2022-11-01, 22:03
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vet någon när podden släpps i andra poddkanaler?

Här:
https://pod.space/forsvunnenfallettove/grannen-pa-vaningen-under

Runt 8-10 under en intervju (vet inte vem) pratas det om "kroppen".

Jag spelar in just nu så den är lagrad i mitt moln så jag ska kolla i morgon.
Citera
2022-11-01, 22:03
Medlem
thevowwws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag ser ingenstans att polisen varit i JJ lägenhet före måndag 10,30.

Citat:
”Enligt flera uppgifter söker polisen igenom den ena misstänkta kvinnans lägenhet under söndagseftermiddagen, till sent in på natten”

Aftonbladet rappoeterade om det vid början av försvinnandet: https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Farchive.ph%2FIxlil%23sel ection-2501.0-2513.132
Citera
2022-11-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
” Enligt uppgifter till Aftonbladet ringer Tove sin pojkvän och säger att hon är på väg hem. ” från en artikel i Aftonbladet.

Vi vet att TT ej pratade med pojkvännen,så man kan väl anta att hon pratade in ett röstmeddelande

Denna uppgift utesluter sen AB när dom gör ett längre videorepotage.
Citera
2022-11-01, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Angående den s k Biltema-masten.

Bland annat TV4 länkade 20/10 till den här artikeln i Vetlandaposten:

https://www.vetlandaposten.se/2022-10-20/nya-uppgifter-har-ar-polisens-senaste-spar-efter-forsvunna-tove-21

Som synes i länken så pryds artikeln av en bild på en mast och ja den står strax ovanför parkeringen vid Biltema.

Enligt Aftonbladet sin kartläggning häromdan så ”fångar en mobilmast vid Biltema upp Toves mobil”.

Och 21/10 återkommer Vetlanda-Posten med
” Den sista pejlingen av mobiltelefonen sker två timmar senare i mobilmasten på höjderna ovanför Biltema, vilket Vetlanda-Posten var först att rapportera om.”

Jag såg härom dagen vid besök i Vetlanda en stor jäkla mast bredvid Biltema. Och den har jag visat bild på osv i nåt inlägg. Jag har jämfört mina bilder på den med Vetlanda-Postens och den matchar.

Vetlanda-Posten skriver om denna mast för de har fått ”uppgifter” nånstans ifrån.

Frågan är bara om det missförtåtts vilken mast det gäller?

Anledningen till den frågan är nämligen att kikar man i den mest använda ”karläggnings-appen” för mobilmaster så sänder en annan mast över detta område.

Den står uppe ”på höjderna” en bit från Hällingevägen här:

(57.4336560, 15.0443310)

Den upptäckte jag nu när jag äntligen fick tid att sätta mig och lokalisera alla ”mobilmaster” i Vetlanda och koppla de cellid (antennriktningar) jag mätt upp på stan där.
De sitter uppe på hotellet och på en större parkering i centrum och sen nere i nåt ind område osv.

Och sen då de två masterna på höjderna ovanför Biltema. En fotad i Vetlanda-Posten och en annan lokaliserad av mig här nu då.

Kikar man då i den populära appen/sajten Cellmapper.net och väljer t.ex Telenor och 4G i ”Provider”-menyn så får man upp masten vid uppe längs Hällingevägen.

Stämmer allt så är det den jag har mätt upp vid JJ bostad ser jag nu.

Ska testa klicka runt i Cellmapper och jämföra med alla cellid jag snappat upp men det finns en chans att Vetlanda-Posten fotat fel mast och att den mast de fått ”uppgifter” om istället står vid koordinaterna ovan.

Jag ska givetvis reda ut detta allt eftersom jag får tid här men ville bara flagga att detta hänger lite i luften vilken mast det faktiskt gäller de hänvisar till i dessa uppgifter.
Med ”reda ut” menar jag att identifiera vilka celler den mast som plåtats i tidningen använder.

Edit: Masten i tidningen står här: (57.4383850, 15.0595930)
Klistra in koordinaterna i Google Maps.

Masten på höjden bakom biltema var det jag läste i.a.f.
Citera
2022-11-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Det du refererar till är detta:
Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat i samtalet att Tove följde med henne hem efter Nöjet.
– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams, säger vännen.
Under söndagen kontaktas den ena misstänkta kvinnan av polisen. Ett flertal förhör hålls, enligt uppgifter.
Om den andra kvinnan också kontaktas på söndagen finns det i nuläget inga uppgifter om.
Under söndagseftermiddagen kontaktar polisen även den granne som skjutsat den ena kvinnan till McDonalds. Grannen förhörs av polis samma dag.
Enligt flera uppgifter söker polisen igenom den ena misstänkta kvinnans lägenhet under söndagseftermiddagen, till sent in på natten.
Måndag
Under morgonen är polisen vid en av de misstänkta kvinnornas bostad. De söker även med hundpatrull i området kring huset. En bil bärgas vid Ekenässjön norr om Vetlanda.
11.12: Den ena kvinnan förhörs klockan i sitt hem. Klockan 11.30 grips hon av polis, enligt häktningsframställan.
11.40: Den andra kvinnan förhörs på sitt jobb. Hon grips klockan 11.50, enligt häktningsframställan.
Båda anhålls skäligen misstänkta för människorov. De häktas senare på sannolika skäl misstänkta för människorov.

Det man kan notera är ju att det framstår som att J inte var i sin lgh på hela söndagen, ej heller då på kvällen eftersom polisen sökte igenom den "sent in på natten". Det låter som att J sov på annan plats eftersom polisen fick kontakt med henne först på hennes jobb (det är mitt antagande eftersom jag annars utgår från att om polisen hade fått kontakt med J innan hon skulle börja jobba så hade J valt att första förhör inte skulle hållas på hennes arbetsplats utan på annan plats, det bör ju annars kännas pinsamt att polisen kommer till ens arbetsplats och förhör en, det vill man ju inte att ens arbetsgivare ska veta om).

Följdfrågan på det blir ju onekligen vart J är under hela söndagen, kvällen och natten och vart hon sover och varför hon inte åker hem? Det är ju nära till hands att man tror att J var icke nåbar på telefon?
(hade polisen fått kontakt med henne på söndagen hade de ju hållit förhör med henne då på en gång får man ju förmoda)

Två frågor på ovan
(Tycker mig ha följt från början, men kan ha missat )

Förhördes en av mgm i sitt hem ?
Var den andra mgm inte i sitt hem alls på söndagen ? (Frågar för att jag har läst i tråden att hon varit på DollarS o köpt rengörings-medel på söndagen och att filmer från butiken ska ha inhämtats från polisen
Citera
2022-11-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, jag sa upp den där appen förut. Världens sämsta privatdetektiv, ställer inga relevanta frågor om tidpunkter och har noll koll på väderstreck.
Frågan är hur väl hans egna sammanfattningar av det ljudmaterial som är bortklippt är?

Överdramatisk "reporter" som svamlar om hur mkt som "snurrar i huvet" osv osv... Oproffsig.
Märkligt åxå att han spelade in just det där sists tfn-samtalet.
Citera
2022-11-01, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Vet du eller någon annan hur lång tid en kropp behöver ligga på en plats för att liklukt ska upptäckas av en likhund? Räcker det med en kort stund, eller är det blodlukt den reagerar på? Isåfall kanske den inte markerar om BO dog av tex strypning/ kvävning?

Den markerar för doftmolekyler som uppstår när en kropp börjar förruttnelseprocessen. Ca 15-20 min efter inträffat dödsfall kan hunden känna doften. Har personen varit död längre räcker det sannolikt att den placeras ett ögonblick någonstans för att hunden skall kunna fånga upp liklukt.
Borde således vara väldigt svårt att exempelvis frakta bort en kropp några längre sträckor utan hundarna markerar i bilen.
Citera
2022-11-01, 22:11
Medlem
Pythia_88s avatar
Är JJ:s mamma politiker?
Citera
2022-11-01, 22:14
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Denna uppgift utesluter sen AB när dom gör ett längre videorepotage.

Utesluter de att hon skulle ha försökt ringa honom över huvud taget? Varifrån kom uppgiften från första början?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flagpot
Överdramatisk "reporter" som svamlar om hur mkt som "snurrar i huvet" osv osv... Oproffsig.
Märkligt åxå att han spelade in just det där sists tfn-samtalet.
Ja, och vem vill lyssna på när han pratar med sin producent.
Det enda som egentligen är intressant är att höra vad vittnen och andra personer säger utan redigering och bortklippning.

Ber om ursäkt om jag gick lite OT
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det här med tider är alltid svårt. Nöjet stängde kl 01. Men gick tjejerna exakt då. Eller satt tjejerna en stund där efter och drack ur ? Hur länge blev de kvar utanför ?
Ca 02:30 ringde TT sin pojkvän. Men än tycks vi inte veta var TT befann sig då. Men i telesvar tycks hon meddelat att hon var på väg hem.
Av det samtalet tycks polisen slagit på stora trumman.Av vilken anledning man kan undra.

Säg att de tre kom ut från krogen ca 01:15. Promenaden till området kring Vetlanda ca 15 minuter.
Ja då är kl 01:30. Att stå eller sitta ute en timme är inga svårigheter, ens i en park.

Men allt vi skriver är bara hypoteser. Vi kan omöjligt veta hur allt gått till.
Inlägg kan man antingen förkasta eller spinna vidare på. Svaret när, var, hur eller om TT dog tycks vi få vänta på.
Tills dess står det oss fritt att spekulera
Jag är väl lite inne på uppgiften i tråden att bråket utanför nöjet ska ha skett efter stängningsdags. Så det är heta känslor. Min spekulation blir då att det kan hända mycket på vägen fram tom JJ:s lägenhet. Det är människorov och för att minska synlig transport av kropp osv tycker jag att ett lättvindigt sätt att röva bort TT är öppna en bildörr och iväg!.
Citera
2022-11-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tänk om grannen är boven, TT kanske lämnade lgh och på väg ut så får grannen tag i henne ?
Sen hittar på att han hört dunsar m.m

...och sen kommer JJ ut och då erbjuder han henne skjuts till McDonalds... Jadu, tänk om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in