Citat:
Ursprungligen postat av
cforeffort
Här har vi det ännu en gång till, för varje inlägg ni skriver kommer jag att ge er FAKTA. Så får vi se hur rolig den här tråden i fortsättningsvis kommer att bli. Ni vet vem jag är det är mitt kött och blod ni skriver om och jag tror nog att jag har bättre koll på henne än någon annan här inne. Ni kan enkelt hitta mig och jag ser fram emot vidare konversationer med er.
1) Att skaffa sig ett nytt jobb för att försörja sin familj kan inte vändas till något dåligt hur mycket du än försöker. Kvinnor blir gravida varje dag, före sina anställningar och under sina anställningar. Det är upp till företagen själva att inte anställa en kvinna mellan åldern 20-40 års åldern för att vara på den säkra sidan att kvinnan inte ska få barn. Du håller med mig va? Eller återigen, så är det ju bara P detta gäller.
2) Om hon är gravid eller inte så hur det kan det vara upp till NÅGON annan än dom själva. För vem är det som kommer stå där med valen som dom själva gör? Det är väl ingen annan som någonsin ska kommentera hur vida många barn en kvinna skaffar eller ej. Eller skulle du också vilja bli kritiserad över ditt val? Jag tror att du och jag är eniga på den punkten.
3) Vart nånstans finns informationen att hon förväntar sig att någon annan ska betala på sin skuld? för det ska jag tala om för dig, att det gör hon så bra själv. Att J däremot önskar sig en skuldsanering är inte konstigt alls, det finns inte på världskartan att han skulle ha möjlighet att betala av sin skuld trots vilken inkomst han än skulle ha. Att det då sticker i era ögon att en människa har möjligheten att få den chansen, så får det stå för er och jag hoppas att det inte drabbar någon närstående till er. För det går fort! idag med dagens ränteläge så kommer vi få människor med skyhöga skulder överallt i vårt land.
4) Ja ni verkar tro att I & L är samma graviditet, så då ska jag förklara för er att så är det inte. Loui fick en GBS sepsis, och Ilse en E-coli sepsis. Två helt skilda bakterier och inte samma förlopp. Så att risken att det skulle hända var en på miljonen. Det är alltså bakterierna som startat en prematur förlossning och inte kroppen, och vet ni vad! Det är två helt olika saker. T och M som ni nämner här i tråden, ni vet att dom fick stanna 2 respektive 3 dagar på BB? alltså fullt utvecklade barn trots att dom kom ett par veckor tidigt utan någon som helst bakterie. Du vet att P, och vi också är prematura och är födda mellan vecka 30-33. Skulle vår mamma inte ha skaffat oss menar du? att varje kvinna som föder prematurt aldrig ska få barn? Nej jag tror vi är eniga, men återige det här gäller ju bara P!
5) Hon blev gravid två månader efter I ja. Hon valde att göra ett NIPT test i vecka 10+0, och hon lämnade blodprover till KUB ungefär i samma veva. Ett par dagar efter sitt nipt svar så kom hennes blodprover på blodgrupperingen där det visade sig att hon och barnet hade en svår immunisering mot varandra. Dom jämförde Js blod, och barnets för att se varför det blivit en immunisering och vet ni vad? det har ingenting att göra med varken Ps blod eller Js. Utan det har skett med den stora mängd blodtransfusion! 100 procent otur. Om du tror att dom gjort abort för att könet inte blev som önskat, så är du en ännu större idiot än vad jag trodde var möjligt.
Ser fram emot att prata mer med dig på mina DM, ska bli kul.
Fy för, vad ni inte tål att man inte tycker som er.
1. Nej, det är inte bara P det gäller. Som jag skrev, det är säkert positivt för dem, men inte lika kul för arbetsgivaren som investerar i personalen och den som får ta kostnaderna. Finns väl alltid två sidor av samma mynt.
2. Nej, vi är inte eniga. Och du hör väl hur du själv låter? "De kommer att stå där själva med valen de gör" - men samtidigt vill t.ex J att någon annan ska stå för kostnaden för hans val?
Och vill man inte att ens val ska diskuteras, så föreslår jag att man inte lägger ut sitt liv till allmän beskådan på internet/blogg/instagram. Man kan inte förvänta sig att alla kommer att hylla och hålla med om allt man gör, och att det bara kommer att skickas hjärtan och kramar på vareviga post.
3. Jättebra att P betalar av sina skulder! Sägs helt utan ironi, så att det inte missuppfattas.
Vet inte om någon förväxlat P & Js önskan om skuldsanering, jag är medveten om att det är J som skrivit att han önskar det.
Vad gäller räntorna, så är det väl lite av det tankesättet som är problemet idag? Att bankerna har tillåtit människor att ta för höga skulder i relation till deras inkomster. Och människor själva har inte tänkt till ordentligt. Så höjs räntorna, så står man där i skiten med för höga kostnader. Men tror du att många av dem kommer att begära skuldsanering?
4. Nej, åter igen så gäller det inte bara P. Jag hade tyckt att det var oansvarigt vem det än gällde.
Hade vi snackat i USA t.ex så har de fått betala en 45 000kr för enkel vaginal födsel. För att inte tala om kostnaden för en högrisk graviditet och förlossning. I Sverige täcks detta med skattepengar, vilket jag personligen tycker att det borde, men kostnaden för P & Js val hamnar egentligen återigen på någon annan.
Så du menar att ni även har prematura födslar i släkten, genetiskt, för att toppa en massa annat? Och ändå får man inte för er tycka att det är oansvarigt, att till varje pris vilja föda fram fler barn efter sådana svåra förlossningar som P ändå har haft?
5. Se punkt 4. Angående könet och den diskussionen, så läste jag facebookinlägget som var postat här tidigare i tråden och det kommer ifrån P själv.
Har inte den minsta intentionen att skriva några DMs med dig, so don't hold your breath.
Handhjärta på den.