2022-11-01, 15:35
Medlem
Fibonaccitals avatar
Lite från Aftonbläddret

Kammaråklagaren om försvunna Tove: ”Har en hypotes om vad som hänt”
Publicerad: Mindre än 3 tim sedan
Uppdaterad: Mindre än 30 min sedan d.v.s 15:06

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEwm66/forundersokningsledaren-om-forsvunna-tove-21-har-en-hypotes-om-vad-som-hant
Citera
2022-11-01, 15:35
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det samtalet var klockan 01:49 inte 02:30

Det var högst sannolikt TT samtal / medlande vid, 02:30-tiden, som triggade den ovanligt snabba polisinsatsen.
Citera
2022-11-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tråden växer så snabbt att jag tror att ditt inlägg lätt försvinner i flödet.

Kan vara bra att upprepa lite då och då.

Min tanke är ändå att din fråga har befog. T*oves mobil har "synts" åka med JJ och grannen till McD. Och förutom det, skulle ju JJ ha lämnat spår efter sig i bilen, såsom blod, DNA eller T*oves hårstrån som skulle kunna vara spår efter en fight. Att T*ove själv skulle kunna vara med på resan, det tror jag inte i någon form, men de kollar de säkert också. För säkerhets skull. Hoppas jag.

Och man kollar kanske också besudlingar då som släppt från JJ till inredningen i bilen.

Efter senaste intervjun med grannen så får man förmoda JJ var berusad.
I det läget kan hon skylla på fylla för att hävda minnesförlust? Tål att tänkas på.

Men samtidigt kan det förklara irrationellt handlande. Var hon ens medveten om att hon hade plockat på sig TT’s mobil?

Har tjej(erna) varit ansvariga för transporten av TT så hoppas jag polisen ringat in ett tidsfönster för när detta kan ha skett.

Grannfastigheten i Nye har väl genomsökts av det enkla skälet att hon varit där och då åtkomst till sjön där.

Sjöar är väl intressanta av minst tre anledningar.

Kasta mobil och annat.

Om TT mot förmodan ”gått ner sig i sjön”.

Eller att de också mot förmodan hivat TT i sjön. Kräver ändå lite extra fixande.om det ska vara en permanent lösning.

Varit inne på det förut men kartläggning av tjejernas klädsel och sen om det saknas nån filt, handduk, täcke, matta, duschdraperi känns ju som en lågoddsare.

Observerade att källarutgången är ut i en sån betongtrappa som i sig ger lite väder- och insynsskydd.
Ger ett ganska diskret alternativ för att flytta någon.

Kan TT vara full, drogad,skadad o dyl en längre tid i JJ’s lgh utan att leva rövare om hon hålls kvar mot sin egen vilja?

Om någon trillar i lgh så är det inte upprepade dunsar så grannar ska behöva reagera.
Om det är modell ”packad tonårs-Papphammar” så kan jag köpa det men det känns som att det här trillandet och dunsandet ger en väldigt dålig känsla.

Stentrappan i sig bäddar ju för att man faktiskt kan smyga ut en person. Kanske t o m släpa om ingen observerar.

Ner i källaren diskret och ut via sidoingången och upp för trappan där och in i fordon så är man iväg på ett par minuter.

Vart går färden? Hoppas polisen är ”på spåret”.
Citera
2022-11-01, 15:38
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Ja alltså att bli hotad kanske kan hålla någon på mattan i en dag eller två, men det kryper ju fram till slut ändå..
Håller med. Har själv suttit häktad och det var ta mig fan hemskt. Sjöng gjorde jag också, som de flesta andra icke-kriminella som hamnar i samma sits. Hade det däremot varit så att jag var skyldig och bara hade ännu värre saker att se fram emot (typ fängelse för mord) så hade jag knipit i hopp om att slippa. Det är enda anledningen till att de kniper käft (om det nu är så) som jag kan se.

Vet också av erfarenhet att polisen gärna lovar saker de senare inte kan hålla i situationer där en person ska gola ner en annan (att man kan få skydd osv). Man blir groomad av snuten till att gola, och de är skickliga.
Citera
2022-11-01, 15:39
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Nu var det lurifaxen som skulle svara.
Sorry
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Lite från Aftonbläddret

Kammaråklagaren om försvunna Tove: ”Har en hypotes om vad som hänt”
Publicerad: Mindre än 3 tim sedan
Uppdaterad: Mindre än 30 min sedan d.v.s 15:06

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEwm66/forundersokningsledaren-om-forsvunna-tove-21-har-en-hypotes-om-vad-som-hant
En hypotes är väll inte mycket att gå på. Polisen måste ju ha något konkret mot tjejerna. Annars så blir dom snart frisläppta och fallet blir ett cold case. Dom har hållit ut och hållt käften i två veckor. Dom lär nog klara några veckor till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast den dammen var väl inte så djup? Endast 2m. Hon borde ha hittats även innan tömningen

Kanske är mer mobilen som de letar efter
Citera
2022-11-01, 15:40
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adnil11
Ok. Rättelse... T Samtal 01.49,
Vittnesuppg. om grannen 02.30

Nej, dina tidigare uppgifter var riktiga.
Citera
2022-11-01, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Mitt tredje inlägg om att eventuellt kolla flishult. Leta inte bara efter en kropp, leta också efter väskor, resväskor och soppåsar

Sökte på flishult i tråden, 4 träffar, det framgår inte varför du anser att flishult är så intressant, vad far du efter?
Citera
2022-11-01, 15:42
Medlem
Nu ska man tydligen tömma en dam, bara jag som reagerar på varför man inte söker med sonar och liknande som i andra länder eller prioriterar fallen med likhundar, dykare, militär osv. Är det för att det är en håla som Vetlanda? Jag menar de kunde flyga till Stockholm med röntgenutrustning för att scanna väggar efter en orm.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Åklagaren kommer begära åtalsförlängning. Inte heller denna artikel säger så mycket i sak, men:

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-01/aklagaren-kommer-begara-atalsforlangning
Vilken jävla kidnappning? hon gick frivilligt till lägenheten.
De måste mena mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
En hypotes är väll inte mycket att gå på. Polisen måste ju ha något konkret mot tjejerna. Annars så blir dom snart frisläppta och fallet blir ett cold case. Dom har hållit ut och hållt käften i två veckor. Dom lär nog klara några veckor till.

Tänkte samma, hur länge kan de ha tjejerna häktade om det bara är gissningar polisen går på.. De måste ha hittat något som gör att de fortsätter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in