2025-03-03, 08:16
Medlem
Helt sjukt att man kan sitta o gnälla över att alla sina nya möbler inte passar in i nya huset, fel planlösning, trät matchar inte deras nyslipade golv osv när de har sådana skulder som de har och egentligen borde vara glada över att de kan bo som de gör och har helt funktionsdugliga möbler…
Citera
2025-03-03, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henben
Helt sjukt att man kan sitta o gnälla över att alla sina nya möbler inte passar in i nya huset, fel planlösning, trät matchar inte deras nyslipade golv osv när de har sådana skulder som de har och egentligen borde vara glada över att de kan bo som de gör och har helt funktionsdugliga möbler…
Ja man blir ganska provocerad av sånt snack. Det kan väl inte kommit som en total överraskning. Hon visste väl att det skulle bli ljusa golv efter slipning och måtten på rummen har dom också vetat länge. Det här är nog deras tredje flytt sedan jag började följa henne och samma sak varje gång! Men hon fixar väl lite nya samarbeten på möbler så är det problemet löst. 😝
Citera
2025-03-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Ja man blir ganska provocerad av sånt snack. Det kan väl inte kommit som en total överraskning. Hon visste väl att det skulle bli ljusa golv efter slipning och måtten på rummen har dom också vetat länge. Det här är nog deras tredje flytt sedan jag började följa henne och samma sak varje gång! Men hon fixar väl lite nya samarbeten på möbler så är det problemet löst. 😝
...som hon sen kan sälja dyrt 😊
Citera
2025-03-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruo999
Matgruppen är ju sponsrad.
Hon säljer allt som blir över vid renoveringen, och det har hon ju fått gratis och förmodligen även betalt för att göra reklam för.
Säljer ju sängen, madrasserna och allt från samarbetet med Emma madrassen.

Dom snyltar sig genom livet. Det är sen gammalt.
Och så betalar dom ju förstås inga räkningar som exempelvis omsorgs eller underhåll, så det bidrar naturligtvis till att det finns pengar över
Citera
2025-03-03, 20:15
Medlem
Tapeten i det nya vardagsrummet.. den har jag redan tröttnat på. Förstår inte hur hon kunde välja en sådan? Påminner en del i färgerna om det hon spraymålade i huset hon bodde i med sin tidigare partner. Slår vad om att P målar om, om några veckor.
Citera
2025-03-03, 22:35
Medlem
Soffan är ny också men har inte sett någon reklammarkering på den. Eller har jag missat det? Jag tycker alla bilder alltid borde reklammarkeraras om de innehåller något som kommit i ett samarbete.
Citera
2025-03-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
Soffan är ny också men har inte sett någon reklammarkering på den. Eller har jag missat det? Jag tycker alla bilder alltid borde reklammarkeraras om de innehåller något som kommit i ett samarbete.

Pannan undviker sånt som reklammärkning för då blir hon skyldig att betala skatt på produkterna, spelar ingen roll om det är ett simpelt PR bud eller betalda samarbeten.
Pannan vill inte betala skatt, hon vill få gratis/betalt och sen kunna sälja som hon köpt nypris.

Därför Pannan avskyr denna tråd, hon vill vara offentlig men absolut inte såpass offentlig så någon orkar ha koll på hennes bidragsfuskande/skattefusk.
Icke att förglömma att det tas hårt på ekobrott i detta land och fängelse utdöms nästan alltid om man satt sånt här i system.

Jag är helt säker på att anledningen till att de tvingas sälja så mycket skit helt plötsligt är att de känner sig granskade för första gången och har det det ekonomiskt illa ställt, de vågar inte köra på med sina bedrägerier som de levt på i flera år och det börjar bli kännbart i plånboken.

Blir spännande att se hur Pannans och Joakims deklaration ser ut för 2024 😬
Alla deras samarbeten finns sparade i denna tråd så hoppas dom skattat för alla gratisprylar 😉
Patricia blir inte den första eller sista "influensen" som får skaka galler pga skatte/bokföringsbrott. Den kommer hon inte gilla, överfulla häkten och ett sällskap som absolut inte kommer tolerera hennes översittarstil.

Nu väntar jag bara in fokusförflyttning där jag är den som är otroligt dum/massa hittepå om vem jag är, men det är inte jag som ligger sömnlös pga kronofogdens/polisens oväntade besök eller skuldsaldo på dryga 1,6 miljoner pga överkonsumtion.
Senast redigerad av FruKrokodil 2025-03-04 kl. 00:47.
Citera
2025-03-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Pannan undviker sånt som reklammärkning för då blir hon skyldig att betala skatt på produkterna, spelar ingen roll om det är ett simpelt PR bud eller betalda samarbeten.
Pannan vill inte betala skatt, hon vill få gratis/betalt och sen kunna sälja som hon köpt nypris.

Därför Pannan avskyr denna tråd, hon vill vara offentlig men absolut inte såpass offentlig så någon orkar ha koll på hennes bidragsfuskande/skattefusk.
Icke att förglömma att det tas hårt på ekobrott i detta land och fängelse utdöms nästan alltid om man satt sånt här i system.

Jag är helt säker på att anledningen till att de tvingas sälja så mycket skit helt plötsligt är att de känner sig granskade för första gången och har det det ekonomiskt illa ställt, de vågar inte köra på med sina bedrägerier som de levt på i flera år och det börjar bli kännbart i plånboken.

Blir spännande att se hur Pannans och Joakims deklaration ser ut för 2024 😬
Alla deras samarbeten finns sparade i denna tråd så hoppas dom skattat för alla gratisprylar 😉
Patricia blir inte den första eller sista "influensen" som får skaka galler pga skatte/bokföringsbrott. Den kommer hon inte gilla, överfulla häkten och ett sällskap som absolut inte kommer tolerera hennes översittarstil.

Nu väntar jag bara in fokusförflyttning där jag är den som är otroligt dum/massa hittepå om vem jag är, men det är inte jag som ligger sömnlös pga kronofogdens/polisens oväntade besök eller skuldsaldo på dryga 1,6 miljoner pga överkonsumtion.
Går inte alla hennes samarbeten via ett faktureringsföretag? De måste ju givetvis reklammärkas oavsett. PR bud verkar vara en gråzoon. Antar att det ska skattas för det som man väljer att behålla. Har inte hört att någon influencer fått skaka galler för att de inte reklammärkt men dryga böter är det flera som fått. Bara att anmäla varje felmärkning du ser för skatteverket sitter inte och lusläser alla influencers sammarbeten på sociala medier.
Citera
2025-03-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henben

Men eller hur! Blir så SJUKT provocerad! Möbler och inredning är snordyrt och vi använder det vi köper tills det går sönder (ja, ibland längre trots att det är trasigt). Det finns inte på kartan att vi skulle handla på det här sättet och då har vi inte fler skulder att betala än CSN… Vi köpte nyss en ny dammsugare och då har vi lagat den gamla på 3-4 ställen med silvertejp innan det. Måste vi köpa något är det inte ”oh låt oss googla upp något vi älskar” utan in och leta på Marketplace eller vänta in något toppenerbjudande i butik.
Hoppas ingen köper hennes grejer så att hon kan finansiera nytt för att byta inredning som andra byter underkläder.
Citera
2025-03-04, 17:59
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen

Soffan ser ut att vara en söderhamn från ikea , så troligtvis inget samarbete på den.
Citera
2025-03-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Går inte alla hennes samarbeten via ett faktureringsföretag? De måste ju givetvis reklammärkas oavsett. PR bud verkar vara en gråzoon. Antar att det ska skattas för det som man väljer att behålla. Har inte hört att någon influencer fått skaka galler för att de inte reklammärkt men dryga böter är det flera som fått. Bara att anmäla varje felmärkning du ser för skatteverket sitter inte och lusläser alla influencers sammarbeten på sociala medier.

Jag tänkte bla på Christoffer Berg (som väntar åtal pga bokföringsbrott/skattebrott etc) och Katrin Z (som är dömd för att inte ha reklammärkt sina samarbeten).
Finns fler som är under utredning för samma skit. Behöver inte namedroppa mer i denna tråd.
Citera
2025-03-04, 20:52
Medlem
Jag undrar ju hur det går med Ps Vinted jag...

Har läst flera som skrivit att det dykt upp på deklarationen i år. Och om jag inte minns fel så tyckte ju P att Vinted var så väldigt bra för pengarna hon fick ifrån försäljning låg kvar i appen och de kunde köpa annat med dem. Och om jag då tolkade det rätt så kunde inte fogden utmäta det som inkomst då det låg kvar i appen.

"Hur mycket får man sälja för utan att skatta?
När du säljer dina saker (personlig egendom) behöver du deklarera inkomsten om din totala vinst är mer än 50 000 kronor under året. Tjänade du mer än så ska du betala 30 procent i skatt på vinsten.

Om du köper och säljer varor som inte är din personliga egendom, till exempel när du köper och säljer många saker som du bara äger under en kort tid, kan det räknas som näringsverksamhet och då gäller andra skatteregler."

https://www.swedbank.se/privat/livet...nsa-hemma.html

"Om man haft de under kort tid" - kan de barnvagnar, möbler osv ifrån samarbeten som de snabbt säljer vidare falla under detta? Och hur har de inkomstuppgifterna ifrån Vinted visavi deras skulder och fogden? Någon som vet, eller kan göra en kvalificerad gissning?
Senast redigerad av vita.luna 2025-03-04 kl. 21:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in