2023-01-21, 17:22
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Rådmannen gjorde i mina ögon en total felbedömning i december. Han fattar beslutet själv, dvs. Inga nämndemän.
I oktober beslutade tingsrätten att inget umgänge skulle förekomma. Risk för bortförande av sonen.
Rådmannen beslutar i december om umgänge varannan lör 2 Tim o varannan sön 2 Tim.
Varför gjorde han det? Situationen hade inte förändrats/förbättrats sedan oktober. Snarare försämrats eftersom fler tecken framkommit om bortförande av sonen. Det står klart iprotokollet.
Naturligtvis skulle han ha beslutat om 0 umgänge o avvaktat kommande umgängesutredning. Det hade varit juridiskt korrekt med ett sånt beslut.
Källa på att tingsrätten beslutade att inget umgänge skulle förekomma då det fanns risk för bortförande av sonen?
Som jag fattade det beslutades det att inget umgänge skulle förekomma under utredningen eftersom mamman påstod att det fanns risk för bortförande, så man behövde utreda allt innan man kunde fatta beslut om ungänge.
Citera
2023-01-21, 18:15
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Ja, och det är nog förmodligen lägenheten han bodde i på Västra varvsgatan som han har sålt.
Det var ett jävla skvallrande skitsnack från dig.

Belägg den skit du sprider! I annat fall - håll käften!
Citera
2023-01-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Källa på att tingsrätten beslutade att inget umgänge skulle förekomma då det fanns risk för bortförande av sonen?
Som jag fattade det beslutades det att inget umgänge skulle förekomma under utredningen eftersom mamman påstod att det fanns risk för bortförande, så man behövde utreda allt innan man kunde fatta beslut om ungänge.
Jag har läst Luleå tingsrätts protokoll från oktober 2022. Det är min 'källa'.
"Sammantaget med att fadern sannolikt sökt iranskt pass för pojken anser tingsrätten att utredningen inte utesluter risken för att fadern kan komma att föra bort pojken." Tingsrätten ansåg därför att det inte var förenligt med pojkens bästa att träffa fadern.
Tingsrätten hade alltså utrett om det fanns fog för mammans oro.
Citera
2023-01-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hur funkar det? Kunde rådmannens beslut "i december om umgänge varannan lör 2 Tim o varannan sön 2 Tim" överklagas?
Ja.
Citera
2023-01-21, 19:20
Medlem
Citat:
Hur funkar det? Kunde rådmannens beslut "i december om umgänge varannan lör 2 Tim o varannan sön 2 Tim" överklagas?
Ja det kunde överklagas.
Citera
2023-01-21, 19:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag har läst Luleå tingsrätts protokoll från oktober 2022. Det är min 'källa'.
"Sammantaget med att fadern sannolikt sökt iranskt pass för pojken anser tingsrätten att utredningen inte utesluter risken för att fadern kan komma att föra bort pojken." Tingsrätten ansåg därför att det inte var förenligt med pojkens bästa att träffa fadern.
Tingsrätten hade alltså utrett om det fanns fog för mammans oro.
Det står ju exakt det jag menar "fadern sannolikt sökt iranskt pass" = man visste inte om detta stämde eller inte, och valde därför att barnet inte skulle träffa pappan under utredningen, för OM det stämde fanns risk att pappan kunde ta barnet ut ur landet.
Citera
2023-01-21, 20:03
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Ja det kunde överklagas.

Blev det överklagat eller avstod mamman från att överklaga?
Citera
2023-01-21, 20:14
Medlem
Citat:
Blev det överklagat eller avstod mamman från att överklaga?
Vet ej om mamman eller pappan överklagade.
Citera
2023-01-21, 20:49
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Var inte det en mamma för något år sedan som ställde sig på tågspåret med sina två barn? Hon valde att ta sina barns liv samtidigt som hon låg i skilsmässa och vårdnadstvist med maken.

Kan inte något liknande ha hänt i det aktuella fallet i Luleå med utgångspunkt ifrån att mamman haft ensam vårdnad sen september förra året och att pappan kanske kände sig motarbetad av sociala myndigheter osv?

Och med bakgrund av det det var pappan som ville skiljas sig så är det väl fullt möjligt att mamman kan ha varit en riktig pain in the ass sett ur pappans synvinkel?

Men har du läst länkarna? Mamman samarbetade och gjorde varsom sas, lät barnet vara med pappan osv måendet blev tillslut ohållbart då pappan genom,åren trappade upp sitt hat och sin konflikt och ju äldre barnet blev desto mer involverade han barnet i konflikten.
Hade mamman betett sig fel hade det kommit fram i alla utredningar.
Citera
2023-01-22, 00:40
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Det var ett jävla skvallrande skitsnack från dig.

Belägg den skit du sprider! I annat fall - håll käften!

Fem år senare sitter du fortfarande och söker efter inlägg från mig. Imponerande uthållighet, oroande mental status. Hade du istället fokuserat på att lära dig läsa under dessa fem år hade du kunnat se var han var skriven tidigare i dokumenten som postats i tråden. Seså, tillbaka till det tragiska som du kallar ett liv nu.
Citera
2023-01-22, 11:35
Medlem
Citat:
Är du full eller svarade du på fel inlägg?

En användare påstår att många i denna tråd försöker hitta ursäkter och förklaringar till varför pappan gjorde som han gjorde. = den användaren påstår att många i denna tråd försöker göra pappan till ett offer och skylla på mamman.

Jag svarar att det inte stämmer, att det är ett par få galningar i denna tråd som ser pappan som offer och försöker skylla det som hänt på mamman.
Men att majoriteten i denna tråd tycker allt som sket är pappans fel, hans eget ansvar, hans handlingar, och inget som kan skyllas på mamman.

Ja, tycker inte du det är pappans fel? tycker du det är mammans fel att sonen mördades? eller är det socialens fel? eller är det tingsrättens fel?

jag tycker iallafall att det är pappans fel att sonen mördades eftersom det var han som mördade sonen.

Vad i min kommentar handlade om mig själv?

Bra att du inser det jag har vetat sedan denna tråd startade
Lite sent kanske att du ska inse något som var så uppenbart för alla andra, men bättre sent än aldrig antar jag

Exakt VART har jag skrivit att pappan är oskyldig? och att mamman är skyldig?
Ta fram exakt vart jag har skrivit det?
För det finns bara i dina fantasier.

Det är DU som spottar på detta barns lik genom att ljuga genom att påstå saker jag aldrig sagt, bara för att du vill ha uppmärksamhet och få igång en diskussion. Du borde skämmas.

Oj, jäklarns så argt det blev.
Det är bra att du förtydligar hur du tänker.
Jag trodde du var en av dem som försöker göra pappan till offer och fokusera på vårdnadstvisten Tycker du har konstig och luddig inställning till det mesta. Lämnar diskussion med dig här.
Citera
2023-01-22, 11:43
Medlem
Citat:
Det står ju exakt det jag menar "fadern sannolikt sökt iranskt pass" = man visste inte om detta stämde eller inte, och valde därför att barnet inte skulle träffa pappan under utredningen, för OM det stämde fanns risk att pappan kunde ta barnet ut ur landet.

Men va?

Innan pappan fört ett barn ur landet går det ju inte att bevisa någonting. Då kan man bara misstänka det. Det kan vara sannolikt, eller inte sannolikt/troligt
I inlägget innan försökte du påstå att det "bara" var mammans ord, och ingen källa.
Nu hakar du upp dig på ett språkligt helt logiskt uttryck: "sannolikt" för att påpeka att det var "så" du menade.
Exakt vad menar du?
Ingen har påstått att det fanns annat än misstanke om att pappan skulle föra barnet ur landet..självklart går inte Tingsrätten bara på en förälders utsaga..De bedömde det "sannolikt".
Är du nykter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in