2022-11-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
En undran bara; att JJ skulle ha besökt pappan på söndagen och hjälpt honom med att lägga ut en annons på en potatisgrep - det är väl endast en trådsanning? Pappan kan ju bara ha skickat fotot på redskapet till JJ och hon i sin tur lagt ut annonsen. Har stått i tråden att annonsen fanns både i en lokal loppisgrupp på Facebook samt på Marketplace.

Med reservation om jag helt missat att JJ var hemma hos pappan på söndagen och hjälpte honom med att lägga ut säljannons.

Ja, precis. Det är uppgifter som framkommit att JJ under förhör sagt att hon bara hjälpt sin pappa att sätta in en annons på men som du säger inte nödvändigtvis hemma hos honom. I media har skrivits/sagts att JJ skulle ha besökt sin pappa under Söndagen, men inte vilken tid eller i vilket syfte? . Det är många uppgifter som flurerar och som sagt i min mening teorier innan den hela
sanningen är lagd på bordet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Pappan ligger väl nära till hands just för släktskapets och hans barkunds skull. Men långt ifrån övertygad faktiskt.
Okej. Vi tänker ganska lika.
Att det skulle vara pappan är främst för lojaliteten kanske är starkare än andra band. Hon kan också ha manipulerat även sin pappa givetvis. Gråtit lite osv. sagt att det var en hemskt olyckshändelse.

Om pappan hade mage att hjälpa till var skulle då t isåfall kunna vara?
Själv tror jag på, antingen i skog eller mark. På en soptipp eller något annat ställe där man kan slänga större avfall till exempel stor soppåse eller väska i hemlighet på söndagar. Alternativt så har man tillgång till något skrymsle som folk inte vet om eller tänker på typ brunn eller dylikt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Hur jag tänkte…… kanske att någon ev var normal här inne och hade läst/hört ngt som jag missat i rapporteringen. Jag spekulerar bara precis som alla andra som inte vet. Sen kan ju folk med insyn faktiskt vara i tråden, det händer ju.
ja,det händer ju i andra trådar att personer som skriver kan bidra med information.
Det är medias rapportering som är mycket futtig men här drar det iväg i motsatt riktning.
Spekulationer blir sanningar utan ifrågasättande
har läst någonstans att polisen inte gjort några beslag el tecken på att Tove ens vistats i J,s bostad.
Stämmer detta?
nu kan jag inte minnas exakt varifrån denna info stod att läsa- men om detta stämmer så ljuger J om att de gick hem till J,s bostad...
Citera
2022-11-01, 15:10
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Inte alls, räcker med att ”förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid” eller att de väntar svar från NFC etc.

Ja så är det ju, ursäkta att jag förvirrade till detta. Jag skulle haft ett ? med där, för kände mig osäker.
Citera
2022-11-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag undrar hur livet ser ut i häkte, någon med erfarenhet?🤔
Hur ser det ut i rummet där dom vistas mycket nu i häktet? Nu om de omhäktas så kanske det gör att någon av dom bryter ihop och berättar, de har väl haft hoppet om att de skulle släppas nu..

Det varierar något, väggfasta möbler, säng bord stol, handfat. En del har toalett i rummet andra inte och då får man ringa på klockan och bli eskorterad till toaletten. Somliga (utan restriktioner) kan få dela cell. Annars, väckning, frukost, dötid, lunch, 1 timmes utevistelse i rastgård, dötid, middag, dötid, sova.

Har man inte restriktioner så kan man få ”jobba” lite några timmar om dagen ihop med andra. Dusch typ varannan dag osv… kan ju brytas av med nya förhör, samtal med advokaten osv.
Senast redigerad av Nikasi 2022-11-01 kl. 15:16.
Citera
2022-11-01, 15:11
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Det är inte vad han säger.

Sorry, missade frågetecknet där. Var själv alltså osäker på vad som menades.
Citera
2022-11-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
En undran bara; att JJ skulle ha besökt pappan på söndagen och hjälpt honom med att lägga ut en annons på en potatisgrep - det är väl endast en trådsanning? Pappan kan ju bara ha skickat fotot på redskapet till JJ och hon i sin tur lagt ut annonsen. Har stått i tråden att annonsen fanns både i en lokal loppisgrupp på Facebook samt på Marketplace.

Med reservation om jag helt missat att JJ var hemma hos pappan på söndagen och hjälpte honom med att lägga ut säljannons.

Precis... I media har det nämnts att JJ besökte sin pappa på Söndagen, men inte när på dagen eller i vilket syfte.
Citera
2022-11-01, 15:14
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Efter uppbrottet började hon hänga med alldeles för gamla killar som håller på med droger, hon fick nåt slags begär av att såra sitt ex också.
Vem var exet? Skriv första bokstaven i namnet om du inte törs annat
Citera
2022-11-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Typiskt sånt jag hade diskuterad (kanske inte på jobbet!) med kompisar eftersom jag är true crime junkie.

Vad tyckte han var lämpligt gömställe för en kropp? Kan du ta reda på det?

Frysbox!
Citera
2022-11-01, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Att det skulle vara pappan är främst för lojaliteten kanske är starkare än andra band. Hon kan också ha manipulerat även sin pappa givetvis. Gråtit lite osv. sagt att det var en hemskt olyckshändelse.

Själv tror jag på, antingen i skog eller mark. På en soptipp eller något annat ställe där man kan slänga större avfall till exempel stor soppåse eller väska i hemlighet på söndagar. Alternativt så har man tillgång till något skrymsle som folk inte vet om eller tänker på typ brunn eller dylikt

Visar det sig att pappan hjälpt till tror jag tyvärr det blir svårare att hitta henne. Han förmodligen inte upplevt samma stress, haft mer tid på sig, mer kunskap om geografin/terräng och bättre fysik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom

Han har inte kontakter att lasta av vid en förbränningsanläggning då?
Om sådan finns där
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Inte alls, räcker med att ”förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid” eller att de väntar svar från NFC etc.

Brukar ma inte säga att åklagaren ska visa att utredningen inte står och stampar?
Nu är ju utredningen väldigt ny, så det är förstås sannolikt att man väntar på olika svar, sammanställnigar och utredningar som är precis nystartade.

Sedan borde det väl också handla om vad åklagaren har haft för bevisning vid första häktningsförhandlingen? Om hon hade något väldigt starkt indicium, eller flera som tillsammans blir starka eller om det hon hade i först vändan inte var så starkt.

På sannolika skäl, talar väl för att det inte bara är några smågrejor...

Nu vet jag att åklagaren även kan "spara" bevisning som hon har till att använda senare, till nästa förhandling eller till förhör. Det är inte säkert att hon lägger upp allt på en gång.

Tjejerna är unga, tidigare ostraffade och om bevisningen i första vändan inte var väldigt stark för en eller bägge, kanske det finns en risk att någon släpps?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in