2022-11-01, 15:28
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vem var exet? Skriv första bokstaven i namnet om du inte törs annat
H*mpus K*rmetun har nämnts tidigare *a
Citera
2022-11-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Inte alls, räcker med att ”förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid” eller att de väntar svar från NFC etc.

Ja precis,

”åklagaren kommer att begära så kallad åtalsförlängning som innebär att de blir fortsatt frihetsberövade”

https://www.expressen.se/nyheter/sanker-vattnet-i-dammen-letar-spar-efter-tove-21/
Citera
2022-11-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Ja alltså att bli hotad kanske kan hålla någon på mattan i en dag eller två, men det kryper ju fram till slut ändå..
Det enda andra jag kan komma på är att de inte har något med det att göra, att någonting annat, något helt makabert hänt från att hon varit i JJ’s lägenhet och på väg hem.

Det är så sjukt skumt.

Någon var ju inne på att den andra tjejen eventuellt gått hem, vilket kan stämma, då är det ju faktiskt bara en som håller käften..
Det rimmar lite bättre i mina öron, att en håller mun och den andra inte har något att berätta..

Det är ju en sak som det var en person som suttit häktad, men nu är det faktiskt två stycken och yngre människor har en högre benägenhet att bryta ihop under förhör och faktiskt kvinnor också.

Detta talar emot all form av statistik och liknande.
Totalt unikum på så många sätt..

Ja, jag börjar också tänka i banor att någon annan gjort detta, av den enkla anledningen att det liksom inte finns något som talar för att de skulle klara att hålla tyst så länge.

Ja, har MH lämnat så skulle det vara lättare att förklara, JJ verkar (om man skall tro på de beskrivningar som gjorts av henne) ha ett klart hårdare psyke och sannolikheten att hon kan sitta tyst såpass länge känns iallafall något större.
Citera
2022-11-01, 15:30
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Precis så verkar det vara.

Troligtvis skulle hon göra sig av med telefon (och kanske nycklar osv). Men blev tagen på bar gärning.
Kanske skulle hon gå/cykla/åka bil i riktning mot T´s pojkvän eller föräldrar för att ytterligare försvåra för polisen. Då hade inte telefonens rutt verkat konstig alls. Då hade ett överfall på väg hem från JJ verkat som ett ganska troligt scenario.

Nu fick det istället bli så att mobil, nycklar osv dumpades någongång efter kl 3:50.
Precis så får jag det till rent logiskt också, sen är det ju så…att vid ett brott eller när det handlar om människor som är under hög press och stress så är logik inte någonting som vi ska lita till fullt ut, folk gör de mest irrationella gärningar under stress och press.

Dock känns resten av händelsekedjan relativt logisk ut för ett fyllebråk som spårat ur, det är bara en morakniv från Biltema med rött skaft som fattas så hade det varit ett klockrent fall från random ”rättegångspodden”…
Citera
2022-11-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hektolitrars
Åkte förbi föreda-dammen idag. Den är tömd och hemvärn/militär var på plats. Blir intressant att se om de kan hitta något där…
När jag läste detta så kändes det som att antingen någon av tjejerna sagt något om dammen, eller att något vittne sett någon av tjejer där..

Genom att tömma dammen på en del vatten hoppas räddningstjänst och polis hitta tillhörigheter eller spår som kan kopplas till Toves försvinnande, skriver tidningen.
Citera
2022-11-01, 15:32
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
H*mpus K*rmetun har nämnts tidigare *a
Nu var det lurifaxen som skulle svara.
Citera
2022-11-01, 15:33
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Så du tycker inte att ha en dialog med polisen är bättre?

Jag tog kontakt med polisen !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adnil11
Ja, precis. Det är uppgifter som framkommit att JJ under förhör sagt att hon bara hjälpt sin pappa att sätta in en annons på men som du säger inte nödvändigtvis hemma hos honom. I media har skrivits/sagts att JJ skulle ha besökt sin pappa under Söndagen, men inte vilken tid eller i vilket syfte? . Det är många uppgifter som flurerar och som sagt i min mening teorier innan den hela
sanningen är lagd på bordet.

Hela grejen med potatisgrepen kan om inte annat vara del av en historia om varför de haft kontakt, och gjort när de setts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Föredadammen, den som ligger strax norr om Vetlanda vid en rastplats, och inte så långt från Biltema.

Den mellan Vetlanda och Ekenässjön, vid rastplats och informationsplatsen ?
Citera
2022-11-01, 15:35
Medlem
Kan hon vara vid liv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
När jag läste detta så kändes det som att antingen någon av tjejerna sagt något om dammen, eller att något vittne sett någon av tjejer där..

Genom att tömma dammen på en del vatten hoppas räddningstjänst och polis hitta tillhörigheter eller spår som kan kopplas till Toves försvinnande, skriver tidningen.

Fast den dammen var väl inte så djup? Endast 2m. Hon borde ha hittats även innan tömningen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emlan78
Den mellan Vetlanda och Ekenässjön, vid rastplats och informationsplatsen ?

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in