bebis. O att man ignorerar det precis Alla med lite kunskap om så mycket för tidigt födda barn vet, att bara för att allt ser bra ut ena minuten kan det vända nästa minut. Därför det kräver sånt enormt ansvar att sköta om hemma.
Citera
2024-05-04, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Och garanterat L, som båda dumskallarna till föräldrar varit inne på.
Sen har väl även stora T en autismdiagnos eller ljög Pannan bara då när hon skulle förklara att hon VERKLIGEN INTE bryr sig om lilla T har autism då hennes stora T har det?

Helt missat detta
Citera
2024-05-04, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322

Tönkte också på detta! Jag ville också ha en till egentligen men min man är som L och tänker att det är svårt att Räcka till för 4 st i dagens samhälle. Jag lämnar ju inte honom för det och skaffar en fjärde med någon random utan jag respekterar ju hobom och nöjer ju mig med 3
Citera
2024-05-04, 07:22
Medlem
Jag tror inte P förstår vilka risker det är med en prematur även om flera av hennes barn fötts för tidigt. Hon har haft tur fram tills I. Men det är rätt tydligt att hon inte förstår när man kör på i 110 direkt när man kommer hem från sjukhuset. Ute o flänger med barnvagnen och drar hem folk. Tydligt då att hon inte förstår hur infektionskänslig en sån liten är. Bebisen skulle legat kvar i magen flera veckor till och då bör man leva där efter. Så konstigt att hon inte är medveten om det?! Dom utmanar verkligen ödet.. Hoppas bebis repar sig fort och att dom tar det lugnt framöver!
Citera
2024-05-04, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henben
Jag tror inte P förstår vilka risker det är med en prematur även om flera av hennes barn fötts för tidigt. Hon har haft tur fram tills I. Men det är rätt tydligt att hon inte förstår när man kör på i 110 direkt när man kommer hem från sjukhuset. Ute o flänger med barnvagnen och drar hem folk. Tydligt då att hon inte förstår hur infektionskänslig en sån liten är. Bebisen skulle legat kvar i magen flera veckor till och då bör man leva där efter. Så konstigt att hon inte är medveten om det?! Dom utmanar verkligen ödet.. Hoppas bebis repar sig fort och att dom tar det lugnt framöver!

Man bör vara lite försiktig i början även om det är fullgånget liksom. Å alla pussar från höger och vänster. Sjukt oansvarigt. Hatar oansvariga föräldrar som låter sina barn lida pga sina egoistiska måsten. Pannan villhöver barn efter barn ENDAST för uppmärksamheten. Det vågar jag slå vad om. Människan är sjuk
Citera
2024-05-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelskrutt
Man bör vara lite försiktig i början även om det är fullgånget liksom. Å alla pussar från höger och vänster. Sjukt oansvarigt. Hatar oansvariga föräldrar som låter sina barn lida pga sina egoistiska måsten. Pannan villhöver barn efter barn ENDAST för uppmärksamheten. Det vågar jag slå vad om. Människan är sjuk

Ja precis bebisar i fullgången tid ska man ju vara försiktiga med första veckorna så hur svårt ska det vara att förstå att en prematur som är född väldigt mycket för tidigt ska hållas hemma??? Även om man själv gärna vill ut och flänga och träffa folk så får man väl sätta bebisen först?? Nej jag fattar inte hur man tänker 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in